  • 31. Data: 2015-10-21 22:23:39
    Temat: Re: Beata Bublewicz ... szkoda środowiska.
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-21 o 11:07, HubertO pisze:
    > Szkoda środowiska.
    > Dodatkowe spaliny i pył z okładzin hamulcowych będziemy wdychać wszyscy.
    Oczywiście, dlatego trzeba robić porządne DRy, chodniki, komunikacje
    miejską i zostawić samochody wtedy, kiedy nie są konieczne. Znacznie
    więcej środowisko zyska niż straci na przepuszczaniu pieszych.
    O zdrowiu nie wspomnę.

  • 32. Data: 2015-10-22 09:15:54
    Temat: Re: Beata Bublewicz kandyduje do Sejmu 2015.
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-20 o 21:57, re pisze:
    > ... a oddając głos na nią dajesz jej pełnomocnictwo we wszelkich kwestiach,
    > także tych, na które jeszcze nie wpadła i w ogóle na cokolwiek.
    Eeeee. Jak coś się nie podoba, to w demokratycznym państwie zawsze można
    zebrać podpisy i wystąpić z wnioskiem o referendum :-D

    Maciek

  • 33. Data: 2015-10-23 11:48:27
    Temat: Re: Beata ...
    Od: "HubertO" <e...@d...pl>

    Użytkownik "Jawi" <g...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Jestem i kierowcą, i rowerzystą, i pieszym.
    > Pada deszcz, a ja stoję, stoję, stoję. Mało kultury u większości kierowców
    > widzę.

    A ja, pieszy, jak stoję, to krótko, bo nigdy nie zdarzyło się
    żeby jechał sznur samochodów z dużą prędkością,
    zderzak przy zderzaku, dłużej niż dwie minuty.
    Zawsze jest luka i bez problemów przechodzę.
    Do czekania to zmuszają mnie tylko światła.
    U większości kierowców widzę kulturę,
    u niektórych przesadną, bo baran zatrzymuje się,
    a za nim jadę tylko ja i nikt wiecej, a pieszy stoi.

    > Co z tego co mówią przepisy dzisiaj, skoro jak coś się stanie to mu pieszy
    > wtargnął nagle.

    Warto mieć kamerę w samochodzie.
    Dużo jest też kamer monitoringu miejskiego,
    monitoringu sklepów, banków.
    Łatwiej ustalić winnego.

  • 34. Data: 2015-10-23 11:49:58
    Od: "HubertO" <e...@d...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Platforma antyObywatelska to antyludzkie kanalie. Przez te 8 lat czynili
    > nam obywatelon w tym kierowcom samo zło.

    PiSlamistów propaganda zrobiła ci wodę z mózgu.
    Na okrągło PiSlamiści powtarzają to zaklęcie i widać,
    że wryło ci się w mózg. Nic rzeczowego, konkretnego
    nie potrafią powiedzieć.

    > Dla nich liczy się tylko kasa.
    > neelix

    Tak, zgadza się. Dla PiSlamistów liczy się tylko kasa.
    Z SKOKów wyprowadzili miliardy. Wszyscy musimy za to zapłacić.
    Twarz PiSu, Hofman nie gardził nawet drobnymi.

  • 35. Data: 2015-10-26 00:30:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2015 22:06:00 +0200, Jawi napisał(a):
    > Shrek zrobił to za mnie.
    > Jestem i kierowcą, i rowerzystą, i pieszym.
    > Pada deszcz, a ja stoję, stoję, stoję.

    No, to jest jakis argument.
    Ale ... ile sekund tak stales, a ile metrow szedles ?
    Zeby sie nie okazalo, ze po 30s samochody przejechaly, a moknales i
    tak 5 minut ...

    J.

  • 36. Data: 2015-10-26 01:43:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2015 18:41:35 +0200, Shrek napisał(a):

    > Być może. Ogólnie podejrzewam, że wpływ na statystyki ma to pomijalny.

    No coz - na tyle niepomijalny, ze Austryjacy zniesli swoj nakaz.

    > Za to były oderwane od rzeczywistości.

    Az tak bardzo nie. Za to nie bylo problemow jak chocby z tymi
    zaporami.

    J.

  • 37. Data: 2015-10-26 08:38:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 26.10.2015 01:43, J.F. wrote:

    > No coz - na tyle niepomijalny, ze Austryjacy zniesli swoj nakaz.

    I co - statystyki im spadły? Pozostaje jeszcze kwestia, że część bez
    nakazu świeciła i wcześniej i potem. IMHO sam przepis ma pomijalny wpływ
    na statystykę. Choćby dlatego, że niezależnie od przepisu ja bym na
    włączonych jeździł. I wielu innych pewnie też. Na przykład w Niemczech
    większość jeździ na światłach, mimo braku takiego obowiązku.

    > Az tak bardzo nie.

    To powiedz, co cię obchodzi czy pojazd B przejedzie przedostatni?

    > Za to nie bylo problemow jak chocby z tymi
    > zaporami.

    Też były. Tylko jak się uczyłeś do zdania teorii (czyli przelatywałeś te
    testy dziesiątki razy), to łatwo było takie pytanie zapamiętać i nauczyć
    się "prawidłowej" odpowiedzi. Zresztą jak już napisałem, to kwestie
    techniczne i tu rzeczywiście polegli. Z tym że sama idea jest słuszna, a
    kwestie techniczne i transparentność, a co za tym idzie poprawnośc
    zapewnioną przez open source pytań można rozwiązać. IMHO nowe pytania są
    znacznie lepsze, bo dotyczą "podmiotu lirycznego", czyli tego co musisz
    ogarnąć na drodze w rzeczywistości. Zdawałem zarówno na starych jak i
    nowych i takie jest moje zdanie. Każdy ma prawo do innego;)

    Praktyki na B na nowych zasadach nie musiałem robić, ale chyba się nie
    zmieniła wcale (choć nie wiem jak z podejściem egazminatorów). Na A to
    rzeczywiście porażka. Slalom wolny to jakiaś pomyłka, dziweczyny co
    zdają A2 (czyli na moto o małej mocy w stosunku do masy) dostają
    wykastrowanego gladiusa, który skręca słabiej niż mój chopper, czyli
    defacto zdają to samo, bo na chucka ci koniki mechaniczne na egzaminie i
    mają problem z wyprostowaniem maszyny, bo za cieżka i za wysoka;( A2 w
    założeniu była na słabsze i mniejsze motocykle, a dostajesz wykastrowaną
    krowę i musisz nią wyprawiać sztuczki na placu bez rozgrzewki, w dodatku
    do ziemi dosięgając na palcach. W efekcie jedna laska na odlewniczej
    wykonała zawrotkę przez cały plac i na pełnej kurwie wjechała w płot
    (taki solidny, zabrali ją nieprzytomną do szpitala, co dalej nie wiem,
    ale teraz jakieś śmieszne śiatki powiesili, tak jakby miały zatrzymać
    200kg + jeżdzca). Po tym wydarzeniu nawet egzaminatorom zmiękła rura i
    przed placem dawali do zrozumienia, żeby na siebie uważać a oni troszkę
    przymkną oko na prękość przy slalomie szybkim. Sam dostałem zjebkę od
    egzaminatora za dodanie gazu przy wyjeżdzie z szybkiego, bo wymogi
    wymogami, ale mokro było, więc...

    Shrek.

  • 38. Data: 2015-10-26 09:56:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 26.10.2015 01:43, J.F. wrote:
    > No coz - na tyle niepomijalny, ze Austryjacy zniesli swoj nakaz.

    >I co - statystyki im spadły?

    Musialbym odszukac aktualne dane, ale to bylo tak, ze mieli w miare
    stabilny spadek od 20 lat - co roku troche wypadkow mniej.
    Az pewnego roku spadku nie bylo.
    To byl akurat ten rok, gdy swiatla wprowadzili.

> [...]
    >wielu innych pewnie też. Na przykład w Niemczech większość jeździ na
    >światłach, mimo braku takiego obowiązku.

    No wiesz, jak u nas wprowadzali, to w Niemczech przy wyjezdzie z
    tunelu byla tablica
    "Licht ?". Po polsku: "Swiatla ?"
    Teraz juz nie ma :-)

    >Też były. Tylko jak się uczyłeś do zdania teorii (czyli przelatywałeś
    >te testy dziesiątki razy), to łatwo było takie pytanie zapamiętać i
    >nauczyć się "prawidłowej" odpowiedzi.

    No ba - bez treningu nie zdales starych ... ale obawiam sie, ze
    obecnych tez nie :-)

    >Zresztą jak już napisałem, to kwestie techniczne i tu rzeczywiście
    >polegli.

    O rzetelnosc chodzi. W starych moze i pytali ktory pojazd przejedzie
    przedostatni, ale on rzeczywiscie w/g przepisow przejezdzal
    przedostatni.

> [...]
    >defacto zdają to samo, bo na chucka ci koniki mechaniczne na
    >egzaminie i mają problem z wyprostowaniem maszyny, bo za cieżka i za

    Jakbys umial jezdzic, to bys nie mial problemu :-P

    https://www.youtube.com/watch?v=fNh8tquXzc8

    J.

  • 39. Data: 2015-10-26 19:38:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 26.10.2015 09:56, J.F. wrote:

    > Musialbym odszukac aktualne dane, ale to bylo tak, ze mieli w miare
    > stabilny spadek od 20 lat - co roku troche wypadkow mniej.
    > Az pewnego roku spadku nie bylo.
    > To byl akurat ten rok, gdy swiatla wprowadzili.

    Może. Nie upieram się, że nie. Choć koincydencja, to trochę mało. Za
    dużo zmiennych.

    > No ba - bez treningu nie zdales starych ... ale obawiam sie, ze obecnych
    > tez nie :-)

    Zupełnie bez nie. Ale wynik bez treningu miałem znacznie lepszy na
    nowych niż starych. Zreszą nowych jest wpizdu i chba nadal są tajne,
    więc wszystkich i tak 10 razy nie przelecisz. Trzeba myśleć.

    > O rzetelnosc chodzi. W starych moze i pytali ktory pojazd przejedzie
    > przedostatni, ale on rzeczywiscie w/g przepisow przejezdzal przedostatni.

    Raz, że wiedza kompletnie bezużyteczna, bo ty masz wiedzieć komu _ty_
    masz ustąpić pierwszeństwa, dwa, że nie do końca zgodna z prawdą. Bywały
    sytuacje, gdzie zgodnie z prawem ktoś mógł pojechać wcześniej (bo ten
    któremu miał ustąpić, stał bo miał ustąpić innemu - w tej sytuacji jak
    nikomu innemu nie wadzisz, możesz jechać, bo pierwszeństwa nie
    wymuszasz) I w efekcie ostatniego mogło nie być, bo pojechał np drugi;)

    > Jakbys umial jezdzic, to bys nie mial problemu :-P

    Oczywiście, że tak, z tym, że z zasady przecież nie umiesz jeździć na
    zdawaniu pierwszego prawka (chyba, że nielegalnie jeździsz wcześniej).
    Ja byłem w otyle dobrej sytauacji, że 200 kilogramaowy motocykl jest dla
    mnie fizucznie do opanowania. Co ma zroblić laska która waży 50kg i ma
    160cm wzrostu? Chce zrobić A2 na małe motocykle, a odstaje 200kg krowę i
    nie dosięga stopami do ziemi?

    > https://www.youtube.com/watch?v=fNh8tquXzc8

    Tu masz naszych

    https://www.youtube.com/watch?v=ALpRNVy1SOQ

    I w sumie po rozgrzewce parogodzinnej też bym teraz tak zrobił, więc się
    da (ćwiczyłem to właśnie w CSP i dawało radę). Pytanie czy to jest
    umiejętność której należy wymagać na egzaminie po 30 godzinach jazdy na
    motocyklu. Teraz to bym to plac zrobił... no może nie z palcem w dupie,
    bo druga ręka jest do sprzęgła przydatna, a robienie tego na jedynce bez
    gazu to jakaś porażka techniczna (a tak się robi na egzaminie).

    Shrek