-
Data: 2013-03-02 14:53:17
Temat: Re: B2710 i GPS
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
> Nie calkiem. Czasem dwa loty sie krzyzuja, wtedy leca na wyznaczonych
> wysokosciach i jeden jest wyzej, a drugi nizej.
Całkiem całkiem. Dopuszczalny błąd w utrzymywaniu wysokości lotu to
kilkadziesiąt metrów (dokładność altimetrów jest lepsza). Ale weź pod
uwagę, że to "wysokość barometryczna", która nie ma wiele wspólnego
z odległością od czegokolwiek. Np. zmienia się ciśnienie i automatycznie
wszystkie samoloty zmieniają wysokość (FL, na małej wysokości tego nie
ma bo nie jest to potrzebne, a wysokość musi mieć związek z raczej
stałym położeniem pasów startowych).
> Metrowa dokladnosc przy tym niepotrzebna, ale pionowy odstep miedzy
> samolotami moze byc 150m, wiec pozadana dokladnosc jest ponizej 50m.
Tak może być w przypadku separacji wzrokowej, ale wtedy w ogóle nie ma
niczego takiego jak "pożądana dokładność", ponieważ do określania
odległości między statkami powietrznymi nie używa się przyrządów lecz
zmysłów :-)
Odległość może być wtedy dowolnie mała.
Natomiast wtedy, gdy do określania odległości używa się jednak
przyrządów, normalny pionowy odstęp (przy braku separacji poziomiej)
to 600 m, po spełnieniu pewnych wymagań może być mniejszy o połowę,
natomiast nie znam niczego, co by pozwalało jeszcze to zmniejszyć.
> i co wazniejsze - metoda pomiaru musi byc taka sama w obu samolotach.
> A one moga miec rozne wyposazenie. Wiec obecnie jest wysokosciomierz
> cisnieniowy - i chyba jeszcze dlugo zostanie, nawet jak wszyscy beda mieli
> gps na pokladzie.
Jasne - bo one się do tego dobrze nadają - nie zapominajmy, że samoloty
używają, jako "nośnika", powietrza (o jakimś tam ciśnieniu i akurat
temperaturze), a nie swojej geometrycznej wysokości.
Tak samo jak radaltimetry nadają się dobrze (zwykle) do określania
odległości od ziemi (na małej wysokości), np. podczas precyzyjnego
podejścia, a rurki Pitota dobrze mierzą szybkość (w odróżnieniu od
GPSu, który podaje mało interesujący pilotów, a bardziej pasażerów,
wariant - znany jako GS).
> TAWS jakos posiada mape wysokosci terenu i sprawdza ..
Owszem, ale wciąż nie są to wysokości kominów itp. Nie zapominajmy też,
że sam "brak odzywania się EGPWSu" nie oznacza jeszcze, że pilotowi
wolno wykonać dany manewr (natomiast rzeczywiście kominów nie ma prawa
być na bezpiecznej wysokości lotu).
--
Krzysztof Halasa
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.13 18:51 J.F.
- 02.03.13 20:07 Eneuel Leszek Ciszewski
- 02.03.13 20:21 Eneuel Leszek Ciszewski
- 02.03.13 20:37 Eneuel Leszek Ciszewski
- 02.03.13 20:50 Eneuel Leszek Ciszewski
- 02.03.13 21:36 J.F.
- 02.03.13 21:42 J.F.
- 02.03.13 21:46 J.F.
- 02.03.13 23:57 Eneuel Leszek Ciszewski
- 03.03.13 00:03 Eneuel Leszek Ciszewski
- 03.03.13 02:02 J.F.
- 03.03.13 04:02 Eneuel Leszek Ciszewski
- 03.03.13 07:34 Ghost
- 04.03.13 12:22 cytawa
- 05.03.13 18:24 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dlaczego sluchawka nie dzwoni?
- Google Play
- Gdzie kosz?
- Kosz, gdzie??
- GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- Dlaczego nie pasuję do świata APLE?
- karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- smartfon i zewnętrzny ekran
- Gdzie w smartfonie są SMSy/MMSy ?
- VM i Fakt
- Re: Całujmy ukrów w dupę, tak szybko odchodzą :)
- uwazajmy na haczyki w umowach
- doładowania 5zł
- nawigacyjna dokładność latawca
- Thunderbird na androida
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=