eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBMW X6 winter testRe: BMW X6 winter test
  • Data: 2010-02-01 16:52:44
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: lux <b...@o...de> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mihaj pisze:
    > w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a
    > skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co
    > komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje
    > Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego
    > mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i
    > to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
    > W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
    > ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
    > Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
    > rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
    > mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
    > wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200
    > ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
    =========
    a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
    poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to
    tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?

    lux

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: