-
Data: 2009-05-25 18:48:28
Temat: Re: Baterie
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Ewa" <...@w...com.pl> wrote in message
news:gvem2v$lmc$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Oba nie działały. Ten pierwszy (na którym robiłam próby) z rzadka działał.
> Napisu gdzie plus, a gdzie minus w środku obudowy pilota nie ma. Gdyby
> był, w ogóle bym nie pytała.
> Nie ma tu pojęcia "z prawej" czy "z lewej', bo baterie są usytuowane jedna
> nad drugą (jak pisałam - przylegały do siebie).
Napisałaś że przylegają do siebie - pomyśl, że mogą przylegać bokami...
Jeśli są usytuowane jedna nad drugą i stykają się okrągłymi powierzchniami
to Z CAŁA PEWNOŚCIĄ mają być połączone szeregowo: +, -, +, -.
Czyli będziesz miała "podwójną" bateryjkę z jednej strony odsłonięty +
a z drugiej -. Będziesz więc mieć już tylko dwie możliwości do sprawdzenia.
> Z płytki w pilocie wystają 2 druciki - jeden jest przylutowany do strony
> płytki
> z różnymi odstającymi elemencikami, drugi od strony "płaskiej". Baterie
> przylegające do siebie, czyli jedna na drugiej (płasko) wkłada się między
> końce tych drucików.
Patrząc na płytkę drukowaną ktoś, kto ma niezerowe pojęcie o elektronice
łatwo zidentyfikuje który "drucik" jest plusowy a który minusowy.
> Myślę, że pilot jest odporny, bo poprzednio baterie wymieniałam sama
> i pewnie też próbowałam różne "warianty", ale szczegółów nie pamiętam.
Więc jak teraz znajdziesz odpowiednie ich ustawienie to sobie oznacz
pisakiem na płytce która strona jest +, abyś pamiętała następnym razem.
> Wyjęłam te baterie, bo miałam nadzieje, że w punkcie gdzie sprzedają
> tylko baterie (czyli "specjalistycznym") będą w stanie sprawdzić czy
> baterie
> są dobre i tym samym będę wiedziała czy przyczyna jest po stronie
> baterii czy nie. Niestety, nie da się (podobno) tego sprawdzić w tego
> rodzaju bateriach.
Aby sprawdzić czy problem jest w bateriach wystarczy je poprawnie
włożyć do pilota i używając woltomierza zmierzyć na bateriach napięcie
gdy naciśnięto na pilocie dowolny przycisk.
Typowa bateria alkaliczna lub srebrna będzie mieć 1.2-1.5V w stanie
świeżym więc jeśli są dwie szeregowo to napięcie powinno być 2.4-3V.
Jeśli to są baterie litowe to jedna powinna mieć 3V, razem dwie 6V.
> Bardzo wygodne dla producenta baterii - jedna kosztuje 9,50 zł
> - a sprawdzić pilota można podobno tylko przez zakup nowych.
Jak się porozglądasz lepiej to znajdziesz takie dużo, dużo taniej...
> Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam
Więcej uzyskasz gdy dasz nam więcej KONKRETÓW. Choćby marka
samochodu jeśli pilot oryginalny, rodzaj pilota jeśli nie był kupiony
z autem, typ (numer) wydrukowany na bateriach, itp...
Weź pod uwagę że Ty masz bateryjki i pilota przed oczami, my możemy
mieć na mysli 100 różnych rodzajów pilotów i baterii, więc ciężko coś
pomóc jeśli nie podasz konkretów.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.05.09 18:53 Pszemol
- 25.05.09 19:07 Jarek P.
- 25.05.09 19:47 Ewa
- 25.05.09 20:53 Nex@pl
- 25.05.09 20:54 Nex@pl
- 25.05.09 21:06 Pszemol
- 25.05.09 21:18 Ewa
- 25.05.09 21:22 Ewa
- 25.05.09 22:22 j.r.
- 26.05.09 03:48 Ewa
- 26.05.09 03:55 Pszemol
- 26.05.09 06:32 Nex@pl
- 26.05.09 11:58 Yozwig
- 26.05.09 12:07 Pszemol
- 26.05.09 12:41 Yozwig
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=