eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBMW X6 winter testRe: BMW X6 winter test
  • Data: 2010-02-02 09:35:31
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]



    Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hk6u1i$el1$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Mihaj pisze:
    >> w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a
    >> skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co
    >> komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda
    >> (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu
    >> różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one
    >> indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
    >> W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
    >> ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
    >> Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
    >> rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
    >> mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
    >> wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
    >> blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
    > =========
    > a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?

    w Legendzie jest coś podobnego do tego z Ridgeline, tyle że bardziej
    rozbudowanego i ze znacznie większymi możliwościami sterowania dynamiką
    ruchu - nie tylko przyhamowywanie ale i przyspieszanie (w pewnym zakresie,
    wynikających z różnicy przełożeń) obrotów tylnych kół względem obrotów
    przedniej przekładni głównej ze zwykłym mechanizmem różnicowym.

    > poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to
    > tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?

    poza jakimiś ekstra-sportowymi wersjami z fabryczną szperą w dyfrach to w
    większości osobówek są protezy blokad dyfrów (osi napędowych) w postaci
    układów przyhamowujących ślizgające się koła. Ale w Ameryce południowej są
    Fiaty - jednonapędowe! - które mają prawdziwą mechaniczną blokadę mechanizmu
    różnicowego. W Europie są jeszcze Alfy z mechanizmami różnicowymi przedniej
    osi Torsen.

    MP


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: