eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmB2710 i GPS › Re: B2710 i GPS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.gps
    Subject: Re: B2710 i GPS
    Date: Sat, 2 Mar 2013 18:51:41 +0100
    Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
    Lines: 45
    Message-ID: <1pwqj7rnkj2ku$.179o5j2bjebio$.dlg@40tude.net>
    References: <T...@n...atman.pl>
    <1ua0v5irvzkj3$.yk6efnqqzjy0$.dlg@40tude.net>
    <512b0b16$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <512e41d0$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <kglp2r$6qs$2@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <kgm7kt$laj$1@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <kgp3mr$gcl$1@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <x...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atena.e-wro.net 1362246656 32696 82.143.187.50 (2 Mar 2013 17:50:56 GMT)
    X-Complaints-To: a...@e...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Mar 2013 17:50:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1042717 pl.rec.gps:90494
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 14:53:17 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >> Metrowa dokladnosc przy tym niepotrzebna, ale pionowy odstep miedzy
    >> samolotami moze byc 150m, wiec pozadana dokladnosc jest ponizej 50m.
    >
    > Natomiast wtedy, gdy do określania odległości używa się jednak
    > przyrządów, normalny pionowy odstęp (przy braku separacji poziomiej)
    > to 600 m, po spełnieniu pewnych wymagań może być mniejszy o połowę,
    > natomiast nie znam niczego, co by pozwalało jeszcze to zmniejszyć.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_level#Quadrantal
    _rule

    500 stop

    >> i co wazniejsze - metoda pomiaru musi byc taka sama w obu samolotach.
    >> A one moga miec rozne wyposazenie. Wiec obecnie jest wysokosciomierz
    >> cisnieniowy - i chyba jeszcze dlugo zostanie, nawet jak wszyscy beda mieli
    >> gps na pokladzie.
    > Jasne - bo one się do tego dobrze nadają - nie zapominajmy, że samoloty
    > używają, jako "nośnika", powietrza (o jakimś tam ciśnieniu i akurat
    > temperaturze), a nie swojej geometrycznej wysokości.

    GPS tez dobry przyrzad pomiarowy, a jaki dokladny ... ale do wysokosci jak
    widac niezbyt :-)

    > Tak samo jak radaltimetry nadają się dobrze (zwykle) do określania
    > odległości od ziemi (na małej wysokości), np. podczas precyzyjnego
    > podejścia,

    No wlasnie - zwykle :-)

    > a rurki Pitota dobrze mierzą szybkość (w odróżnieniu od
    > GPSu, który podaje mało interesujący pilotów, a bardziej pasażerów,

    Owszem, predkosc z gps malo potrzebna pilotom, ale rurki Pitota ...
    zamarzaja :-)


    >> TAWS jakos posiada mape wysokosci terenu i sprawdza ..
    > Owszem, ale wciąż nie są to wysokości kominów itp.

    Zdaje sie ze sa - tam gdzie sa takie kominy mapa TAWS ma podniesiona
    wysokosc i system ostrzega.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: