eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w bev do wyrzuceniaRe: Baterie w bev do wyrzucenia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!pee
    r02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    References: <u2a9dt$1sn$3$Cav@news.chmurka.net>
    <17sj28u0lnfh4.1b1t368cz61kt$.dlg@40tude.net>
    <64496f1d$0$19609$65785112@news.neostrada.pl>
    <z...@4...net>
    <6770573452$20230427151557@squadack.com>
    <5qvtfnqb9okg$.zt2hono6w2l.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1wvdlvqvd6fn1$.1dpl0xkj9r1bv$.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u2fh7a$fso$3$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u2fjst$fsp$3$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u2gcvn$4ns$2$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u2gh9a$95n$2$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u2girg$ajj$1$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u2iaoo$pbv$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Sat, 29 Apr 2023 09:19:16 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Lines: 61
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 109.206.208.187
    X-Trace: 1682752756 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 19607 109.206.208.187:61671
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3706
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2713435
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .04.2023 o 07:43 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > W dniu 28-04-2023 o 15:58, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >
    >>>> Przy litowych nie ma pojęcia "pełny cykl"
    >>>
    >>> Oczywiście że jest.
    >>> To co sam podawałeś to też właśnie ilości pełnych cykli, a nie
    >>> każdorazowego podpięcia do zasilacza..
    >> Czy rozładowanie od 80 do 70% pojemności (zużywamy 10%) i ponowne
    >> ładowanie do 80% to wg Twojej definicji pełny cykl?
    >
    > Ja naprawdę chyba piszę w innym języku.
    > Albo Ty w innym czytasz.
    >
    > No właśnie o to chodzi, że nie jest to pełny cykl, pełny cykl (taki
    > podawany przez producentów) to z 10 razy coś takiego.
    > Cały czas to piszę, a Ty to negujesz.
    > A wychodzi że piszemy to samo, tylko że nieco inaczej

    To jeszcze raz :-)
    Napisałeś "Nieprawda. Liczą się TYLKO pełne cykle"
    Z tego zdania wynika, że uważasz że 1/10 cyklu (rozładowanie o 10%) lub
    1/3 cyklu (rozładowanie o 30%) nie ma znaczenia dla trwałości baterii, bo
    to nie są pełne cykle, a wg Ciebie degradują ją tylko te pełne.
    Ja twierdzę (na podstawie charakterystyk producentów ogniw), że nawet
    1/100 cyklu (rozładowanie o 1%) zabiera nam trochę z jej trwałości.
    W dużym zakresie, jak widać to na charakterystykach ta zależność jest
    liniowa.
    Każde ładowanie i rozładowywanie skraca czas życia baterii, z tym że im
    głębszy cykl (głębsze rozładowanie) tym szybciej. Rozładowywanie o 50%
    jest DUŻO gorsze dla trwałości baterii od rozładowywania o 30%.
    To co podają producenci aut elektrycznych (żeby jeździć w zakresie 80-40%
    baterii) to duży kompromis między trwałością a użytecznością auta.

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: