eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-96.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Będzie hejt!
    Date: Tue, 7 Jun 2022 07:21:21 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <t7mn8g$amj$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
    <1263133673$20220606123918@squadack.com>
    <1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
    <3908940062$20220606145658@squadack.com>
    <1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: c139-96.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 7 Jun 2022 05:21:20 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c139-96.icpnet.pl:85.221.139.96"; logging-data="10963";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.10.0
    X-Antivirus: Avast (VPS 220607-0, 7.6.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704299
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 06-06-2022 o 16:51, J.F pisze:
    > On Mon, 6 Jun 2022 14:56:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >> Hello J.F,
    >> Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:
    >>
    >>>>>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl
    >>>>> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
    >>>>> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
    >>>>> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    >>>>> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
    >>>> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    >>>> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    >>>> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
    >>> Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
    >>> a nie rozbudowa infrastruktury :-)
    >>
    >> Infrestruktura też cały czas powstaje.
    >
    > Powolutku i na starych normach chyba.
    >
    >>>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    >>>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    >>>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    >>>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    >>>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    >>>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    >>>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    >>> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    >>> liczniki potrafia.
    >>
    >> Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
    >> wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
    >> pobór mocy a nie samochód.
    >
    > Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
    > w porozumieniu z samochodem, ale takich w garazu miec nie bedziesz,
    > bo za drogie. Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)
    >
    > Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    > decyduje ile pobierze.

    Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
    Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.

    >
    > No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
    > ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.

    Każde evse ma coś takiego.
    Nie musi być wallboxem.

    > Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.

    Teoretycznie tak, ale nie wszystkim samochodom może się to podobać,
    jeśli mówimy o zmianie w trakcie ładowania.
    Przy starcie - nie ma żadnego problemu.

    > A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
    > "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
    > I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
    > i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.

    Kto za to zapłaci?
    Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.

    >> Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.
    >
    > A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
    > silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,

    Toyota zrobiła to jeszcze efektywniej, a silnik sprzęga.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: