  • 1. Data: 2011-12-19 21:34:20
    Temat: Bagażniki w kombi
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    Jak już wcześniej pisałem rozglądam się za kombi segmentu D /minivanem na
    segmencie C /przerośniętym kompaktem pod warunkiem, że będzie krótszy niż 470cm.
    Po dogłębnej analizie odrzuciłem Puga307SW ze względu na dużą potencjalnie
    awaryjność i Focusa C-max bo za mały.
    Z listy spadła też Alfa159 za nierówny bagażnik, wysoki próg i dodatkowe
    wzmocnienia za oparciem kanapy które ograniczają przestrzeń po złożeniu kanapy.
    Rezygnuję też z C4GP - za duży autobus jest, za ciężki na 1.6HDi i nie podoba
    mi się zrobotyzowana skrzynia w 2.0HDi. Poza tym również ma dużą potencjalną
    awaryjność zawieszenia.
    Więc na liście została Mazda5, Toyota Corolla Verso oraz Toyota Avensis kombi
    i przechodzę do meritum: dziś oglądałem sobie Avensisa w komisie i zdziwiło
    mnie, że bagażnik ma 20cm zmarnowanej wysokości na jakieś bezsensowne schowki
    pod podłogą głównej części. To samo miał Hultaj I40, Astra IV kombi i Insygnia
    i jeszcze parę innych nowych kombiaków które oglądałem "przy okazji" w
    salonach. Zastanawiam się po co konstruktorzy wymyślają takie badziewie?
    Przecież to bezsensownie ogranicza wysokość przewożonych w bagażniku
    elementów. Cholera, z rozrzewnieniem patrzę na Hydrolota - koło zapasowe tak
    nisko jak tylko się da, blacha podłogi bagażnika, dywanik i przestrzeń aż do
    sufitu - to jest bagażnik, to jest optymalne wykorzystanie wysokości
    samochodu, pakuję rowerek 20" na stojąco, duży wózek z gondolką tylko
    składając podwozie. A w tych nowych kombiakach? Co tam do tych schowków
    włożyć? Wanienkę? Torbę z butami żony? Czy może torbę z zabawkami dzieciaków?
    Nic tam nie wejdzie - objętość zmarnowana.
    Pzdrw
    Franc "Rowery Poziome Rule"
    --

    połamany IMK P7 SWB, ASS :(
    szary Modus z D4F

  • 2. Data: 2011-12-19 21:56:24
    Temat: Re: Bagażniki w kombi
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Franc napisał(a):
    > A w tych nowych kombiakach? Co tam do tych schowków
    > włożyć? Wanienkę? Torbę z butami żony? Czy może torbę z zabawkami dzieciaków?
    > Nic tam nie wejdzie - objętość zmarnowana.
    Skończyły się czasy kombiaków. Teraz to one mają wyglądać a nie być użytkowe.
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-12-19 21:57:40
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Po dogłębnej analizie odrzuciłem Puga307SW ze względu na dużą potencjalnie
    > awaryjność
    a odrzucaj sobie co tam chcesz, ale nie wciskaj sam sobie kitów.

    ToMasz

  • 4. Data: 2011-12-19 22:27:17
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Przecież to bezsensownie ogranicza wysokość przewożonych w bagażniku
    > elementów.

    Czlowieku, kup ty se ciezarowke i po klopocie :P

    sz.

  • 5. Data: 2011-12-19 23:02:53
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

> [...]
    > zdziwiło
    > mnie, że bagażnik ma 20cm zmarnowanej wysokości na jakieś bezsensowne

    mam M5 i masz to samo z bagaznikiem bo w części w podłoge chowa sie 3 rząd
    siedzeń a w reszcze masz schowek plastikowy nad kołem dojazdowym - ja akurat
    wywalilem 3 rząd i ten schwem i wcisnąłem tam butle lpg:-)

    + są przesuwne drzwi, na prawde się przydaje - minus to to, że się telepią i
    słychać je na uszczelkach

    - M5 to to, że lubi rdzewiec.....
    kolejny - to to, że nie bardzo czuć moc w tym aucie (mam 150KM) tzn silnik
    jest ok w górnym zakresie, od zera jest bardzo ospały

    i kolejny - to tandetny, wycierający sie i rysujący plastik we wnętrzu

    Jakbyn teraz kupował wziąłbym Corolle Verso - o wiele lepsze wykonanie,
    zadnej korozji i dobre silniki...gdyby tylko jeszcze miała te przesuwne
    drzwi:-) M5 to już nie mazda a raczej ford w innej budzie.

    Wziąłem M5 bo nie znalazłem dobrej CV a Mazda trafiła się zadbana/nie bita/
    z 1 reki

    uciu

  • 6. Data: 2011-12-19 23:36:25
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Franc "

    Proponuję Astrę I kombi - mistrz przestrzeni :)

  • 7. Data: 2011-12-19 23:39:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Użytkownik "Franc "
    >
    > Proponuję Astrę I kombi - mistrz przestrzeni :)

    To ja pójdę dalej - Laguna I Grandtour. Przepastny kufer, fajne
    rozwiązanie z otwieraną tylną szybą.
    L2 już nie ma tyle przestrzeni. :/

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 8. Data: 2011-12-20 07:27:09
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

> [...]
    > włożyć? Wanienkę? Torbę z butami żony? Czy może torbę z zabawkami
    > dzieciaków?
    > Nic tam nie wejdzie - objętość zmarnowana.

    Bo pewnie większości klientów wystarczy przestrzeń ładunkowa kombi a przy
    tym wolą miec drobne rzeczy poukładane i nie walające się po całym bagażniku
    na każdym zakręcie i przy hamowaniu. Poza tym sprzeczny jesteś i grymaśny
    jak stara baba.

  • 9. Data: 2011-12-20 07:38:53
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > Użytkownik "Franc "
    >
    > Proponuję Astrę I kombi - mistrz przestrzeni :)

    To ci zaraz napisze, że od patrzenia na wnętrze można sobie żyły podciąć
    :). I w sumie będzie miał rację.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 10. Data: 2011-12-20 09:50:47
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > To ja pójdę dalej - Laguna I Grandtour. Przepastny kufer, fajne
    > rozwiązanie z otwieraną tylną szybą.
    > L2 już nie ma tyle przestrzeni. :/

    Mam LII grandtour. Na wakacje w 4 osoby spakowaliśmy się bez żadnej
    powściągliwości i roletę normalnie zasunąłem. Nie wiem gdzie trzeba jechać
    żeby bagażnik pod sufit zapełnić.
    LII też opcjonalnie mają otwieraną szybę w klapie. Po co? Żeby ziemniaków
    luzem nasypać do kufra?

    Paweł