eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBebny a tarcze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 146

  • 11. Data: 2011-08-07 08:00:00
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

    W dniu 2011-08-07 04:59, to pisze:
    > begin ..:maniek:..
    >
    >> lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia
    >> tarcia, trzeba uzyc mniejszej sily zeby zahamowac-
    >
    > Pewnie dlatego są montowane do najsłabszych aut. Poza tym powierzchnia
    > styku nie ma zasadniczo wpływu na siłę tarcia.
    >
    >> no i sa
    >> drozsze niz tarcze - skomplikowany montaz i mnogosc elementow...
    >
    > Pewnie dlatego są montowane w najtańszych autach.
    >

    Raczej tych co nie potrzebuja tarczy z tylu: lekkie i wolniejsze
    (slabsze silniki).

    Robek


  • 12. Data: 2011-08-07 11:15:03
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 00:46:00 +0200, Filip KK napisał(a):
    > W dniu 2011-08-06 23:11, J.F. pisze:
    >> Bo sa wystarczajace ?
    >>
    > Napisz mi, jak sobie wyobrażasz BMW M5 z bębnami z tyłu. ;) I nie w
    > sensie wizualnym!

    Nie w sensie wizualnym to chyba normalnie - wsiadasz i nawet nie pomyslisz
    ze z tylu bebny :-)

    J.


  • 13. Data: 2011-08-07 11:19:40
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 06 Aug 2011 22:41:58 GMT, to napisał(a):
    >> Pytam powaznie bo nie wiem :)
    >> Jakie przeslanki decyduja o tym, ze dane auto ma z tylu tarcze lub bebny
    >> ? o roznicy w skutecznosci hamowania jednych i drugich wiem choc to tez
    >> mozna dobierac w zaleznosci od konstrukcji oraz o tym ze klocki na ogol
    >> szybciej sie zuzywaja
    >
    > Takie, że bębny są w tańszych i gorszych wersjach.

    i to z uwagi na wymogi techniczne, marketing czy gust klientow ?

    J.

    P.S. ostatnio lecial jakis film o luksusowych autach .. no i w koncu po pol
    godzinie gadania wychwycilem .. drogie auta kupuje sie .. bo sa drogie.
    Zajezdzaszasz takim autem za pol miliona $ i wszyscy wiedza - o, prawdziwy
    milioner przyjechal.



  • 14. Data: 2011-08-07 11:21:43
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 07.08.2011 00:35, to pisze:
    > begin RadekNet
    >
    >> Stosowanym przez Volvo od lat 60tych. Ciekawe czemu reszta producentow
    >> uparcie trzyma sie bebnow z tylu?
    >
    > Który się niby trzyma? Chyba tylko w najtańszych autach.

    Przejdz sie po parkingu i zobacz ile wspolczesnych aut ma bebny z tylu
    50 lat po wprowadzeniu ich do "codziennosci" w Volvo. I nie mowie to o
    Fiacie CC.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com


  • 15. Data: 2011-08-07 11:32:36
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-07 04:59, to pisze:
    > begin ..:maniek:..
    >
    >> lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia
    >> tarcia, trzeba uzyc mniejszej sily zeby zahamowac-
    >
    > Pewnie dlatego są montowane do najsłabszych aut. Poza tym powierzchnia
    > styku nie ma zasadniczo wpływu na siłę tarcia.

    Mocniejsze są, ale z powodu że jest tam dźwignia.
    Dlatego w bębnach wystarczy mały tłok, a w tarczach potrzebny jest większy.
    Tyle że jedyny plus tej właściwości to to, że w bębnach łatwo zrobić
    mocny ręczny uruchamiany linką.

    >> no i sa
    >> drozsze niz tarcze - skomplikowany montaz i mnogosc elementow...
    >
    > Pewnie dlatego są montowane w najtańszych autach.

    No ba :)
    Te wszystkie sprężynki i podkładki z bębnów kosztują grosze.
    Za to nie ma tam jarzma i zacisku, a dołożenie hamulca awaryjnego do
    bębnów jest też dużo prostsze (i tańsze) niż do tarcz.


  • 16. Data: 2011-08-07 11:35:08
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 11:21, RadekNet pisze:

    >> Który się niby trzyma? Chyba tylko w najtańszych autach.
    > Przejdz sie po parkingu i zobacz ile wspolczesnych aut ma bebny z tylu
    > 50 lat po wprowadzeniu ich do "codziennosci" w Volvo. I nie mowie to o
    > Fiacie CC.

    No mają, najtańsze i najsłabsze wersje.


    Pozdrawiam
    Paweł


  • 17. Data: 2011-08-07 12:06:19
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Aug 2011 20:21:59 +0200, ..:maniek:.. napisał(a):
    >> Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki
    >> czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze.
    >
    > gorzej oddaja cieplo, lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia tarcia,

    W szkole nie uczyli ze tarcie nie zalezy od powierzchni ?

    > trzeba uzyc mniejszej sily zeby zahamowac- dlatego nie potrzeba serwa, w

    No nie wiem. W maluchach nie bylo, w syrenkach nie bylo, a we fiatach byl
    napis "uwaga hamulce tarczowe"

    > zaleznosci od konstrukcji mechanizmu rozpierakowego wystepowanie
    > efektu "samodociskania szczeki do bebna itp itd).

    Owszem. Czasem szkodliwy.
    Czyli podsumowujac:
    - w bebnie sila moze byc przylozona na wiekszej srednicy - efekt dzwigni
    mniejszy. Oczywiscie roznie to bywa, moga byc felgi duze, tarcze duze, a
    bebny male.
    -efekt samodocisku,
    -a tak naprawde to o luzy chodzi - przelozenie na hydraulice moze byc
    dowolne, tylko noga ma ograniczony skok. Klocki sie cofaja tyle co na
    uszczelce, ulamek milimetra.
    -latwiej wbudowac reczny
    -nie jestem pewien co do masy - bebny chyba maja wieksza.
    -no i clou imprezy - tyl wcale nie musi rewelacyjne hamowac, wrecz nie
    moze. Wiec po co dawac mocniejsze hamulce tarczowe, jesli je trzeba potem
    ograniczac.
    -podobnie z cieplem - w tyle wydziela sie mniej. Z tym ze problem ciepla
    dotyczy raczej ciezkich i szybkich samochodow.

    > no i sa drozsze niz tarcze -
    > skomplikowany montaz i mnogosc elementow...

    Nie jestem pewien .. ale jednego jestem - jakby tarczowe byly tansze, to by
    byly powszechnie stosowane :-) Tarczowe z recznym.

    > najlepszym
    > rozwiazaniem sa tarczo bebny - tarcze jako hamulec roboczy a bebny jako
    > postojowy - odpada problem "ciaglej" regulacji recznego, zapiekania/wyciekow z
    > cylinderka itp usterek trapiacych sprzezony uklad nozny/reczny

    Ja tam nie wiem, ale recznego fordach to nigdy nie regulowalem.
    Wycieki, zapiekania - nie w takim samym stopniu jak tarczowe ?

    A ten tarczobeben nie ma przypadkiem za malej skutecznosci na wypadek
    awarii ?

    J.


  • 18. Data: 2011-08-07 12:28:57
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 12:06, J.F. pisze:

    > A ten tarczobeben nie ma przypadkiem za malej skutecznosci na wypadek
    > awarii ?

    Nie, działa całkiem skutecznie.
    Przy tarczy powiedzmy 290mm, średnica bębna ręcznego jest całkiem spora :)


    Pozdrawiam
    Paweł


  • 19. Data: 2011-08-07 15:24:37
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Sunday, August 7, 2011, 12:06:19 PM, you wrote:

    >>> Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki
    >>> czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze.
    >> gorzej oddaja cieplo, lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia tarcia,
    > W szkole nie uczyli ze tarcie nie zalezy od powierzchni ?

    Tego, że możliwość wydzielenia określonej energii w określonym czasie w
    hamulcach wymaga ich określonej powierzchni w szłołach nie uczą. Co
    widac po Tobie ;P

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 20. Data: 2011-08-07 16:00:58
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2011 15:24:37 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Sunday, August 7, 2011, 12:06:19 PM, you wrote:
    >>>> Bębny gorzej oddają ciepło, ale za to mają większe przełożenie dzięki
    >>>> czemu dużo mocniej trzyma ręczny. Są też tańsze niż tarcze.
    >>> gorzej oddaja cieplo, lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia tarcia,
    >> W szkole nie uczyli ze tarcie nie zalezy od powierzchni ?
    >
    > Tego, że możliwość wydzielenia określonej energii w określonym czasie w
    > hamulcach wymaga ich określonej powierzchni w szłołach nie uczą. Co
    > widac po Tobie ;P

    I dlatego wszystkie szybkie i ciezkie wozki maja tarcze, w ktorych klocki
    moze i duze, ale i tak mniejsze od szczek ? :-P

    J.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: