-
Data: 2010-02-02 09:35:31
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hk6u1i$el1$...@n...news.neostrada.pl.
..
> Mihaj pisze:
>> w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a
>> skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co
>> komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda
>> (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu
>> różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one
>> indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
>> W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
>> ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
>> Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
>> rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
>> mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
>> wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
>> blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
> =========
> a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
w Legendzie jest coś podobnego do tego z Ridgeline, tyle że bardziej
rozbudowanego i ze znacznie większymi możliwościami sterowania dynamiką
ruchu - nie tylko przyhamowywanie ale i przyspieszanie (w pewnym zakresie,
wynikających z różnicy przełożeń) obrotów tylnych kół względem obrotów
przedniej przekładni głównej ze zwykłym mechanizmem różnicowym.
> poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to
> tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?
poza jakimiś ekstra-sportowymi wersjami z fabryczną szperą w dyfrach to w
większości osobówek są protezy blokad dyfrów (osi napędowych) w postaci
układów przyhamowujących ślizgające się koła. Ale w Ameryce południowej są
Fiaty - jednonapędowe! - które mają prawdziwą mechaniczną blokadę mechanizmu
różnicowego. W Europie są jeszcze Alfy z mechanizmami różnicowymi przedniej
osi Torsen.
MP
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.10 10:18 P_ablo
- 02.02.10 11:17 GrzegorzG
- 02.02.10 11:36 Mihaj
- 02.02.10 13:31 Tadeusz
- 02.02.10 14:48 GrzegorzG
- 02.02.10 15:03 Kuba \(aka cita\)
- 02.02.10 15:08 Kuba \(aka cita\)
- 02.02.10 15:28 Tadeusz
- 02.02.10 17:44 GrzegorzG
- 02.02.10 17:47 GrzegorzG
- 02.02.10 17:54 Zygmunt M. Zarzecki
- 02.02.10 18:13 Maciej Browarczyk
- 02.02.10 18:37 Hektor
- 03.02.10 08:20 Tadeusz
- 03.02.10 09:08 GrzegorzG
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł