  • Data: 2010-07-27 11:11:47
    Temat: Re: Bateria (UPS) w samochodzie
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafał napisać:

    > A hibernacja? nie bierz prądu w ogóle. Przy niezbyt
    > dużej ilości RAMu będzie to w miarę szybko.

    Niby jest 2GB, ale mimo wszystko niewiele mniej
    czasu wstawanie zajmuje niż wstawanie od zera.

    > A może jakieś stopniowanie, po 2h się usypia,
    > a po załóżmy 10h uśpienia wyłącza całkiem.

    Tak to bez problemu, pomijając fakt, że nadal pozostaje
    to twarde wyłączenie. Tj. nie ma możliwości uśpienia
    systemu, następnie po 2h jego obudzenia i zrobienia
    soft-off. Już to przerabiałem. :) Tego właśnie chcę
    uniknąć, jednocześnie eliminując konieczność
    wyłączania komputera ręcznie (np. na noc).

    > Do tego można by kontrolować napięcie akumulatora samochodowego,
    > gdy to spada niebezpiecznie nisko to odłącza komputer.
    > Z tym że sam układ do kontroli napięcia będzie pewnie
    > coś prądu papusiał i nie wiem czy jest warto.

    Takie coś jest "wbudowane" na zasilaczu komputera.
    Jest to zasilacz M2-ATX, gdyby Cię to interesowało, manual:
    http://emide.pl/mazda6/M2-ATX-manual_en.pdf

    > Mimo wszystko ja bym dodatkowego akumulatora nie dawał, a
    > zabezpieczył ten podstawowy w samochodzie. Powstanie jeszcze jeden
    > problem, jeżeli podczas uśpienia bezczelnie mu odłączysz prąd to
    > system będzie się domagał przeskanowania hdd, jednak moim zdaniem
    > bezpodstawnie, bo podczas odłączenia zasilania głowica dysku będzie
    > zaparkowana.

    Mnie obecnie nie domaga się skanowania HDD po takiej operacji.
    Ale licho wie, ile takich sytuacji przetrzyma system.

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl