-
Data: 2022-06-07 09:21:12
Temat: Re: Będzie hejt!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 7 Jun 2022 07:21:21 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 06-06-2022 o 16:51, J.F pisze:
>> On Mon, 6 Jun 2022 14:56:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>> Hello J.F,
>>> Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:
>>>
>>>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
>>>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
>>>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
>>>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
>>>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
>>>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
>>>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
>>>> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
>>>> liczniki potrafia.
>>>
>>> Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
>>> wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
>>> pobór mocy a nie samochód.
>>
>> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
>> w porozumieniu z samochodem, ale takich w garazu miec nie bedziesz,
>> bo za drogie. Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
>>
>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
>> decyduje ile pobierze.
>
> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
Bezpiecznik ogranicza.
No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.
evse tez nie ogranicza pradu. Sygnalizowac moze samochodowi
jaki prad jest dopuszczalny.
>> No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
>> ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
>
> Każde evse ma coś takiego.
> Nie musi być wallboxem.
>
>> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
>
> Teoretycznie tak, ale nie wszystkim samochodom może się to podobać,
> jeśli mówimy o zmianie w trakcie ładowania.
> Przy starcie - nie ma żadnego problemu.
No wlasnie, a potem sie podlacza sasiedzi, i trzeba ograniczyc juz w
trakcie.
Poza tym evse na razie chyba nie ma takiej funkcjonalnosci - choc
gdzies mi mignela wersja na 2 wtyczki i jakos sie samochody
dogadywaly.
>> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
>> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
>> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
>> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
>
> Kto za to zapłaci?
> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
>>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
>>
>> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
>> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
>
> Toyota zrobiła to jeszcze efektywniej, a silnik sprzęga.
Czy Toyota zrobila to efektywniej to nie wiem.
Gdzies tam piszą, ze tor elektryczny ma małą sprawnosc, wiec pchaja
wiekszość mocy mechanicznie. No ale czesc elektrycznie.
U Myjka jest calosc mechanicznie, ale dopiero powyzej 80km/h.
Pomysl mi sie podoba, predkosc moze mniej - u nas czesto sie jedzie
70 za jakas ciezarowka.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.22 09:23 J.F
- 07.06.22 10:32 Cavallino
- 07.06.22 10:32 J.F
- 07.06.22 10:35 Cavallino
- 07.06.22 10:39 Cavallino
- 07.06.22 10:40 J.F
- 07.06.22 10:41 cyklista
- 07.06.22 10:48 Cavallino
- 07.06.22 10:56 cyklista
- 07.06.22 11:08 Cavallino
- 07.06.22 12:08 J.F
- 07.06.22 12:23 J.F
- 07.06.22 12:26 J.F
- 07.06.22 12:27 Cavallino
- 07.06.22 12:45 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=