  • Data: 2009-04-08 10:08:20
    Temat: Re: Bateria podtrzymująca pamięć
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bogdan" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:grfbvs$j6h$1@inews.gazeta.pl...

    > No i co z tego ma wynikać? Pomyłka jest rzeczą ludzką. Nie ma głupich
    > pytań,
    > lecz głupie są odpowiedzi. Szczególnie Twoje wypociny. Pisz książke, albo
    > blog a stąd sp... Poniał buraczek?

    Może faktycznie niezbyt szczęśliwie się wyraziłem chcąc zwrócić uwagę, że
    pamięć nie musi wymagać baterii do pamiętania.
    Tak sugerowały Twoje własne obserwacje, a wyrażone zdziwienie sugerowało
    (bardzo wyraźnie !), że nie bierzesz takiej możliwości pod uwagę.
    Mylisz się głęboko sądząc, że baterii nie wymagają tylko nowoczesne pamięci.
    Tu jest karta EEPROMu produkcji SONY z 89r.
    http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/C/X/K
    /1/CXK1012P.shtml
    Już wtedy (a pewnie parę lat wcześniej, bo to nie był chyba ich pierwszy
    EEPROM) bateria czy supercap (szczególnie firmie SONY) zaczęły być potrzebne
    tylko do zegarka a nie do pamięci.
    Gdyby to radio było nie starsze jak jakieś 20 lat (10 letnie radio też
    mógłbyś nazwać "Sony (staroć)") i zawierało też zegarek (nie jestem
    jasnowidzem - tego nie wiem) to wszystko byłoby jasne.
    Mam w domu pewne starocie (18lat), które do pamiętania ustawionych zakresów
    stosują EEPROMy SONY więc te EEPROMy to nie były jakieś unikaty tylko
    normalnie stosowane w sprzęcie powszechnego użytku elementy.

    A teraz z Twojego wątku sp...adam.
    P.G.