eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w bev do wyrzuceniaRe: Baterie w bev do wyrzucenia
  • Data: 2023-04-27 18:56:34
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 27 Apr 2023 18:13:31 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 27.04.2023 o 17:54, J.F pisze:
    >>>> Przecież wraz ze spadkiem pojemności, wzrasta wewnętrzna rezystancja
    >>>> ogniw.
    >>>
    >>> Ja to wiem, ale skoro pojemność spadła o 20% to zasięg powinien
    >>> proporcjpnalnie. Jeśli pojemność spadła o 20% a zasięg o 50% to znaczy
    >>> że albo pojemność była "wirtualna" albo energia gdzieś się rozproszyła -
    >>> dlatego pisałem o oporach i nie miałem na myśli wezystancji wewnętrznej.
    >>
    >> Jest inna sprawa - jak ciągniesz z tej baterii troche amperów,
    >> to z powodu rezystancji wewnętrznej napięcie spada.
    >
    > To wolniej przyspieszysz.
    >
    >> A komputer/BMS pilnuje, aby baterii nie rozładować za mocno,
    >> i odcina przy niskim napięciu.
    >
    > Chyba nie odcina a zmniejsza prąd. Więc napięcie wstanie.

    O ile zmniejsza.
    Są filmy z takimi "pełzającymi" pojazdami, wiec chyba zmniejsza.

    >> I nie pojedziesz, mimo, ze sporo ładunku jeszcze w baterii jest.
    >> A przynajmniej szybko nie pojedziesz.
    >
    > Szybko może i nie (choć wydaje mi się, że musaiałby być kompletna
    > padaka). Zmiana pojemności netto musi być z grubsza propozrcjonalna do
    > zmiany zasięgu.

    O ile ci pasuje zasieg z predkoscią 60km/h ... 40 ... 20 ... :-)

    > Popatrz na to od dupy strony - przejeżdzasz połowę mniej
    > to znaczy że połowę mniej "tankujesz" inaczej oznacza to że gdzieś ci
    > znika kilkanaście kWh.

    No wlasnie w tej mało uzytecznej koncówce.
    Przy okazji - czas ładowania tez sie moze wydłuzyc, bo przy duzym
    prądzie szybciej osiągasz 4.2V na ogniwo, i prąd spada ...

    >>> Nie prawda - wzrost rezystancji wewnętrznej jest oznaką zmniejszenia się
    >>> pojemności ogniwa i jest jego skutkiem.
    >>
    >> To są dwie osobne sprawy. Mialem kiedys aku ołowiowy, ktory zszedl
    >> do 4Ah. I zapalal samochod bez problemow. Tylko nie moglem zapomniec
    >> zgasic swiatel na parkingu.
    >
    > To są tożsame sprawy - pojemność określa się badająć rezystancję. BTW -

    W przecietnym, sprawnym akumulatorze.
    A ja mialem 50Ah, z ktorej zostało tylko 4Ah.
    A krecił rozrusznikiem żwawo, wiec rezystancja była jeszcze malutka

    > ja hondę 1.8 odpalałem z akumulatora motocyklowego - i co z tego?

    Dobry maluch.

    Jak ja kiedys dwie zarówki chcialem odpalic z zuzytego 7Ah z UPS,
    to sie zepsuł w sekunde do konca.

    Nawiasem mowiąc - wydawałoby sie, ze w UPS idealne warunki dla aku
    ołowiowego, a wytrzymują 2-3 lata ... mimo, ze pradu brakuje raz na
    rok.

    >> 1 mOhm przy 100A to 0.1V.
    >> I wystarcza, aby komputer wyłaczyl silnik przy SEM baterii 3.4V a nie
    >> 3.3V.
    >
    > Przecież to 100A to nie z jednego ogniwa.

    A to zalezy - w Tesli nie, inne miewają duze ogniwa.

    Tak czy inaczej - rezystancja wewnętrza czesto rosnie, i zaczyna byc
    przeszkodą w używaniu. I zmniejszac efektywną pojemnosc.

    Nawiasem mowiąc ... znane prawo "na mrozie pojemnosc aku (ołowiowego)
    spada, i to znacznie" ... czy o rezystancje wewnętrzną chodzi?

    Bo przeciez materiały na płytach sie nie zmieniają, i tyle samo
    elektronów dostarczają.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: