  • Data: 2009-04-01 16:01:03
    Temat: Re: Bawimy się jeszcze?
    Od: "m0w" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "a402" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:49D31BD6.1010304@op.pl...

    > Kolory na zdjęciu powinny być naturalne (prawdziwe) czy ładne? Nie zawsze
    > to co naturalne jest ładne. To nie jest złośliwe pytanie.
    >
    > Pozdrawiam

    No sam piszesz, że nie zawsze to co naturalne jest ładne :)

    W tym wypadku chodziło mi o to, że na jednym zdjęciu widać wyraźnie wąską
    gamę kolorystyczną jakby było pokolorowaną fotografią cz-b. Osobiście lubię
    gdy aparat daje mi jak najwięcej odcieni kolorów, w światłach i cieniach
    maksymalnie zbliżonych do naturalnej kolorystyki (oczywiście chodzi o
    wrażenie tego co widzę własnymi oczami - aparat powinien umieć to jak
    najwienirj zarejestrować). Później mogę sobie już z tym robić co mi się
    spodoba. Nie lubię gdy aparat odbarwi mi zdjęcie i ujednolici tonację.
    Dawniej aparaty cyfrowe miały tendencje do pokazywania czerwonego koloru
    bardziej różowego i jaskarwego niż to widzi oko ludzkie. Słabo oddawały
    kolor niebieski i nieprawdziwie i ubogo kolor zielony. Dziś często są
    jeszcze kłopoty z czerwonym, który wychodzi zbyt jaskrawie lub z małą
    ilościa szczegółów.