eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaBełkot !! Niemcy chcą zbudować najdłuższy most do transportu wodoru na świecieRe: Bełkot !! Niemcy chcą zbudować najdłuższy most do transportu wodoru na świecie
  • Data: 2022-07-15 16:32:38
    Temat: Re: Bełkot !! Niemcy chcą zbudować najdłuższy most do transportu wodoru na świecie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Jul 2022 02:48:20 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    przez długi czas wydawała się szalona. Jednak aby uniezależnić się od rosyjskiej
    energii, niemiecki rząd kontynuuje ten projekt. Jest on technicznie możliwy, a nawet
    ekonomicznie opłacalny -- pod jednym warunkiem.
    >>> https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/niemcy
    -chca-zbudowac-najdluzszy-most-do-transportu-wodoru-
    na-swiecie/mzt13yb,79cfc278

    bo to deluzje i wodór najdroższe paliwo świata

    zgubil bilet na Teslę albo ten od Virgin co sprzedaje wyspy na Pacyfiku
    > 15 Australia 8,696,291 +43,273 10,584 +66
    >
    > https://www.worldometers.info/coronavirus/

    No ale jakie wnioski?
    https://covid19.who.int/region/wpro/country/au

    Wyglada na to, ze Australia dlugo wirusa nie wpuszczala, ale w koncu
    wpuscila.
    Tylko ze przy ~250 tys przypadkow tygodniowo, maja ~300 zgonow
    tygodniowo. 0.1%
    Dla porownania u nas wczesniej bywalo blizej 2% ofiar smiertelnych.

    Nie wiem - chwalic szczepionke, czy chwalic Omikrona, ale wyglada
    na to, ze wpuscili wirusa jak on malo grozny byl.

    > Jeżeli Australia nie zbudowała 100 milionowej społeczności przez 100 lat
    > to znaczy, że się wyludnia i nikt tego trendu nie zatrzyma

    W sensie, ze kto sie nie rozwija szybko, ten sie cofa?
    A moze im nie przeszkadza ze sa krajem niewiele wiekszym od Belgii,
    Szwecji czy Holandii?

    Albo zasobów maja w sam raz na te 25 mln. Bo niestety klimat maja jaki
    maja.

    > A jak sie wyludnia to powróci do statusu dalekomorskiej kolonii
    > 26 milionów mieszkancow vs. 2 mld Afryka , 500 mln. Europa, 4 mld Azja
    > to naprawdę nie ma o czym gadać
    >
    > Jeżeli 10% ukończyło studia to mają 2,6 mln. absolwentów ze 100 kierunków
    > czyli 260.000 inżynierów

    Nie wiecej?

    > i nie są w stanie rozwijac gospodarki, budować przemysłu i zawsze

    W zasadzie masz racje ... ale zobacz te Belgie, Francje, UK, Niemcy
    ... duzo wiecej inzynierow bylo?

    Czyli co - tylko Chiny i Indie?

    > liczyli na emigrantów z Europy, Azji

    Takie byly warunki, to mogli liczyc.
    Ale teraz maja tych absolwentow i inzynierow ... tylko chyba nie maja
    "narodowego przemyslu".
    A kto ma? Np Finlandia, Szwecja ?

    > a dolar australijski kiepsko stoi i 2 lata lockdownu i zakaz wjazdu, wyjazdu,
    > doprowadziło australijska gospodarke do ruiny
    >
    > i mimieckie deluzje tego nioe zmienią,
    > bo Mimce też zrujnowane i chodzą po prośbie za kasą
    >
    > I planują przewozić wodór jako nosnik amoniaku, a amoniak to wiadomo, że wielka
    trucizna i nikt w Europie ,. ani na Kanale Sueskim nie zgodzi się na przejazd
    tankowca wypelnionego amoniakiem
    > bo to bomba ekologiczna

    Chyba amoniak jako nosnik wodoru.

    Co niekoniecznie jest bombą ekologiczną, bo w miare latwe do
    ogarnięcia.

    J.