-
41. Data: 2011-08-07 22:48:59
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 07-08-2011 22:46, Waldek Godel pisze:
>> Da się wygooglać twoje skróty myślowe?
> Moich nie musisz, wystarczy, że wygooglujesz "fading hamulców"
Błyskotliwą nowinkę zapodałeś z tym fadingiem, fajnie by było jakbyś
jeszcze sprecyzował co miałeś na myśli.
Pozdrawiam
Paweł
-
42. Data: 2011-08-07 22:50:06
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:48:59 +0200, DoQ napisał(a):
> Błyskotliwą nowinkę zapodałeś z tym fadingiem, fajnie by było jakbyś
> jeszcze sprecyzował co miałeś na myśli.
czyli już wyguglałeś, ale masz problem z przeczytaniem ze zrozumieniem?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
43. Data: 2011-08-07 22:54:44
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 07-08-2011 22:50, Waldek Godel pisze:
>> Błyskotliwą nowinkę zapodałeś z tym fadingiem, fajnie by było jakbyś
>> jeszcze sprecyzował co miałeś na myśli.
> czyli już wyguglałeś, ale masz problem z przeczytaniem ze zrozumieniem?
No dobrze, odkryłeś fading - pochwaliłeś się. Tylko co w związku z tym?
W bębnowych nie występuje czy jak? Co chciałeś przekazać swoją wypowiedzią?
Pozdrawiam
Paweł
-
44. Data: 2011-08-07 23:00:05
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:54:44 +0200, DoQ napisał(a):
> No dobrze, odkryłeś fading - pochwaliłeś się. Tylko co w związku z tym?
> W bębnowych nie występuje czy jak? Co chciałeś przekazać swoją wypowiedzią?
>
Widzę jednak, że czytanie ze zrozumieniem boli..
Owszem, występuje, głównie w bębnowych. Rozgrzewający się bęben "odsuwa"
się od szczęki, podczas gdy rozgrzewająca się tarcza powoduje zwiększenie
docisku. Stąd w bębnowych trzeba w miarę rozgrzewania się hamulców hamować
coraz mocniej.
Fading w tarczowych wynika z poduszki gazów wydzielających się z
przypiekanego klocka. Ale z tym można poradzić nacięciami czy nawierceniami
tarczy.
To taka dosyć elementarna wiedza na poziomie materiału ze starej
podstawówki.
To, że część aut ma jeszcze bębny z tyłu wynika z mniejszego ciśnienia
potrzebnego do ich działania, co nie jest takie trywialne z tyłu przy
długich przewodach hamulcowych. Układ może być więc prostszy i tańszy. W
dodatku różnica hamowania nie jest tak bardzo drastyczna przy utracie
wspomagania (zgaśnięcie silnika).
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
45. Data: 2011-08-07 23:13:03
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 07-08-2011 23:00, Waldek Godel pisze:
> Widzę jednak, że czytanie ze zrozumieniem boli..
> Owszem, występuje, głównie w bębnowych. Rozgrzewający się bęben "odsuwa"
> się od szczęki, podczas gdy rozgrzewająca się tarcza powoduje zwiększenie
> docisku. Stąd w bębnowych trzeba w miarę rozgrzewania się hamulców hamować
> coraz mocniej.
W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanie
docisku?
> To taka dosyć elementarna wiedza na poziomie materiału ze starej
> podstawówki.
Fajnie że chciałeś zabłyszczeć wiedzą na poziomie podstawówki.
Serio pomyślałeś, że ktoś tu założył iż większy hamulec = mniejsza
zdolność oddawania ciepła?
Pozdrawiam
Paweł
-
46. Data: 2011-08-07 23:16:23
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:13:03 +0200, DoQ napisał(a):
> W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanie
> docisku?
>
Dwa bardzo trudne słowa: "rozszerzalność" i "cieplna"
Przyłóż się, może z pomocą kolegów dasz radę.
> Serio pomyślałeś, że ktoś tu założył iż większy hamulec = mniejsza
> zdolność oddawania ciepła?
Nie. I że różowe hamują lepiej też nie. Bo obydwa tematy są tak samo z dupy
wzięte.
Często masz takie napady zmieniania tematu rozmowy?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
47. Data: 2011-08-07 23:17:25
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 7 Aug 2011 22:17:13 +0200, ..:maniek:.. napisał(a):
> no wlasnie dlatego ze powierzchnia tarcia jest inna => innej sily trzeba
> uzyc by zadzialac tak samo
Wróc do podstawówki na fizykę...
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
48. Data: 2011-08-07 23:21:18
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 07.08.2011 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:
> Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:13:03 +0200, DoQ napisał(a):
>
>> W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanie
>> docisku?
>>
>
> Dwa bardzo trudne słowa: "rozszerzalność" i "cieplna"
> Przyłóż się, może z pomocą kolegów dasz radę.
Dla stali to jakies 10*10^-6 1/K a teraz policz nam o ile to milimetrow
zmienia sie wymiar tarczy w kierunku klocka i dlaczego jest to wielkosc
pomijalna w stosunku do zuzycia klocka ;)
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
49. Data: 2011-08-07 23:21:42
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 07 Aug 2011 20:32:33 +0200, DoQ napisał(a):
> W dniu 07-08-2011 20:02, J.F. pisze:
>> mowimy o powierzchni tracej. Szczeki moa byc male jak w maluchu,
>> a moga miec np 5*15cm
>
> No mogą, ale to i tak żaden rarytas. Przeciętne klocki przednich
> hamulców mają ok 14x6cm, pomnóż je x4 na oś, a okaże się że ich
> powierzchnia wcale nie jest mała w stosunku do szczęk.
A to sa przecietne klocki w czym ?
Renault Magnum ?
J.
-
50. Data: 2011-08-07 23:23:28
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 07-08-2011 23:16, Waldek Godel pisze:
>> W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanie
>> docisku?
> Dwa bardzo trudne słowa: "rozszerzalność" i "cieplna"
> Przyłóż się, może z pomocą kolegów dasz radę.
Aha, a przyłożysz się i policzysz jakiego rzędu wielkości jest to
rozszerzenie powiedzmy dla tarczy o grubości 30mm?
> Nie. I że różowe hamują lepiej też nie. Bo obydwa tematy są tak samo z dupy
> wzięte.
> Często masz takie napady zmieniania tematu rozmowy?
No to wróćmy do tematu. Skoro twierdzisz że tarcze rozszerzają się do
tego stopnia, że docisk klocek-tarcza jest wyczuwalnie większy to co w
przypadku gdy klocków zostanie 50% grubości? Samochód hamuje 50% słabiej?
Pozdrawiam
Paweł