-
21. Data: 2011-08-07 19:45:01
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 07-08-2011 16:00, J.F. pisze:
>> Tego, że możliwość wydzielenia określonej energii w określonym czasie w
>> hamulcach wymaga ich określonej powierzchni w szłołach nie uczą. Co
>> widac po Tobie ;P
> I dlatego wszystkie szybkie i ciezkie wozki maja tarcze, w ktorych klocki
> moze i duze, ale i tak mniejsze od szczek ? :-P
Na pewno nie są mniejsze od szczęk. Wielotłoczkowe zaciski np. w AMG
mają np. po 4 klocki na jedną stronę. Jak znajdziesz wymiary to pomnóż
sobie jaka to powierzchnia..
Pozdrawiam
Paweł
-
22. Data: 2011-08-07 20:02:18
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 07 Aug 2011 19:45:01 +0200, DoQ napisał(a):
> W dniu 07-08-2011 16:00, J.F. pisze:
>>> Tego, że możliwość wydzielenia określonej energii w określonym czasie w
>>> hamulcach wymaga ich określonej powierzchni w szłołach nie uczą. Co
>>> widac po Tobie ;P
>> I dlatego wszystkie szybkie i ciezkie wozki maja tarcze, w ktorych klocki
>> moze i duze, ale i tak mniejsze od szczek ? :-P
>
> Na pewno nie są mniejsze od szczęk. Wielotłoczkowe zaciski np. w AMG
> mają np. po 4 klocki na jedną stronę. Jak znajdziesz wymiary to pomnóż
> sobie jaka to powierzchnia..
mowimy o powierzchni tracej. Szczeki moa byc male jak w maluchu,
a moga miec np 5*15cm
J.
-
23. Data: 2011-08-07 20:32:33
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 07-08-2011 20:02, J.F. pisze:
> mowimy o powierzchni tracej. Szczeki moa byc male jak w maluchu,
> a moga miec np 5*15cm
No mogą, ale to i tak żaden rarytas. Przeciętne klocki przednich
hamulców mają ok 14x6cm, pomnóż je x4 na oś, a okaże się że ich
powierzchnia wcale nie jest mała w stosunku do szczęk.
Pozdrawiam
Paweł
-
24. Data: 2011-08-07 21:19:42
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: lukz <l...@v...pl>
W dniu 2011-08-07 11:35, DoQ pisze:
> W dniu 07-08-2011 11:21, RadekNet pisze:
>
>>> Który się niby trzyma? Chyba tylko w najtańszych autach.
>> Przejdz sie po parkingu i zobacz ile wspolczesnych aut ma bebny z tylu
>> 50 lat po wprowadzeniu ich do "codziennosci" w Volvo. I nie mowie to o
>> Fiacie CC.
>
> No mają, najtańsze i najsłabsze wersje.
>
No ja mam akurat najlepsza wersje danego modelu z 2002 roku i ma bebny z
tylu.. ;)
-
25. Data: 2011-08-07 21:36:25
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: "pm" <x...@w...pl>
?>> mowimy o powierzchni tracej. Szczeki moa byc male jak w maluchu,
>> a moga miec np 5*15cm
>
> No mogą, ale to i tak żaden rarytas. Przeciętne klocki przednich hamulców
> mają ok 14x6cm, pomnóż je x4 na oś, a okaże się że ich powierzchnia wcale
> nie jest mała w stosunku do szczęk.
>
>
z niewiadomych powodów naginasz rzeczywistość
ja mam klocki z tyłu jakieś 5x7 cm maksymalnie co daje łącznie 70cm2 (na
koło)
bęben przy założeniu ze ma średnicę 20cm (naprawdę niewielka)
szczęki zajmują jakieś 80% obwodu, a szerokość szczęk to 4cm
mamy łącznie jakieś 200cm2 czyli 3 razy tyle.
nie wyskakuj z jakimś AMG i to z przodu, co nijak się ma do rozważań
-
26. Data: 2011-08-07 21:39:12
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 07-08-2011 21:19, lukz pisze:
>>>> Który się niby trzyma? Chyba tylko w najtańszych autach.
>>> Przejdz sie po parkingu i zobacz ile wspolczesnych aut ma bebny z tylu
>>> 50 lat po wprowadzeniu ich do "codziennosci" w Volvo. I nie mowie to o
>>> Fiacie CC.
>> No mają, najtańsze i najsłabsze wersje.
> No ja mam akurat najlepsza wersje danego modelu z 2002 roku i ma bebny z
> tylu.. ;)
Widocznie prosty model :)
Pozdrawiam
Paweł
-
27. Data: 2011-08-07 21:53:55
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 07-08-2011 21:36, pm pisze:
> nie wyskakuj z jakimś AMG i to z przodu, co nijak się ma do rozważań
Ok. Niech wam będzie.
Z racji olbrzymiej skuteczności, bębny montuje się do najbardziej
wypasionych fur. W najtańszych i najsłabszych modelach montowane są mało
skuteczne tarcze.
Pozdrawiam
Paweł
-
28. Data: 2011-08-07 21:56:39
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 07 Aug 2011 21:53:55 +0200, DoQ napisał(a):
> Ok. Niech wam będzie.
> Z racji olbrzymiej skuteczności, bębny montuje się do najbardziej
> wypasionych fur. W najtańszych i najsłabszych modelach montowane są mało
> skuteczne tarcze.
>
taaaa... sami profesorowie mechaniki a proste słowo "fading" już przerosło?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
29. Data: 2011-08-07 22:04:21
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 07-08-2011 21:56, Waldek Godel pisze:
>> Ok. Niech wam będzie.
>> Z racji olbrzymiej skuteczności, bębny montuje się do najbardziej
>> wypasionych fur. W najtańszych i najsłabszych modelach montowane są mało
>> skuteczne tarcze.
> taaaa... sami profesorowie mechaniki a proste słowo "fading" już przerosło?
Do mnie pijesz?
Pozdrawiam
Paweł
-
30. Data: 2011-08-07 22:17:13
Temat: Re: Bebny a tarcze
Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra"
> Mocniejsze są, ale z powodu że jest tam dźwignia.
o jakiej dzwignie piszesz/myslisz?? bo ja tam nigdy zadnej dzwigni nie
widzialem :-)
> Dlatego w bębnach wystarczy mały tłok, a w tarczach potrzebny jest
> większy.
no wlasnie dlatego ze powierzchnia tarcia jest inna => innej sily trzeba
uzyc by zadzialac tak samo => cza do tarcz dac wiekszy tlok+zastosowac
serwo+zastosowac przelozenie na dzwigni pedalu hamulca ktore wynosi
przewaznie 7:1
> Tyle że jedyny plus tej właściwości to to, że w bębnach łatwo zrobić mocny
> ręczny uruchamiany linką.
czyli?? ;-) jednak mniejszej sily cza uzyc => sa skuteczniejsze.
> Te wszystkie sprężynki i podkładki z bębnów kosztują grosze.
> Za to nie ma tam jarzma i zacisku, a dołożenie hamulca awaryjnego do
> bębnów jest też dużo prostsze (i tańsze) niż do tarcz.
tak grosze..tylko pomnoz te grosze przez miliony egzemplarzy danego modelu,
w kazdym modelu masz przynajmniej 4 takie sprezynki, niech sprezynka
kosztuje 1zl to da ci to juz 4mln zl..do tego dodaj sobie pracochlonnosc
montazu (bebny sklada sie przewaznie recznie), zas montaz tarczowek z uwagi
na prostote konstrukcji bez problemu moze sie odbywac na zautomatyzowanej
linii - co w dzisiejszych czasach jest chyba najwazniejsze... teraz sobie to
wszystko pododawaj i zobacc co w efekcie wyjdzie taniej :-)
--
_______________________________
pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)