eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBack EMFRe: Back EMF
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer04.fr7!futter-mich.hig
    hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
    .neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
    ail
    Reply-To: p...@w...up.wroc [kropka] pl
    Subject: Re: Back EMF
    References: <o04g96$pl4$1@node1.news.atman.pl> <o057rn$7gh$1@gioia.aioe.org>
    <5826488d$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <o082gq$hn1$2@gioia.aioe.org>
    <58278ec9$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <o0a3f7$13dk$1@gioia.aioe.org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>
    Date: Sun, 13 Nov 2016 17:32:56 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <o0a3f7$13dk$1@gioia.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <582895b8$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.249.242
    X-Trace: 1479054777 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 659 83.22.249.242:15410
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2803
    X-Received-Body-CRC: 4003731940
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:708250
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-11-13 o 17:13, janusz_k pisze:
    > W dniu 2016-11-12 o 22:51, Paweł Pawłowicz pisze:
    >> W dniu 2016-11-12 o 22:44, janusz_k pisze:
    >>> W dniu 2016-11-11 o 23:39, Paweł Pawłowicz pisze:
    >>>> W dniu 2016-11-11 o 20:57, janusz_k pisze:
    >>>>> W dniu 2016-11-11 o 14:15, Mirek pisze:
    >>>>>> Jest sobie silniczek sterowany z L293D. Na wejścia ENABLE podawany
    >>>>>> jest
    >>>>>> PWM. Problemem jest oczywiście uzyskanie stabilnych niskich obrotów
    >>>>>> przy
    >>>>>> małym współczynniku wypełnienia.
    >>>>>> Można podłączyć bieguny silnika pod ADC i mierzyć różnicowo napięcie.
    >>>>>> Pytanie teraz jak to należy robić? Mierzyć pomiędzy impulsami PWM i
    >>>>>> uśrednić, mierzyć w konkretnym momencie (np, tuż przed początkiem
    >>>>>> kolejnego impulsu?) - sprawa się komplikuje jeśli używam sprzętowego
    >>>>>> PWM.
    >>>>> Taki pomiar nadal Ci nic nie mówi na temat obrotów, możesz mierzyć
    >>>>> średni prąd, jak przekroczy jakiś próg znaczy że silnik stoi.
    >>>>> A najlepiej to czujnik na silniku.
    >>>>
    >>>> National Semiconductor Application Note 292, jest tam sterownik silnika
    >>>> w oparciu o pomiar "pomiędzy impulsami PWM".
    >>> Powodzenia.
    >>
    >> Spóźniłeś się ;-)
    >> Zrobiłem to jakieś 20 lat temu. Z małym silniczkiem z przekładnią
    >> działało fajnie, z wiertarką do PCB już nie za bardzo. Wtedy znalazłem
    >> TPIC2101, używam do dziś :-)
    > No właśnie :) wszystko zależy od silnika i wymaganej dokładności
    > regulacji, dla byle jakiej działa.

    A w tej kwestii wątkotwórca bardzo dba o to, aby nie udzielić
    jakiejkolwiek informacji :-) Nie wiemy jaki silnik, na jakie napięcie,
    jakie będą prądy, jaka jest indukcyjność uzwojeń, jakie obroty, jaki
    charakter obciążenia...
    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: