eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie litowe, takie bezpieczne :(Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.142.196.21!
    not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Date: Sat, 29 Jun 2024 10:34:16 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v5ogu5$s0$6@news.chmurka.net>
    References: <v5f3ko$m5i$1@news.chmurka.net>
    <1x9mxybxw6smg$.19jttn64ichzp.dlg@40tude.net>
    <v5goi8$nt4$1@news.chmurka.net>
    <11ra46zgfo292.32grejix1tnq$.dlg@40tude.net>
    <v5gqdk$nt3$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v5h4gc$nt4$2@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v5is2l$an5$1@news.chmurka.net>
    <jhlvrut4spho$.106a732qpg8g7$.dlg@40tude.net>
    <v5jc4g$an6$1@news.chmurka.net>
    <1k0aq51mq52m$.uucevx18zgqj.dlg@40tude.net>
    <v5jl9c$an5$2@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v5lh5f$mt8$1@news.chmurka.net>
    <1t6gca3uc017g$.llqc28gpthko$.dlg@40tude.net>
    <v5ltog$mt9$1@news.chmurka.net> <T7HfO.16909$OcBd.16552@fx07.ams1>
    <v5ofub$8t3$2@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 29 Jun 2024 08:34:13 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Shrek";
    posting-host="83.142.196.21"; logging-data="896";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:NXC4STUYEZBxETPeybDXKw1JhmQ=
    sha256:le+M+qp2WbWEVUWfFg+MQ9DD74iUkJZR/WvOHuYp3iM=
    sha1:qjUFIUyKTZzW83j3MnlUS6uF9p8=
    sha256:nfkumMqj1xOz8HidXX8kaYTd7lqODVzvjsNsXBjyMro=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <v5ofub$8t3$2@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2722088
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 29.06.2024 o 10:17, Cavallino pisze:

    > Bo bo pewnie tak jest, ale chodzi o ładowanie wtedy, gdy elektrony do
    > baterii już kolanem są dopychane.
    > Fizyka.
    > A to się dzieje w okolicach pełnej baterii właśnie.
    >
    > BMS też o tym wiedzą, dlatego ładowanie do 80% trwa podobnie długo jak
    > od 80-100%, bo ładuje się coraz mniejszym prądem, żeby baterii nie zabić.

    To akurat wynika głównie z czystej fizyki. Normalny akumulator ładowany
    bez żadnego BMSa z akumulatora też na początku ładuje się szybko bo
    bierze duży prąd, który potem maleje wraz z poziomem naładowania.
    Obstawiam również, że największe ryzyko jest właśnie przy ładowaniu
    rozładowanego aku - duży prąd więcej ciepła.

    > Nie sądzę.
    > Żeby było jasne - nie mówię, że uszkodzona bateria nie potrafi się
    > zapalić wcześniej, ale że ryzyko jej uszkodzenia samoistnego i w
    > rezultacie zapłonu, wzrasta właśnie przy dużym naładowaniu.
    > Dlatego czas takowego należy ograniczać do maksimum.

    Raczej nie - główne ryzyka to zwarcie wewnętrzne (raczej mało zależne od
    stopnia naładowania), uszkodzenie mechaniczne (zupełnie niezależne) i
    uszkodzenie termiczne - też niezależne. A skutki - i tak całe ogniwo
    spłonie, kwestia czy sąsiednie też nie. Jakieś tam skutki zależą od
    stopnia naładowania, bo w koncu gdzieś ta energia się pewnie ujawni, ale
    to chyba nie ma większego znaczenia - nawet rozładowana bateria się
    litowa się spali.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: