eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w bev do wyrzuceniaRe: Baterie w bev do wyrzucenia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagu17.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Date: Thu, 27 Apr 2023 15:00:53 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <43pbvpvfqhl0$.1sat6gp5j4i3x.dlg@40tude.net>
    References: <u2a9dt$1sn$3$Cav@news.chmurka.net>
    <64493558$0$2965$65785112@news.neostrada.pl>
    <17sj28u0lnfh4.1b1t368cz61kt$.dlg@40tude.net>
    <u2d1l7$9mu$2$Cav@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: aagu17.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagu17.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.176.17";
    logging-data="31592";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:q2uBq8JbJ4l8z2J7Co5PNY5/0sE=
    sha256:XUfjLy4suF3W2H3nvKEs0568Tb08w8FqfjmpZZ0ldes=
    sha1:xDI7r03jGVanlqixwAFKGbF6Mgk=
    sha256:/vzOAqMXk6MJhfRHZCZsdAooKgAyufNdniz7HckA2TQ=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2713349
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 27 Apr 2023 07:37:14 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 26-04-2023 o 18:55, J.F pisze:
    >> On Wed, 26 Apr 2023 16:29:46 +0200, nadir wrote:
    >>> W dniu 26.04.2023 o 06:31, Cavallino pisze:
    >>>> https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/spadek-pojemn
    osci-baterii-w-teslach-12-proc-po-320-tys-km-tylko-d
    laczego-ciagle-dostajemy-stare-dane-dla-modeli-s-x/
    >>>>
    >>>> Wychodzi że baterie z Tesli na powerwalle przeznaczać by trzeba po
    >>>> milionie kilometrów (i nadal będą miały 60% pojemności)....
    >>>
    >>> Tesla to sobie różne banialuki może wypisywać. W moim elektryku po 12
    >>> latach eksploatacji i przejechaniu 80tys. kilometrów zasięg spadł o
    >>> połowę od fabrycznego. Mimo, że pojemność całego akumulatora spadła
    >>> "tylko" o jakieś 20-30 procent. Wiele zależy od sposobu ładowania i
    >>> użytkowania samochodu.
    >>
    >> Ale teslę masz?
    >
    > Nie ma, 12 lat temu Tesli jeszcze nie było.
    > Pierwsze Tesle S pochodzą z 2012 roku.

    Tesla Roadster była od 2008.
    Ale fakt - jesli to nie Tesla, to co?

    >> Bo ze jest rózna jakosc baterii, to nie dziwi.
    >
    > To nawet nie chodzi o jakość baterii.
    > Tylko o jej i samochodu konstrukcję.
    > To mógł być jakiś badziew ba akumulatorach kwasowych wręcz.

    Tak czy inaczej - baterie są różne, i jakość też różna :-)

    > A jeśli nie i np. był to Leaf z początków produkcji, czy trojaczek - to
    > to nie ma chłodzenia baterii, a o BMS dbających o jej stan, oraz
    > chłodzeniu nikt nawet nie myślał.

    BMS pewnie Leaf juz ma, bo w li-ion to podstawa.

    > Inna epoka.

    A jak kupileś Leafa, to nie pisałeś czegos o trwałości baterii?
    Bo my pewnie jakies podejrzenia rzucaliśmy :-)

    > To tak jakby o współczesnych ice wypowiadać się bazując na
    > doświadczeniach z Forda T.

    A tu patrz w artykuł - czemu nam podają dane ze starych modeli Tesli,
    a nie z nowych ...

    No dobra - nowe to jeszcze 300kkm nie przejechaly.

    Tak czy inaczej - trzeba czytac gwarancje producenta, a nie wierzyć
    :_)


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: