eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Axel" <n...@s...mu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Date: Sun, 18 Sep 2016 16:28:32 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 26
    Message-ID: <nrm8ag$onk$1@node2.news.atman.pl>
    References: <9...@g...com>
    <57dab227$0$12547$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <57db8bba$0$12551$65785112@news.neostrada.pl>
    <nrg41i$fcp$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-23-102.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1474208913 25332 178.36.23.102 (18 Sep 2016 14:28:33
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Sep 2016 14:28:33 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <nrg41i$fcp$1@dont-email.me>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588751
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nrg41i$fcp$...@d...me...

    >>> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
    >>> teoria.

    >> Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód,
    >> a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
    >> nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)

    > Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.

    Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu do
    drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego bagażnika
    do samochodu.

    > Choć nie do końca mi to pasuje, bo siła nośna związana jest ściśle z kątem
    > natarcia, który też można łatwo ustawić, montując bagażnik tak aby siła
    > nośna była skierowana w dół co daje zwiększenie przyczepności kół.

    Chcesz ustawić box pod kątem np. -30 stopni? Wtedy to dopiero byłby duży
    opór (hint - powierzchnia czołowa)

    --
    Axel

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: