  • Data: 2011-06-18 17:18:57
    Temat: Re: Bateria termoelekryczna
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 18 Jun 2011 15:02:52 +0200, Adam wrote:

    >A czy turbina nie ma mniejszej sprawności w tym przypadku od maszyny
    >tłokowej?

    Chyba ma, ale inne zalety wygrywaja - widziales gdzies jeszcze czynna
    tlokowa maszyne parowa ?

    Przy czym biwakowa maszyna parowa bedzie miala bardzo niska sprawnosc.
    Temperatura po jednej stronie moze ze 130C, po drugiej 100C, kto
    pamieta jak niech liczy maksymalna sprawnosc.

    Teraz to modne sa silniki Stirlinga, np
    http://www.youtube.com/watch?v=cjjkj-UGboM
    http://www.youtube.com/watch?v=EEv2mwEQGik
    http://www.youtube.com/watch?v=rr8g62rM7dM

    A sa jeszcze fajniejsze konstrukcje - bez kola zamachowego.

    >Chodzi oczywiście o maszynę parową niskociśnieniową, taką "przydomową" ;)

    przydomowa to powinna byc elektrocieplownia.
    To jest czyste marnotrawstwo gazem czy olejem grzac, a nawet weglem
    czy drewnem.

    Powinna byc mala turbinka, cieplo odpadowe do domku, a elektrycznosc
    do sieci.

    J.