eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Bagażnik dachowy a aerodynamika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 122

  • 41. Data: 2016-09-15 21:24:34
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 15.09.2016 o 21:20, T. pisze:

    >>
    >> Zastanawie mnie dlaczego bagażnik ma odwrotny kształt.
    >>
    > On nie ma odwrotnego kształtu, tylko ludzie nie wiedzą, jak go poprawnie
    > zamontować. ;-P
    > T.

    Doskonale wiedzą. I taki sposób montażu jest uzasadniony względami
    aerodynamiki.

    --
    Kaczin


  • 42. Data: 2016-09-15 21:44:12
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Sep 2016 17:59:32 +0200, w <nregh0$2q8$1@dont-email.me>, quent
    <x...@x...com> napisał(-a):

    > Profil aerodynamiczny podpowiada, że powinny być zamontowane odwrtonie -
    > vide kształt kropli wody, ryby ect.

    Jak przymocujesz taki bagażnik bezpośrednio do ramy auta, to możesz spróbować.


  • 43. Data: 2016-09-15 21:51:47
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: masti <g...@t...hell>

    quent wrote:

    > On 15.09.2016 20:58, masti wrote:
    >> quent wrote:
    >>
    >>> Opór aerodynamiczny - to jest klucz.
    >>> Teoria pokazuje dla jakiego profilu...
    >>> ehh
    >>
    >> topokaż. na razie albo usiłujesz wykazć że jesteś idiotą albo trollujesz
    >
    > Ale co mam pokazać?
    > Teorię dot. oporu aerodynamicznego??
    > Oporu aerodynamicznego kształtu?

    to co podajesz. argumenty

    > Rozumiem, że można nie znać/pamiętać ale tylko idiota nie poradzi sobie
    > ze znalezieniem.

    skoro twierdzisz, że nim jesteś

    > Źle to wróży Twojemu udziałowi w dyskusji.

    a o czym mielibyśmy dyskutować skoro nie potrafisz wskazać nawet tezy?

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 44. Data: 2016-09-15 22:00:53
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Za to co mnie zaciekawia - dostawczaki.
    > Wydawaloby sie, ze aerodynamika cegly.
    > A jednak - dosc spore auto, napedzane wcale nie bardzo mocnym
    > silnikiem, a potrafi pojechac 160.
    >
    Ale przy tych 160 pali z 15...


  • 45. Data: 2016-09-15 22:29:15
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-15 o 15:19, ddddddddd pisze:
    > W dniu 15.09.2016 o 14:43, q...@g...com pisze:
    >> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie
    >> niż powinny?
    >> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania
    >> ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >>
    >
    > to z samochodami też spieprzyli sprawę, bo przód ostry, a tył obcięty :)
    >

    Ale były auta "jeżdżące do tyłu" ;)
    Coś mi świta jakieś maleństwo podobne do BMW Isetty i trochę większe,
    już z czasów Skody 102.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 46. Data: 2016-09-16 06:11:10
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 15.09.2016 o 16:37, J.F. pisze:
    >
    > Za to co mnie zaciekawia - dostawczaki.
    > Wydawaloby sie, ze aerodynamika cegly.
    > A jednak - dosc spore auto, napedzane wcale nie bardzo mocnym silnikiem,
    > a potrafi pojechac 160.

    ale różnicę w spalaniu widać, szczególnie jak porównamy auta z takim
    samym silnikiem i podobną masą, tylko większą budą (np. kangoo i thalia
    itp.)

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 47. Data: 2016-09-16 08:05:46
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-09-15 o 16:47, q...@g...com pisze:
    > Łódki to też inna kwestia, tu zależy czy płyniesz w ślizgu czy w zanurzeniu.
    >
    > Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje teoria.
    >
    Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód,
    a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
    nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 48. Data: 2016-09-16 08:38:47
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 16.09.2016 08:05, Mirek Ptak wrote:
    > W dniu 2016-09-15 o 16:47, q...@g...com pisze:
    >> Łódki to też inna kwestia, tu zależy czy płyniesz w ślizgu czy w
    >> zanurzeniu.
    >>
    >> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
    >> teoria.
    >>
    > Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód,
    > a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
    > nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)

    Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.

    Choć nie do końca mi to pasuje, bo siła nośna związana jest ściśle z
    kątem natarcia, który też można łatwo ustawić, montując bagażnik tak aby
    siła nośna była skierowana w dół co daje zwiększenie przyczepności kół.

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 49. Data: 2016-09-16 09:14:56
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-09-15 o 20:28, quent pisze:
    > On 15.09.2016 19:18, twistedme wrote:
    >> W dniu 2016-09-15 o 17:59, quent pisze:
    >>
    >>> vide kształt kropli wody, ryby ect.
    >>>
    >> A pocisk? A myśliwiec? Rakieta?
    >
    > A bagażnik dachowy?
    > Chodzi o konfrontację z teorią własnie.
    > Teoria pokazuje profil dla minimalnych oporów aerodynamicznych:
    >
    > https://www.google.pl/search?q=profil+aerodynamiczny
    &espv=2&biw=1366&bih=638&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v
    ed=0ahUKEwijsLiJgJLPAhVM3SwKHUS5CoUQ_AUIBigB
    >
    >
    > Zastanawie mnie dlaczego bagażnik ma odwrotny kształt.
    >
    Profil skrzydła ma taki kształt, żeby był w stanie wytwarzać siłę nośną.
    Poczytaj o prawie Bernoulliego. Gdyby bagażnik miał profil skrzydła, tak
    jak proponujesz to w zależności od mocowania przy odpowiedniej prędkości
    albo by się oderwał, albo uniósłby samochód w powietrze :)


    https://www.youtube.com/watch?v=lvUNnsIbOU0

    https://www.youtube.com/watch?v=J19fibcwTCI


  • 50. Data: 2016-09-16 09:29:05
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 16.09.2016 09:14, twistedme wrote:
    > Gdyby bagażnik miał profil skrzydła, tak
    > jak proponujesz to w zależności od mocowania przy odpowiedniej prędkości
    > albo by się oderwał, albo uniósłby samochód w powietrze :)

    Już o tym pisałem wcześniej...

    Współczynnik siły nośnej zależy, poza kształtem, od kąta natarcia.
    Wektor siły nośnej na przykładzie skrzydła samolotu skierowany jest ku
    górze za względu właśnie na odpowiedni kąt natarcia.

    Siła nośna skierowana ku dołowi mogłaby być całkiem pożyteczna w
    samochodzie, wystarczyłoby odpowiednie zamocowanie bagażnika.

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: