  • 51. Data: 2011-08-07 23:24:21
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 23:21, J.F. pisze:
    > A to sa przecietne klocki w czym ?
    > Renault Magnum ?

    Jakies BMW.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 52. Data: 2011-08-07 23:25:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2011 22:16:23 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Dwa bardzo trudne słowa: "rozszerzalność" i "cieplna"
    > Przyłóż się, może z pomocą kolegów dasz radę.

    No, to napisz nam jak rozszerzalnosc tarczy zwieksza cisnienie w ukladzie,
    bo od niego zalezy sila.

    P.S. jak beben sie rozszerza to szczeki tez. Jako ze maja gorsze chlodzenie
    .. to niewykluczone ze moglby hamowac bez nacisniecia pedalu.
    Ale kat okladzin jest jednak za maly.

    J.

  • 53. Data: 2011-08-07 23:28:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:25:55 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > A jak wysiądzie i wszyscy zobaczą wyświechtaną marynarę, dół od dresu i
    > gumiaki albo trampki z dziurą na kciuk? ;)

    to pomysla "ekscentryczny milioner" i na tym polega piekno drogiego
    samochodu :-)

    J.

  • 54. Data: 2011-08-07 23:29:35
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 07.08.2011 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > A to sa przecietne klocki w czym ?
    > Renault Magnum ?

    Klocek o wymiarach ~130*60 mm to ma Xsara z tarcza 283 mm. Prosty
    jednotloczkowy zacisk. W bigbrake kitach typu wilwood, ap racing lub
    nawet proste D2 klocek masz sporo wiekszy.

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 55. Data: 2011-08-07 23:34:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:23:28 +0200, DoQ napisał(a):

    > Aha, a przyłożysz się i policzysz jakiego rzędu wielkości jest to
    > rozszerzenie powiedzmy dla tarczy o grubości 30mm?

    Jakie by nie było jest podobne do rozszerzenia bębna.
    Tyle, że jedno polepsza a drugie pogarsza hamowanie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 56. Data: 2011-08-07 23:44:07
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 23:34, Waldek Godel pisze:
    > Jakie by nie było jest podobne do rozszerzenia bębna.
    > Tyle, że jedno polepsza a drugie pogarsza hamowanie.

    Czyli jak ubędzie 1cm (po obu stronach tarczy) klocków to hamowanie
    drastycznie się pogorszy? Bo chyba nie chciałeś napisać że tarcza
    rozszerzy się o ponad 1cm?
    Często pomijasz istotne pytania?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 57. Data: 2011-08-07 23:50:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:44:07 +0200, DoQ napisał(a):

    > Czyli jak ubędzie 1cm (po obu stronach tarczy) klocków to hamowanie
    > drastycznie się pogorszy? Bo chyba nie chciałeś napisać że tarcza
    > rozszerzy się o ponad 1cm?

    Podczas jednego hamowania? Kurde.. facet... zwolnij ręczny.

  • 58. Data: 2011-08-07 23:50:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Aha, a przyłożysz się i policzysz jakiego rzędu wielkości jest to
    > rozszerzenie powiedzmy dla tarczy o grubości 30mm?

    Jaka by nie byla, to i tak bez znaczenia.

    > No to wróćmy do tematu. Skoro twierdzisz że tarcze rozszerzają się do
    > tego stopnia, że docisk klocek-tarcza jest wyczuwalnie większy to co w
    > przypadku gdy klocków zostanie 50% grubości? Samochód hamuje 50% słabiej?

    No wlasnie..

    J.

  • 59. Data: 2011-08-07 23:56:14
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 23:50, Waldek Godel pisze:
    > Podczas jednego hamowania? Kurde.. facet... zwolnij ręczny.

    W polityce zrobisz karierę.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 60. Data: 2011-08-08 00:25:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:56:14 +0200, DoQ napisał(a):

    > W polityce zrobisz karierę.

    I co mam robić? Opowiadać o autach z większymi hamulcami z tyłu?