-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-96.icpnet
.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Będzie hejt!
Date: Tue, 7 Jun 2022 07:21:21 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <t7mn8g$amj$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
<t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
<1263133673$20220606123918@squadack.com>
<1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
<3908940062$20220606145658@squadack.com>
<1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: c139-96.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 7 Jun 2022 05:21:20 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c139-96.icpnet.pl:85.221.139.96"; logging-data="10963";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.10.0
X-Antivirus: Avast (VPS 220607-0, 7.6.2022), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704299
[ ukryj nagłówki ]W dniu 06-06-2022 o 16:51, J.F pisze:
> On Mon, 6 Jun 2022 14:56:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>> Hello J.F,
>> Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:
>>
>>>>>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
miast-samochodu-z/9b93xfl
>>>>> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
>>>>> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
>>>>> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
>>>>> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
>>>> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
>>>> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
>>>> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
>>> Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
>>> a nie rozbudowa infrastruktury :-)
>>
>> Infrestruktura też cały czas powstaje.
>
> Powolutku i na starych normach chyba.
>
>>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
>>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
>>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
>>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
>>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
>>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
>>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
>>> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
>>> liczniki potrafia.
>>
>> Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
>> wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
>> pobór mocy a nie samochód.
>
> Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
> w porozumieniu z samochodem, ale takich w garazu miec nie bedziesz,
> bo za drogie. Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
>
> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
> decyduje ile pobierze.
Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
>
> No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
> ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
Każde evse ma coś takiego.
Nie musi być wallboxem.
> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
Teoretycznie tak, ale nie wszystkim samochodom może się to podobać,
jeśli mówimy o zmianie w trakcie ładowania.
Przy starcie - nie ma żadnego problemu.
> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
Kto za to zapłaci?
Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
>> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
>
> A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
> silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,
Toyota zrobiła to jeszcze efektywniej, a silnik sprzęga.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.22 07:24 Cavallino
- 07.06.22 07:30 Cavallino
- 07.06.22 07:41 Myjk
- 07.06.22 07:58 Cavallino
- 07.06.22 09:05 J.F
- 07.06.22 09:09 J.F
- 07.06.22 09:11 Lisciasty
- 07.06.22 09:21 J.F
- 07.06.22 09:23 J.F
- 07.06.22 10:32 Cavallino
- 07.06.22 10:32 J.F
- 07.06.22 10:35 Cavallino
- 07.06.22 10:39 Cavallino
- 07.06.22 10:40 J.F
- 07.06.22 10:41 cyklista
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=