eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Data: 2022-06-07 09:21:12
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 7 Jun 2022 07:21:21 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 06-06-2022 o 16:51, J.F pisze:
    >> On Mon, 6 Jun 2022 14:56:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >>> Hello J.F,
    >>> Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:
    >>>
    >>>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    >>>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    >>>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    >>>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    >>>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    >>>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    >>>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    >>>> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    >>>> liczniki potrafia.
    >>>
    >>> Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
    >>> wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
    >>> pobór mocy a nie samochód.
    >>
    >> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
    >> w porozumieniu z samochodem, ale takich w garazu miec nie bedziesz,
    >> bo za drogie. Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
    >>
    >> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >> decyduje ile pobierze.
    >
    > Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
    > Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.

    Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
    Bezpiecznik ogranicza.
    No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.

    evse tez nie ogranicza pradu. Sygnalizowac moze samochodowi
    jaki prad jest dopuszczalny.

    >> No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
    >> ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
    >
    > Każde evse ma coś takiego.
    > Nie musi być wallboxem.
    >
    >> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
    >
    > Teoretycznie tak, ale nie wszystkim samochodom może się to podobać,
    > jeśli mówimy o zmianie w trakcie ładowania.
    > Przy starcie - nie ma żadnego problemu.

    No wlasnie, a potem sie podlacza sasiedzi, i trzeba ograniczyc juz w
    trakcie.
    Poza tym evse na razie chyba nie ma takiej funkcjonalnosci - choc
    gdzies mi mignela wersja na 2 wtyczki i jakos sie samochody
    dogadywaly.

    >> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
    >> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
    >> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
    >> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
    >
    > Kto za to zapłaci?
    > Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.

    Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.

    >>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
    >>
    >> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
    >> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
    >
    > Toyota zrobiła to jeszcze efektywniej, a silnik sprzęga.

    Czy Toyota zrobila to efektywniej to nie wiem.
    Gdzies tam piszą, ze tor elektryczny ma małą sprawnosc, wiec pchaja
    wiekszość mocy mechanicznie. No ale czesc elektrycznie.

    U Myjka jest calosc mechanicznie, ale dopiero powyzej 80km/h.
    Pomysl mi sie podoba, predkosc moze mniej - u nas czesto sie jedzie
    70 za jakas ciezarowka.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: