  • 1. Data: 2014-08-14 01:23:26
    Temat: Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
    Od: amperomierz <v...@p...onet-in-pl>

    Witam,

    Wymieniam monitor na lepsiejszy i prosilbym o porade, bo internet jest
    pelen klamstw i marketingu, a moze tutaj znajde jakas dobra dusze ;)

    Wiem ze chce:
    - wysokie odswiezanie (75Hz wzwyz)
    - 4:3 lub ewentualnie 16:10 (unikam 16:9)
    - rozdzialke 1920x1200 <- min. 1200 w pionie
    - wyzsza rozdzialke, bo pracuje na Linuxie i tam np na ekranie 1280x1024
    czy 1360x768 wszystko wyglada fatalnie jezeli wlacze Antialiasing czcionek
    - na 4.3 clowym telefonie mam FHD i skalowanie czcionej wyglada bajecznie
    i takie cos chcialbym rowniez otrzymac na komputerze
    - jeszcze wyzsza rowniez wchodzi w gre (mam Intel Iris 5200 z DP, moge
    dokupic cos lepszego rowniez)
    - wysokie DPI, choc to w sumie przeklada sie na rozdzialke (prawda?)
    - chcialbym bardziej cos w formacie 4:3 lub zblizony, zaden wide/double-
    wide
    - dobra matryce, bez metalicznej poswiaty, kolory
    - do tekstu i konsoli, a film i gra od swieta
    - nie chce takze zadnych paskow i widocznej siatki na ekranie - mam na
    mysli tanie matryce laptopowe, np. Dell-a, gdzie z bliska wyglada
    to...g*nianie
    - ma byc eye friendly. Wydam ile trzeba, byleby oszczedzic oczy
    - regulowana wysokosc
    - czarna matowa, grubsza ramka dookola
    - czarna czern na ekranie a nie mataliczna, pol/czarna
    - niedotykowy
    - ssac moze nawet i 400 Watt, byleby jakosc byla za te waty

    Nie jestem pewien co do:
    - cali, bo niby fajnie miec 30-ke ale ja mam male biurko i miejsca tyle,
    ze jak wyciagne w poziomie reke to palcami dotykam obecnego, ktory juz
    stoi przy scianie
    - przypuszczam ze 22 byloby dla mnie akuratnie, choc moge sie mylic...

    Obecnie mam 19 calowego Della (kiedy byly jeszcze dobrej jakosci), jednak
    przeszkadza mi jego mala rozdzielczosc (1280x1024) oraz fakt ze w Linxie
    wszystko jest wieksze - czcionki, taby, okna. Chyba wiecie o co chodzi.
    Nie miesci mi sie to na ekranie, a preferuje jednak jeden monitor, a nie
    dwa. Dwa jakims cudem mecza moje oczy.

    Cena do 2-3k.

    Przejade pol Polski zeby spojrzec takiemu monitorowi w oczy i powiedziec
    You're mine, b*tch :)

  • 2. Data: 2014-08-14 01:26:45
    Temat: Re: Bardzo dobry monitor do malego pomieszczenia
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    ha! To może przejrzyj monitory 4k :)

  • 3. Data: 2014-08-14 01:35:35
    Od: amperomierz <v...@p...onet-in-pl>

    > ha! To może przejrzyj monitory 4k :)

    4k chyba nie ma w 16:10, chyba ze mowimy o WHXGA 5120 × 3200
    Tutaj to prawdopodobnie przekroczylbym mozliwosci ludzkiego oka - 300-iles
    ppi
    Poza tym nie ma ich w mniejszym formacie jaki by mnie interesowal (max 24
    cale...?)

  • 4. Data: 2014-08-14 02:31:51
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-08-14 01:23, amperomierz pisze:
> [...]
    >
    > Wymieniam monitor na lepsiejszy i prosilbym o porade, bo internet jest
    > pelen klamstw i marketingu, a moze tutaj znajde jakas dobra dusze ;)

    Tak z ciekawości po co takie odświeżanie? Teraz to nie CRT, że takie ma
    być minimum.
    Ja polecałbym Ci Dell U2711, wiele na jego temat czytałem, ma w miarę
    dobre kolorki (nawet bardzo dobre w stosunku do większości monitorów),
    rozdzielczość też jest OK. Gdzieś w necie jest sporo testów. Ja bym
    sobie taki kupił, jak mi się obecny zużyje - stara 19" jeszcze 4:3 (czy
    też 5:4) 1280x1024 i te 1024 to trochę mało.

  • 5. Data: 2014-08-14 07:53:34
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 14 Aug 2014 02:31:51 +0200, BQB napisał(a):

    > W dniu 2014-08-14 01:23, amperomierz pisze:

    >... Ja polecałbym Ci Dell U2711,..

    Używam od paru lat. Wart każdej wydanej na niego złotówki. Jedyna wada -
    skomplikowane przełączanie wejść (ale rzadko kto ma jak ja 3 kompy przy
    biurku:))

  • 6. Data: 2014-08-14 09:03:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Aug 2014 23:23:26 +0000 (UTC), amperomierz napisał(a):

    > jednak
    > przeszkadza mi jego mala rozdzielczosc (1280x1024) oraz fakt ze w Linxie
    > wszystko jest wieksze - czcionki, taby, okna. Chyba wiecie o co chodzi.
    > Nie miesci mi sie to na ekranie,

    Też pracuję na linuksie, konkretnie na Mincie 17. Jest tam prosty mechanizm
    regulacji wielkości ikon pulpitu, jest też prosty mechanizm regulacji
    wysokości paska (panelu). Używam zbliżonej rozdziałki rozdziałki 1400x1050
    i mi wielkości ikon i paska pasują, nie wykorzystuję regulacji. Ale jak ci
    nie, skorzystaj ze swoich mechanizmów.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2014-08-14 09:08:46
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    > Tak z ciekawości po co takie odświeżanie? Teraz to nie CRT, że takie ma
    > być minimum.
    > Ja polecałbym Ci Dell U2711, wiele na jego temat czytałem, ma w miarę

    Ja polecam Dell U2410 , 24'', 16:10 (imho lepsze niz 4:3), bardzo dobra
    jakosc obrazu.

    http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/LCD_z_matryca_
    IPS_dla_profesjonalisty_-_DELL_U2410-2497.html

    Mam, uzywam, chwale...

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 8. Data: 2014-08-14 10:42:29
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > 1280x1024 i te 1024 to trochę mało.

    Ale 1080 to niewiele więcej od tych 1024. Nie pojmuję, czemu w sytuacji
    sporej popularności rozdziałki full HD wiele stron www robionych jest tak,
    że łącznie z niedobitkami reklam które się prześlizgnęły przez Adblocka
    zajmują 1/3 ekranu a po bokach mają białe paski, które spokojnie można
    wykorzystać choćby na te poje*bane komunikaty o ciasteczkach.

  • 9. Data: 2014-08-14 10:44:57
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-08-14 10:42, zhbick pisze:

    > Adblocka zajmują 1/3 ekranu a po bokach mają białe paski, które
    > spokojnie można wykorzystać choćby na te poje*bane komunikaty o
    > ciasteczkach.

    Czekam kiedy pojawią się pluginy do przeglądarek które będą
    automatycznie zatwierdzać politykę ciasteczek.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2014-08-14 11:47:36
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 14 Aug 2014 10:42:29 +0200, zhbick napisał(a):

    > Ale 1080 to niewiele więcej od tych 1024. Nie pojmuję, czemu w sytuacji

    Ale 1200 to juz odczuwalna roznica :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K