-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!newsfeed.straub-nv.de!feede
r.news-service.com!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.M
ISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
Date: Sun, 07 Aug 2011 11:32:36 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:5.0) Gecko/20110624 Thunderbird/5.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Bebny a tarcze
References: <4e3c4908$0$3497$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@n...onet.pl>
<4e3dff90$0$3501$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4e3dff90$0$3501$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 24
Message-ID: <4e3e5bb3$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.130.233
X-Trace: 1312709555 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2491 83.11.130.233:42103
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390371
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-08-07 04:59, to pisze:
> begin ..:maniek:..
>
>> lepiej hamuja od tarcz (wieksza powierzchnia
>> tarcia, trzeba uzyc mniejszej sily zeby zahamowac-
>
> Pewnie dlatego są montowane do najsłabszych aut. Poza tym powierzchnia
> styku nie ma zasadniczo wpływu na siłę tarcia.
Mocniejsze są, ale z powodu że jest tam dźwignia.
Dlatego w bębnach wystarczy mały tłok, a w tarczach potrzebny jest większy.
Tyle że jedyny plus tej właściwości to to, że w bębnach łatwo zrobić
mocny ręczny uruchamiany linką.
>> no i sa
>> drozsze niz tarcze - skomplikowany montaz i mnogosc elementow...
>
> Pewnie dlatego są montowane w najtańszych autach.
No ba :)
Te wszystkie sprężynki i podkładki z bębnów kosztują grosze.
Za to nie ma tam jarzma i zacisku, a dołożenie hamulca awaryjnego do
bębnów jest też dużo prostsze (i tańsze) niż do tarcz.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.08.11 11:35 DoQ
- 07.08.11 12:06 J.F.
- 07.08.11 12:28 DoQ
- 07.08.11 15:24 RoMan Mandziejewicz
- 07.08.11 16:00 J.F.
- 07.08.11 19:45 DoQ
- 07.08.11 20:02 J.F.
- 07.08.11 20:32 DoQ
- 07.08.11 21:19 lukz
- 07.08.11 21:36 pm
- 07.08.11 21:39 DoQ
- 07.08.11 21:53 DoQ
- 07.08.11 21:56 Waldek Godel
- 07.08.11 22:04 DoQ
- 07.08.11 22:17 ..:maniek:..
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu