  • Data: 2014-08-15 23:17:07
    Temat: Re: Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Aug 2014, amperomierz wrote:

    > Witam,
    >
    > Wymieniam monitor na lepsiejszy i prosilbym o porade, bo internet jest
    > pelen klamstw i marketingu, a moze tutaj znajde jakas dobra dusze ;)
    >
    > Wiem ze chce:
    > - wysokie odswiezanie (75Hz wzwyz)

    IMO gryzie się z dostępnością razem z pozostałymi parametrami.
    120 Hz *razem z minimalnym czasem opóźnienia* dają monitory zdolne do
    pracy "3D" przeznaczone do okularów migawkowych. Zdaje się, że
    występują wyłącznie w wersji 1980x1080 i basta.
    Większość (czyt: statystycznie "prawie wszystkie") pozostałych
    ma opóźnienia od mierzalnych do tragicznie dużych.
    Jako, że nie wiadomo dlaczego 75Hz ++, być może opóźnienie również
    ma znaczenie, stąd wzmianka.

    > - 4:3 lub ewentualnie 16:10 (unikam 16:9)

    No tu jest problem.

    > - rozdzialke 1920x1200 <- min. 1200 w pionie

    Drugi warunek jest do spełnienia ;)

    > - wyzsza rozdzialke,

    O ile wiem, nie ma nic innego "rynkowego" w zapodanej cenie, poza:
    http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.a
    spx?c=pl&l=pl&s=dhs&cs=pldhs1&sku=845220
    Ale te 2160 pikseli w pionie jest "16:9"

    > - wysokie DPI, choc to w sumie przeklada sie na rozdzialke (prawda?)

    Prawda.

    > - chcialbym bardziej cos w formacie 4:3 lub zblizony, zaden wide/double-
    > wide

    Sorry sir.
    Ale może jakiś soft do zrobienia dwu ekranów obok siebie się znajdzie? ;)

    Do reszty się nie wtykam, sam zobacz ;)
    Dla porządku: mam U2711 *i* U2410 (aktualnie ten drugi stoi "w pionie"
    i aktualnie te dwa służą do pracy), ewentualnie jeden z nich przełączam
    na 120Hz Acera (TN oczywiście, dopiero "prawdziwe LED" będą w stanie
    przeskoczyć potrzebną szybkość przełączania osiągalną dla TN).

    > czarna czern na ekranie

    Hm... a tu to nie wiem która z technologii ma szczytowy kontrast.
    Znaczy wiem, "prawdziwy LED", ale takie konstrukcje na razie AFAIR
    dostępne są tylko w postaci telewizorów (mogących pracować oczywiście
    jako monitory) w dużych rozmiarach.
    "Prawdziwy LED" oznacza konstrukcję, w której piksele są świecącymi
    LEDami (AFAIR - w istniejących są to wyłącznie OLED, co z założenia
    jest dla ludzi bogatszych, a hint tkwi w żywotności), a nie na
    flasyfikowaniu nazwy przez monitory z *podświetleniem* LED.

    > Nie miesci mi sie to na ekranie, a preferuje jednak jeden monitor, a nie
    > dwa. Dwa jakims cudem mecza moje oczy.

    Zawsze przy dwu?
    (rozważam, czy tym cudem nie może być np. występowanie migotania
    podświetlania na jednym z monitorów).

    > Cena do 2-3k.

    Ten UP2414Q się zmieści (co najmniej dwa razy była na allegro
    oferta na styk zgodna z wymogiem).

    pzdr, Gotfryd