eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 122

  • 81. Data: 2016-09-17 23:05:17
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-09-16 06:05, Mirek Ptak <n...@n...pl> wrote:
    > W dniu 2016-09-15 o 16:47, q...@g...com pisze:
    >> Łódki to też inna kwestia, tu zależy czy płyniesz w ślizgu czy w zanurzeniu.
    >>
    >> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje teoria.
    >>
    > Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód,
    > a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
    > nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)

    Jak najbardzie niekoniecznie. Nie powinien dobrze działać bagażnik który
    ściśle przylega do dachu (w praktyce: dziura zasłonięta jakimś
    deflektorem)?


  • 82. Data: 2016-09-17 23:37:46
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-09-16 17:08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Wychodzi na to, ze przecietne wspolczesne auto, ma calkiem niezly
    > wspolczynnik, ponizej 0.3, i jest znacznie lepsze od 2CV, garbusa
    > oryginalnego, czy new Beetle.

    Co do 2CV to nie był projektowany ze szczególną dbałością o aero, bo nie
    miał jeździć szybko (Vmax = 65 km/h).


  • 83. Data: 2016-09-18 00:01:35
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:


    > Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny.

    wszyscy siępodniecają Cx a opory zależaod Cx razy powierzchnia czołowa

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 84. Data: 2016-09-18 11:00:37
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    >> Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny.
    >
    > wszyscy siępodniecają Cx a opory zależaod Cx razy powierzchnia czołowa
    >
    To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.
    Albowiem czy box załozysz przodem do przodu czy przodem do tyłu to
    powierzchnia czołowa bedzie ta sama.


  • 85. Data: 2016-09-18 12:17:48
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-18 o 11:00, Budzik pisze:

    >>> Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny.
    >>
    >> wszyscy siępodniecają Cx a opory zależaod Cx razy powierzchnia czołowa
    >>
    > To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.
    > Albowiem czy box załozysz przodem do przodu czy przodem do tyłu to
    > powierzchnia czołowa bedzie ta sama.
    >
    Ale opory będą inne a zdaje się to jest tematem tego wątku.


    Pozdrawiam


  • 86. Data: 2016-09-18 13:43:24
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...
    >
    >>> Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny.
    >>
    >> wszyscy siępodniecają Cx a opory zależaod Cx razy powierzchnia czołowa
    >>
    > To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.
    > Albowiem czy box załozysz przodem do przodu czy przodem do tyłu to
    > powierzchnia czołowa bedzie ta sama.

    a Cx będzie inny

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 87. Data: 2016-09-18 13:49:38
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-09-16 o 14:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:b5ff31c2-6784-45ba-8d21-04924ffaefd7@go
    oglegroups.com...
    > W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >> >O tu masz:
    >> >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
    >>
    >> Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
    >> warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
    >> Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
    >> sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
    >> -nieliniowo,
    >> -do zera nie schodzi.
    >> Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
    >> wiec predkosci i kata natarcia. [...]
    >
    >> Zgadza się.
    >> W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli zakładamy
    >> że raczej korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata natarcia)
    >
    > Nie ma takiego rozroznienia.
    > To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze
    > mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
    > W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
    >
    > A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz, to
    > sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika potrzebny w
    > danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla ... i
    > albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce
    > przeciagasz :-)
    > Mozna tez odwrotnie - silniki na moc przelotowa, a dalej to trzeba taki
    > kat kadluba i skrzydel ustawic, aby poziomo leciec.
    >
    > J.
    >

    Był kiedyś taki prezydent, który twierdził, że da się latać na drzwiach
    od stodoły. A jaki one mają kąt natarcia i siłę nosną?
    T.


  • 88. Data: 2016-09-18 14:00:19
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    >>>> Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny.
    >>>
    >>> wszyscy siępodniecają Cx a opory zależaod Cx razy powierzchnia czołowa
    >>>
    >> To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.
    >> Albowiem czy box załozysz przodem do przodu czy przodem do tyłu to
    >> powierzchnia czołowa bedzie ta sama.
    >
    > a Cx będzie inny

    No tak, ale dlaczego podałem przykład ducato?
    Bo to prawie klocek a jednak Cx bardzo niskie.
    Co y udowadniało teze, ze wcale nie musi być bardzo ostrego krztałtu zeby
    osiągnąc niskie opory powietrza.
    I ze wysokie spalanie przy ducato przy wyzszych predkosciach bierze sie nie
    z wysokiego cx a z duzej powierzchni.


  • 89. Data: 2016-09-18 16:00:32
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    >>>> Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny.
    >>>
    >>> wszyscy siępodniecają Cx a opory zależaod Cx razy powierzchnia czołowa
    >>>
    >> To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.
    >> Albowiem czy box załozysz przodem do przodu czy przodem do tyłu to
    >> powierzchnia czołowa bedzie ta sama.
    >>
    > Ale opory będą inne a zdaje się to jest tematem tego wątku.
    >
    Ja zrozumiałem temat inaczej - czy ostry kształt przodu jest warunkiem
    koniecznym do uzyskania małego cx. Czy moze wrecz odwrotnie.


  • 90. Data: 2016-09-18 16:28:32
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nrg41i$fcp$...@d...me...

    >>> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
    >>> teoria.

    >> Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód,
    >> a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
    >> nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)

    > Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.

    Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu do
    drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego bagażnika
    do samochodu.

    > Choć nie do końca mi to pasuje, bo siła nośna związana jest ściśle z kątem
    > natarcia, który też można łatwo ustawić, montując bagażnik tak aby siła
    > nośna była skierowana w dół co daje zwiększenie przyczepności kół.

    Chcesz ustawić box pod kątem np. -30 stopni? Wtedy to dopiero byłby duży
    opór (hint - powierzchnia czołowa)

    --
    Axel

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: