eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBebny a tarcze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 146

  • 21. Data: 2011-08-07 19:45:01
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 16:00, J.F. pisze:

    >> Tego, że możliwość wydzielenia określonej energii w określonym czasie w
    >> hamulcach wymaga ich określonej powierzchni w szłołach nie uczą. Co
    >> widac po Tobie ;P
    > I dlatego wszystkie szybkie i ciezkie wozki maja tarcze, w ktorych klocki
    > moze i duze, ale i tak mniejsze od szczek ? :-P

    Na pewno nie są mniejsze od szczęk. Wielotłoczkowe zaciski np. w AMG
    mają np. po 4 klocki na jedną stronę. Jak znajdziesz wymiary to pomnóż
    sobie jaka to powierzchnia..

    Pozdrawiam
    Paweł


  • 22. Data: 2011-08-07 20:02:18
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 19:45:01 +0200, DoQ napisał(a):
    > W dniu 07-08-2011 16:00, J.F. pisze:
    >>> Tego, że możliwość wydzielenia określonej energii w określonym czasie w
    >>> hamulcach wymaga ich określonej powierzchni w szłołach nie uczą. Co
    >>> widac po Tobie ;P
    >> I dlatego wszystkie szybkie i ciezkie wozki maja tarcze, w ktorych klocki
    >> moze i duze, ale i tak mniejsze od szczek ? :-P
    >
    > Na pewno nie są mniejsze od szczęk. Wielotłoczkowe zaciski np. w AMG
    > mają np. po 4 klocki na jedną stronę. Jak znajdziesz wymiary to pomnóż
    > sobie jaka to powierzchnia..

    mowimy o powierzchni tracej. Szczeki moa byc male jak w maluchu,
    a moga miec np 5*15cm

    J.


  • 23. Data: 2011-08-07 20:32:33
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 20:02, J.F. pisze:

    > mowimy o powierzchni tracej. Szczeki moa byc male jak w maluchu,
    > a moga miec np 5*15cm

    No mogą, ale to i tak żaden rarytas. Przeciętne klocki przednich
    hamulców mają ok 14x6cm, pomnóż je x4 na oś, a okaże się że ich
    powierzchnia wcale nie jest mała w stosunku do szczęk.




    Pozdrawiam
    Paweł


  • 24. Data: 2011-08-07 21:19:42
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: lukz <l...@v...pl>

    W dniu 2011-08-07 11:35, DoQ pisze:
    > W dniu 07-08-2011 11:21, RadekNet pisze:
    >
    >>> Który się niby trzyma? Chyba tylko w najtańszych autach.
    >> Przejdz sie po parkingu i zobacz ile wspolczesnych aut ma bebny z tylu
    >> 50 lat po wprowadzeniu ich do "codziennosci" w Volvo. I nie mowie to o
    >> Fiacie CC.
    >
    > No mają, najtańsze i najsłabsze wersje.
    >

    No ja mam akurat najlepsza wersje danego modelu z 2002 roku i ma bebny z
    tylu.. ;)


  • 25. Data: 2011-08-07 21:36:25
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?>> mowimy o powierzchni tracej. Szczeki moa byc male jak w maluchu,
    >> a moga miec np 5*15cm
    >
    > No mogą, ale to i tak żaden rarytas. Przeciętne klocki przednich hamulców
    > mają ok 14x6cm, pomnóż je x4 na oś, a okaże się że ich powierzchnia wcale
    > nie jest mała w stosunku do szczęk.
    >
    >
    z niewiadomych powodów naginasz rzeczywistość
    ja mam klocki z tyłu jakieś 5x7 cm maksymalnie co daje łącznie 70cm2 (na
    koło)
    bęben przy założeniu ze ma średnicę 20cm (naprawdę niewielka)
    szczęki zajmują jakieś 80% obwodu, a szerokość szczęk to 4cm
    mamy łącznie jakieś 200cm2 czyli 3 razy tyle.


    nie wyskakuj z jakimś AMG i to z przodu, co nijak się ma do rozważań


  • 26. Data: 2011-08-07 21:39:12
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 21:19, lukz pisze:
    >>>> Który się niby trzyma? Chyba tylko w najtańszych autach.
    >>> Przejdz sie po parkingu i zobacz ile wspolczesnych aut ma bebny z tylu
    >>> 50 lat po wprowadzeniu ich do "codziennosci" w Volvo. I nie mowie to o
    >>> Fiacie CC.
    >> No mają, najtańsze i najsłabsze wersje.
    > No ja mam akurat najlepsza wersje danego modelu z 2002 roku i ma bebny z
    > tylu.. ;)

    Widocznie prosty model :)


    Pozdrawiam
    Paweł



  • 27. Data: 2011-08-07 21:53:55
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 21:36, pm pisze:
    > nie wyskakuj z jakimś AMG i to z przodu, co nijak się ma do rozważań

    Ok. Niech wam będzie.
    Z racji olbrzymiej skuteczności, bębny montuje się do najbardziej
    wypasionych fur. W najtańszych i najsłabszych modelach montowane są mało
    skuteczne tarcze.


    Pozdrawiam
    Paweł


  • 28. Data: 2011-08-07 21:56:39
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 21:53:55 +0200, DoQ napisał(a):

    > Ok. Niech wam będzie.
    > Z racji olbrzymiej skuteczności, bębny montuje się do najbardziej
    > wypasionych fur. W najtańszych i najsłabszych modelach montowane są mało
    > skuteczne tarcze.
    >

    taaaa... sami profesorowie mechaniki a proste słowo "fading" już przerosło?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 29. Data: 2011-08-07 22:04:21
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 21:56, Waldek Godel pisze:
    >> Ok. Niech wam będzie.
    >> Z racji olbrzymiej skuteczności, bębny montuje się do najbardziej
    >> wypasionych fur. W najtańszych i najsłabszych modelach montowane są mało
    >> skuteczne tarcze.
    > taaaa... sami profesorowie mechaniki a proste słowo "fading" już przerosło?

    Do mnie pijesz?


    Pozdrawiam
    Paweł


  • 30. Data: 2011-08-07 22:17:13
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"
    > Mocniejsze są, ale z powodu że jest tam dźwignia.

    o jakiej dzwignie piszesz/myslisz?? bo ja tam nigdy zadnej dzwigni nie
    widzialem :-)

    > Dlatego w bębnach wystarczy mały tłok, a w tarczach potrzebny jest
    > większy.

    no wlasnie dlatego ze powierzchnia tarcia jest inna => innej sily trzeba
    uzyc by zadzialac tak samo => cza do tarcz dac wiekszy tlok+zastosowac
    serwo+zastosowac przelozenie na dzwigni pedalu hamulca ktore wynosi
    przewaznie 7:1

    > Tyle że jedyny plus tej właściwości to to, że w bębnach łatwo zrobić mocny
    > ręczny uruchamiany linką.

    czyli?? ;-) jednak mniejszej sily cza uzyc => sa skuteczniejsze.

    > Te wszystkie sprężynki i podkładki z bębnów kosztują grosze.
    > Za to nie ma tam jarzma i zacisku, a dołożenie hamulca awaryjnego do
    > bębnów jest też dużo prostsze (i tańsze) niż do tarcz.

    tak grosze..tylko pomnoz te grosze przez miliony egzemplarzy danego modelu,
    w kazdym modelu masz przynajmniej 4 takie sprezynki, niech sprezynka
    kosztuje 1zl to da ci to juz 4mln zl..do tego dodaj sobie pracochlonnosc
    montazu (bebny sklada sie przewaznie recznie), zas montaz tarczowek z uwagi
    na prostote konstrukcji bez problemu moze sie odbywac na zautomatyzowanej
    linii - co w dzisiejszych czasach jest chyba najwazniejsze... teraz sobie to
    wszystko pododawaj i zobacc co w efekcie wyjdzie taniej :-)

    --
    _______________________________
    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: