-
1. Data: 2009-05-25 16:44:24
Temat: Baterie
Od: "Ewa" <...@w...com.pl>
Witam!
Rozkręciłam pilota od mojego samochodu.
Były w nim 2 przylegające do siebie baterie CR1616,
Na stronie z napisem jest + (plus), rozumiem więc,
że na stronie bez napisu jest - (minus).
Jakie jest prawidłowe ich złożenie? Próbowałam
nie tylko tak, jak mi się wydawało, ale wszystkie
4 kombinacje i żadna nie działa.
Pozdrawiam
Ewa
-
2. Data: 2009-05-25 16:55:04
Temat: Re: Baterie
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Ewa,
Monday, May 25, 2009, 6:44:24 PM, you wrote:
> Rozkręciłam pilota od mojego samochodu.
> Były w nim 2 przylegające do siebie baterie CR1616,
> Na stronie z napisem jest + (plus), rozumiem więc,
> że na stronie bez napisu jest - (minus).
> Jakie jest prawidłowe ich złożenie? Próbowałam
> nie tylko tak, jak mi się wydawało, ale wszystkie
> 4 kombinacje i żadna nie działa.
Jak wyppróbowałaś wszystkie kombinacje, to istnieje pewne
prawdopodobieństwo, że ten pilot już nigdy nie zadziała.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)
-
3. Data: 2009-05-25 17:02:31
Temat: Re: Baterie
Od: "Ewa" <...@w...com.pl>
Ale jakie ustawienie jest prawidłowe?
Mam 2 komplety (klucz i pilot)
i w tym drugim nic nie próbowałam
złożyć.
Pozdrawiam
Ewa
-
4. Data: 2009-05-25 17:07:08
Temat: Re: Baterie
Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>
Użytkownik "Ewa" <...@w...com.pl> napisał w wiadomości
news:gvei15$b6l$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Jakie jest prawidłowe ich złożenie? Próbowałam
> nie tylko tak, jak mi się wydawało, ale wszystkie
> 4 kombinacje i żadna nie działa.
Jeśli pilot nie jest odporny na odwrotne podanie zasilania to już nic w
nim nie zadziała :)
e.
-
5. Data: 2009-05-25 17:11:55
Temat: Re: Baterie
Od: Konop <k...@g...pl>
> Ale jakie ustawienie jest prawidłowe?
> Mam 2 komplety (klucz i pilot)
> i w tym drugim nic nie próbowałam
> złożyć.
A skąd my to mamy wiedzieć?? Może napisz coś więcej?? :)... co oba
piloty nie działają?? Od zawsze?? Czy nagle przestały? :P... Generalnie
możliwe są tylko dwie opcje, w obu + jednej baterii styka się z -
drugiej... ale w którą stronę jest + a w którą - to powinno być
napisane!!!! Odwrotne połączenie może na zawsze ubić pilota, dlatego
eksperymentów nie polecam..... Sorry, ale nie ma ogólnoświatowego
standardu, że plus zawsze w lewo, albo zawsze w prawo.... musi być
napisane w śrdoku... jak nie jest - da się dojść po ścieżkach i
elementach... a odpowiedzi na poziomie swojego pytania już dostałaś ;)...
Pozdrawiam
Konop
-
6. Data: 2009-05-25 17:53:33
Temat: Re: Baterie
Od: "Ewa" <...@w...com.pl>
>> Ale jakie ustawienie jest prawidłowe?
>> Mam 2 komplety (klucz i pilot)
>> i w tym drugim nic nie próbowałam
>> złożyć.
> A skąd my to mamy wiedzieć?? Może napisz coś więcej?? :)... co oba piloty nie
działają?? Od zawsze?? Czy nagle przestały? :P...
> Generalnie możliwe są tylko dwie opcje, w obu + jednej baterii styka się z -
drugiej... ale w którą stronę jest + a w którą - to
> powinno być napisane!!!! Odwrotne połączenie może na zawsze ubić pilota, dlatego
eksperymentów nie polecam..... Sorry, ale nie ma
> ogólnoświatowego standardu, że plus zawsze w lewo, albo zawsze w prawo.... musi być
napisane w śrdoku... jak nie jest - da się
> dojść po ścieżkach i elementach... a odpowiedzi na poziomie swojego pytania już
dostałaś ;)...
Oba nie działały. Ten pierwszy (na którym robiłam próby) z rzadka działał.
Napisu gdzie plus, a gdzie minus w środku obudowy pilota nie ma. Gdyby
był, w ogóle bym nie pytała.
Nie ma tu pojęcia "z prawej" czy "z lewej', bo baterie są usytuowane jedna
nad drugą (jak pisałam - przylegały do siebie).
Z płytki w pilocie wystają 2 druciki - jeden jest przylutowany do strony płytki
z różnymi odstającymi elemencikami, drugi od strony "płaskiej". Baterie
przylegające do siebie, czyli jedna na drugiej (płasko) wkłada się między
końce tych drucików.
Myślę, że pilot jest odporny, bo poprzednio baterie wymieniałam sama
i pewnie też próbowałam różne "warianty", ale szczegółów nie pamiętam.
Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy baterie
są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego rodzaju
bateriach.
Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł - a sprawdzić
pilota można podobno tylko przez zakup nowych.
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
Ewa
-
7. Data: 2009-05-25 18:30:55
Temat: Re: Baterie
Od: "Irokez" <h...@o...pl>
Użytkownik "Ewa" <...@w...com.pl> napisał w wiadomości
news:gvem2v$lmc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>
> Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
> tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy
> baterie
> są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
> baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego
> rodzaju
> bateriach.
ale bzdety...
> Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł - a
> sprawdzić
2,20 na alledrogo
> pilota można podobno tylko przez zakup nowych.
:-))
> Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
> Ewa
Zmień punkt sprzedaży, może znajdzie sie z jakimś chętnym pomóc sprzedawcą.
Też pozdrawiam.
--
Irokez
-
8. Data: 2009-05-25 18:44:29
Temat: Re: Baterie
Od: "Ewa" <...@w...com.pl>
>> Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
>> tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy baterie
>> są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
>> baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego rodzaju
>> bateriach.
>
> ale bzdety...
>
>> Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł - a sprawdzić
>
> 2,20 na alledrogo
>
>> pilota można podobno tylko przez zakup nowych.
>
> :-))
>
>> Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
>> Ewa
>
> Zmień punkt sprzedaży, może znajdzie sie z jakimś chętnym pomóc sprzedawcą.
W sklepie fotograficznym powiedzieli mi dokładnie to samo.
Pozdrawiam
Ewa
-
9. Data: 2009-05-25 18:48:28
Temat: Re: Baterie
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Ewa" <...@w...com.pl> wrote in message
news:gvem2v$lmc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Oba nie działały. Ten pierwszy (na którym robiłam próby) z rzadka działał.
> Napisu gdzie plus, a gdzie minus w środku obudowy pilota nie ma. Gdyby
> był, w ogóle bym nie pytała.
> Nie ma tu pojęcia "z prawej" czy "z lewej', bo baterie są usytuowane jedna
> nad drugą (jak pisałam - przylegały do siebie).
Napisałaś że przylegają do siebie - pomyśl, że mogą przylegać bokami...
Jeśli są usytuowane jedna nad drugą i stykają się okrągłymi powierzchniami
to Z CAŁA PEWNOŚCIĄ mają być połączone szeregowo: +, -, +, -.
Czyli będziesz miała "podwójną" bateryjkę z jednej strony odsłonięty +
a z drugiej -. Będziesz więc mieć już tylko dwie możliwości do sprawdzenia.
> Z płytki w pilocie wystają 2 druciki - jeden jest przylutowany do strony
> płytki
> z różnymi odstającymi elemencikami, drugi od strony "płaskiej". Baterie
> przylegające do siebie, czyli jedna na drugiej (płasko) wkłada się między
> końce tych drucików.
Patrząc na płytkę drukowaną ktoś, kto ma niezerowe pojęcie o elektronice
łatwo zidentyfikuje który "drucik" jest plusowy a który minusowy.
> Myślę, że pilot jest odporny, bo poprzednio baterie wymieniałam sama
> i pewnie też próbowałam różne "warianty", ale szczegółów nie pamiętam.
Więc jak teraz znajdziesz odpowiednie ich ustawienie to sobie oznacz
pisakiem na płytce która strona jest +, abyś pamiętała następnym razem.
> Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
> tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy
> baterie
> są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
> baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego
> rodzaju bateriach.
Aby sprawdzić czy problem jest w bateriach wystarczy je poprawnie
włożyć do pilota i używając woltomierza zmierzyć na bateriach napięcie
gdy naciśnięto na pilocie dowolny przycisk.
Typowa bateria alkaliczna lub srebrna będzie mieć 1.2-1.5V w stanie
świeżym więc jeśli są dwie szeregowo to napięcie powinno być 2.4-3V.
Jeśli to są baterie litowe to jedna powinna mieć 3V, razem dwie 6V.
> Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł
> - a sprawdzić pilota można podobno tylko przez zakup nowych.
Jak się porozglądasz lepiej to znajdziesz takie dużo, dużo taniej...
> Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
Więcej uzyskasz gdy dasz nam więcej KONKRETÓW. Choćby marka
samochodu jeśli pilot oryginalny, rodzaj pilota jeśli nie był kupiony
z autem, typ (numer) wydrukowany na bateriach, itp...
Weź pod uwagę że Ty masz bateryjki i pilota przed oczami, my możemy
mieć na mysli 100 różnych rodzajów pilotów i baterii, więc ciężko coś
pomóc jeśli nie podasz konkretów.
-
10. Data: 2009-05-25 18:53:22
Temat: Re: Baterie
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:gve7o1.30s.0@poczta.onet.pl...
> Aby sprawdzić czy problem jest w bateriach wystarczy je poprawnie
> włożyć do pilota i używając woltomierza zmierzyć na bateriach napięcie
> gdy naciśnięto na pilocie dowolny przycisk.
>
> Typowa bateria alkaliczna lub srebrna będzie mieć 1.2-1.5V w stanie
> świeżym więc jeśli są dwie szeregowo to napięcie powinno być 2.4-3V.
> Jeśli to są baterie litowe to jedna powinna mieć 3V, razem dwie 6V.
Zauważyłem teraz, że jednak padła już wcześniej nazwa baterii: CR1616.
A więc mamy do czynienia z bateryjką litową, 3V, w tandemie 6V.
Wystarczy więc je włożyć poprawnie do pilota i zmierzyć jak spada na
nich napięcie w czasie pracy pilota. Jeśli spada poniżej np. 5V lub już
bez naciskania przycisku jest grubo poniżej 6V to baterie trzeba wymienić.
Swoją drogą jeśli te baterie mają 2-3 lata to można je śmiało wymienić
nawet jeśli coś tam wciąż działa i nie ma sensu żałować tych 20zł.