-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Baterie
Date: Mon, 25 May 2009 13:48:28 -0500
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 58
Message-ID: <g...@p...onet.pl>
References: <gvei15$b6l$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<gveiks$cin$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<gvej34$dk7$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gvejgo$ajo$1@inews.gazeta.pl>
<gvem2v$lmc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1243277298 12365 204.248.56.195 (25 May 2009 18:48:18 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 25 May 2009 18:48:18 +0000 (UTC)
Importance: Normal
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8064.206
X-Priority: 3
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
X-User: pszemol
X-MSMail-Priority: Normal
In-Reply-To: <gvem2v$lmc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8064.206
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:564321
[ ukryj nagłówki ]"Ewa" <...@w...com.pl> wrote in message
news:gvem2v$lmc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Oba nie działały. Ten pierwszy (na którym robiłam próby) z rzadka działał.
> Napisu gdzie plus, a gdzie minus w środku obudowy pilota nie ma. Gdyby
> był, w ogóle bym nie pytała.
> Nie ma tu pojęcia "z prawej" czy "z lewej', bo baterie są usytuowane jedna
> nad drugą (jak pisałam - przylegały do siebie).
Napisałaś że przylegają do siebie - pomyśl, że mogą przylegać bokami...
Jeśli są usytuowane jedna nad drugą i stykają się okrągłymi powierzchniami
to Z CAŁA PEWNOŚCIĄ mają być połączone szeregowo: +, -, +, -.
Czyli będziesz miała "podwójną" bateryjkę z jednej strony odsłonięty +
a z drugiej -. Będziesz więc mieć już tylko dwie możliwości do sprawdzenia.
> Z płytki w pilocie wystają 2 druciki - jeden jest przylutowany do strony
> płytki
> z różnymi odstającymi elemencikami, drugi od strony "płaskiej". Baterie
> przylegające do siebie, czyli jedna na drugiej (płasko) wkłada się między
> końce tych drucików.
Patrząc na płytkę drukowaną ktoś, kto ma niezerowe pojęcie o elektronice
łatwo zidentyfikuje który "drucik" jest plusowy a który minusowy.
> Myślę, że pilot jest odporny, bo poprzednio baterie wymieniałam sama
> i pewnie też próbowałam różne "warianty", ale szczegółów nie pamiętam.
Więc jak teraz znajdziesz odpowiednie ich ustawienie to sobie oznacz
pisakiem na płytce która strona jest +, abyś pamiętała następnym razem.
> Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
> tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy
> baterie
> są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
> baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego
> rodzaju bateriach.
Aby sprawdzić czy problem jest w bateriach wystarczy je poprawnie
włożyć do pilota i używając woltomierza zmierzyć na bateriach napięcie
gdy naciśnięto na pilocie dowolny przycisk.
Typowa bateria alkaliczna lub srebrna będzie mieć 1.2-1.5V w stanie
świeżym więc jeśli są dwie szeregowo to napięcie powinno być 2.4-3V.
Jeśli to są baterie litowe to jedna powinna mieć 3V, razem dwie 6V.
> Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł
> - a sprawdzić pilota można podobno tylko przez zakup nowych.
Jak się porozglądasz lepiej to znajdziesz takie dużo, dużo taniej...
> Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
Więcej uzyskasz gdy dasz nam więcej KONKRETÓW. Choćby marka
samochodu jeśli pilot oryginalny, rodzaj pilota jeśli nie był kupiony
z autem, typ (numer) wydrukowany na bateriach, itp...
Weź pod uwagę że Ty masz bateryjki i pilota przed oczami, my możemy
mieć na mysli 100 różnych rodzajów pilotów i baterii, więc ciężko coś
pomóc jeśli nie podasz konkretów.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.05.09 18:53 Pszemol
- 25.05.09 19:07 Jarek P.
- 25.05.09 19:47 Ewa
- 25.05.09 20:53 Nex@pl
- 25.05.09 20:54 Nex@pl
- 25.05.09 21:06 Pszemol
- 25.05.09 21:18 Ewa
- 25.05.09 21:22 Ewa
- 25.05.09 22:22 j.r.
- 26.05.09 03:48 Ewa
- 26.05.09 03:55 Pszemol
- 26.05.09 06:32 Nex@pl
- 26.05.09 11:58 Yozwig
- 26.05.09 12:07 Pszemol
- 26.05.09 12:41 Yozwig
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=