  • Data: 2016-11-14 21:30:05
    Temat: Re: Back EMF
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mirek napisał:

    > No działało super... ale kilka magnetofonów doprowadzało mnie do szału:
    > co parę dni albo godzin obroty się zmieniały o pewien poziom
    > (nieznacznie, jednak nawet moje niezbyt muzykalne ucho to drażniło),
    > po czym znowu nie wiadomo kiedy wracały do normy.
    > Próbowałem to wytłumaczyć pogorszeniem się izolacji między blaszkami
    > komutatora, ale dziś nie jestem pewien.

    Pamiętam jeden magnetofon kasetowy, który miał silnik z mechanicznym
    regulatorem odśrodkowym. Takm jak w maszynie parowej. Albo nawet nie
    to, bo był on dwustanowy -- przy określonej prędkości styki rozwierały
    opornik szeregowy. Trudno powiedzieć jaki to miało wpływ na jakość dźwięku,
    bo tak ogólnie z tego sprzęta ledwie co było słychać.

    --
    Jarek