eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBMW X6 winter testRe: BMW X6 winter test
  • Data: 2010-02-01 16:32:27
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]



    Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hk6s8j$dkl$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Mihaj pisze:
    >> hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze
    >> działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym
    >> używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już
    >> "normalnie" ;-)
    > ====
    > a kto stosuje mechanikę, Subaru?

    w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro
    elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i
    podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline -
    dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w
    przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują
    napęd kołom tylnej osi.
    W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
    ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
    Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
    rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
    mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
    wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
    blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.

    MP

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: