-
1. Data: 2023-04-26 06:31:28
Temat: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Cavallino <C...@k...pl>
https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/spadek-pojemn
osci-baterii-w-teslach-12-proc-po-320-tys-km-tylko-d
laczego-ciagle-dostajemy-stare-dane-dla-modeli-s-x/
Wychodzi że baterie z Tesli na powerwalle przeznaczać by trzeba po
milionie kilometrów (i nadal będą miały 60% pojemności)....
Tak, to faktycznie jest problem, nie to co spaliniaki po downsisingu
regularnie przejeżdżające 2 miliony km bez remontu lub wymiany silnika......
-
2. Data: 2023-04-26 09:55:25
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: _Master_ <M...@...pl>
"
Kuba e-Jacek
11 godzin temu
Czyli z ekonomicznego punktu widzenia trzeba będzie nastawić się na
maksymalny czas użytkowania pojazdu (do momentu akceptowalnej dla nas
pojemności baterii) zamiast wymieniać na nowy co 4 lata.
Może dlatego inni producenci tak walczą o utrzymanie wartości
rezydualnej? Bo przy niskiej wartości odsprzedaży auta zakup nowego nie
będzie miał uzasadnienia i biznes nie będzie kręcił się jak dotychczas.
0
0
Odpowiedz
o
Udostępnij >
-
Awatar
Wysokie obroty Kuba
godzinę temu
Producenci walczą głównie o to by auto cały czas do nich wracało.
Dlatego wolą auta wynajmować niż sprzedawać. To pozwala im utrzymać
wysoka wartość uzywek. Jest jeszcze kolejny plus, oni zużyte ogniwa
wymienią taniej i wpuszcza takie auto z powrotem na rynek gwarantując
"X" zasieg. Osoba prywatna takiej gwarancji przy sprzedaży auta nie da.
Nikt sprzedając prywatnie uzywke nie będzie w niej wymieniał pakietu
baterii, tylko sprzeda padlinę, oczywiście dużo taniej. I tego
producenci chcą uniknąć bo rynek wymiany baterii im się wymknie z rąk.
Oni chcą mieć w tej dyscyplinie monopol"
No to się przyzwyczajajcie
Jak już wejdą te elektryki rynek nie będzie wymuszał zchowania
producentów tylko "rynek" będzia taki jak chcą producenci.
To naturalne rozumowanie tylko pytanie czy my się musimy na to zgodzić.
-
3. Data: 2023-04-26 16:29:46
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 26.04.2023 o 06:31, Cavallino pisze:
> https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/spadek-pojemn
osci-baterii-w-teslach-12-proc-po-320-tys-km-tylko-d
laczego-ciagle-dostajemy-stare-dane-dla-modeli-s-x/
>
> Wychodzi że baterie z Tesli na powerwalle przeznaczać by trzeba po
> milionie kilometrów (i nadal będą miały 60% pojemności)....
Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
"tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
użytkowania samochodu.
-
4. Data: 2023-04-26 17:33:27
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 26.04.2023 o 16:29, nadir pisze:
> Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
> latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
> połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
> "tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
> użytkowania samochodu.
To co? Opory wzrosły?;)
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
5. Data: 2023-04-26 18:52:35
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 26 Apr 2023 17:33:27 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 26.04.2023 o 16:29, nadir pisze:
>> Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
>> latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
>> połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
>> "tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
>> użytkowania samochodu.
>
> To co? Opory wzrosły?;)
W telefonach i innych malych akumulatorkach czesto widzę wzrost oporu
po latach.
Swoją drogą - zuzyta bateryjka ma np 11A prądu zwarcia,
a komórki nie jest w stanie zasilic ...
J.
-
6. Data: 2023-04-26 18:55:13
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 26 Apr 2023 16:29:46 +0200, nadir wrote:
> W dniu 26.04.2023 o 06:31, Cavallino pisze:
>> https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/spadek-pojemn
osci-baterii-w-teslach-12-proc-po-320-tys-km-tylko-d
laczego-ciagle-dostajemy-stare-dane-dla-modeli-s-x/
>>
>> Wychodzi że baterie z Tesli na powerwalle przeznaczać by trzeba po
>> milionie kilometrów (i nadal będą miały 60% pojemności)....
>
> Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
> latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
> połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
> "tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
> użytkowania samochodu.
Ale teslę masz?
Bo ze jest rózna jakosc baterii, to nie dziwi.
Pytanie tylko, czy Tesla ma same dobre ...
J.
-
7. Data: 2023-04-26 20:09:46
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 26.04.2023 o 17:33, Shrek pisze:
> To co? Opory wzrosły?;)
Baterii pewnie tak, na pewno też nie wszystkie ogniwa mają taką samą
kondycję i charakterystykę po tylu latach, więc to też pewnie wpływa na
wydajność?
-
8. Data: 2023-04-26 20:36:13
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 26.04.2023 o 18:55, J.F pisze:
> Ale teslę masz?
A gdzież tam, Citroen C-Zero.
> Bo ze jest rózna jakosc baterii, to nie dziwi.
Ale chyba nie aż taka?
320000km i spadek pojemności o 12%
80000km i spadek o 20-30%
> Pytanie tylko, czy Tesla ma same dobre ...
Podejrzewam lepsze zarządzanie energią niż w C-Zero oraz efekt skali.
Większa bateria i mniej wydojona, bo zasięg duży, lepiej służy bateriom
niż ciągłe "jeżdżenie na oparach" w małym wozidle.
-
9. Data: 2023-04-27 07:32:46
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 26-04-2023 o 18:52, J.F pisze:
> On Wed, 26 Apr 2023 17:33:27 +0200, Shrek wrote:
>> W dniu 26.04.2023 o 16:29, nadir pisze:
>>> Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
>>> latach eksploatacji
To nie jest Tesla.
Doświadczenia z eksploatacji jakichś prehistorycznych projektów z
czasów, gdy nikt jeszcze nie umiał elektryków robić, nijak nie
przekładają się jak widać na współczesne konstrukcje.
Bez sensu nawet o nich wspominać.
-
10. Data: 2023-04-27 07:37:14
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 26-04-2023 o 18:55, J.F pisze:
> On Wed, 26 Apr 2023 16:29:46 +0200, nadir wrote:
>> W dniu 26.04.2023 o 06:31, Cavallino pisze:
>>> https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/spadek-pojemn
osci-baterii-w-teslach-12-proc-po-320-tys-km-tylko-d
laczego-ciagle-dostajemy-stare-dane-dla-modeli-s-x/
>>>
>>> Wychodzi że baterie z Tesli na powerwalle przeznaczać by trzeba po
>>> milionie kilometrów (i nadal będą miały 60% pojemności)....
>>
>> Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
>> latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
>> połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
>> "tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
>> użytkowania samochodu.
>
> Ale teslę masz?
Nie ma, 12 lat temu Tesli jeszcze nie było.
Pierwsze Tesle S pochodzą z 2012 roku.
>
> Bo ze jest rózna jakosc baterii, to nie dziwi.
To nawet nie chodzi o jakość baterii.
Tylko o jej i samochodu konstrukcję.
To mógł być jakiś badziew ba akumulatorach kwasowych wręcz.
A jeśli nie i np. był to Leaf z początków produkcji, czy trojaczek - to
to nie ma chłodzenia baterii, a o BMS dbających o jej stan, oraz
chłodzeniu nikt nawet nie myślał.
Inna epoka.
To tak jakby o współczesnych ice wypowiadać się bazując na
doświadczeniach z Forda T.