eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmB2710 i GPSRe: B2710 i GPS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.gps
    Subject: Re: B2710 i GPS
    Date: Thu, 28 Feb 2013 01:16:24 +0100
    Organization: Aleuania-Pueruania
    Lines: 96
    Message-ID: <kgm7kt$laj$1@node2.news.atman.pl>
    References: <T...@n...atman.pl><1ua0v5irvzkj3$.yk6ef
    nqqzjy0$.dlg@40tude.net><512b0b16$0$1315$65785112@news.neostrada.pl><512e
    41d0$0$1228$65785112@news.neostrada.pl><kglp2r$6qs$2@node2.news.atman.pl>
    <m...@i...localdomain>
    Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: c39-026.client.duna.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1362010589 21843 83.151.39.26 (28 Feb 2013 00:16:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 28 Feb 2013 00:16:29 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1042600 pl.rec.gps:90459
    [ ukryj nagłówki ]


    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    >> IMO wyjaśnił obrazowo bardzo dobrze. Natomiast nie
    >> wyjaśnił, dlaczego nie ma naziemnych wspomagaczy
    >> zmniejszających skutecznie ten błąd. Bez wsppmagaczy
    >> naziemnych błąd poziomy byłby niewiele lepszy niż pionowy,
    >> ale byłby lepszy właśnie z tego powodu, o którym pisze
    >> Twój przedmówca,

    > Przecież są naziemne stacje DGPS, dla statków.

    A DGPS to nie EGNOS?
    D nie pochodzi od differential?
    Czy 'differential GPS' to nie EGNOS właśnie?

    http://www.kowoma.de/en/gps/waas_egnos.htm

    > No i oczywiście jest EGNOS (i wcześniej WAAS),
    > nadający poprawki z satelitów.

    >> choć satelity latają całkiem wysoko nad
    >> głowami -- ze 4 promienie ziemskie od środka Ziemi, nie
    >> zaś tuż nad nami.

    > Bez znaczenia, ważne są kąty a nie absolutne odległości.

    To prawda, ale te kąty zależą chyba od wysokości.

    http://www.kowoma.de/en/gps/errors.htm

    Tu jest dobrze pokazane, dlaczego czasami jest dokładniej, a czasami mniej.

    >> Moim zdaniem po prostu nikomu nie zależy na dokładnej
    >> ocenie wysokośc,i

    > Jasne jasne. Zwłaszcza jest to nieprzydatne np. w procedurze LPV
    > podejścia do lądowania samolotem. To pewnie stąd brak radioaltimetrów
    > w samolotach oraz niestosowanie dodatkowych czujników baro
    > w odbiornikach outdoorowych.

    >> nie mówiąc już o tym, że nie wiadomo,
    >> o jaką wysokość chodzi -- wysokość nad poziom morza?
    >> Jakiego morza? Nawet profesjonaliści otwierają oczy
    >> ze zdumieniem, gdy dowiadują się, iż nie ma czegoś
    >> takiego, jak uniwersalne odniesienie w ,,poziomie
    >> morza''.

    > Jak to nie ma jak jest. "Średni poziom mórz". Swoją droga, jest ich
    > nawet więcej niż jeden, ale z naszego punktu widzenia wszystkie są
    > identyczne.

    Jest średni, ale w kilku wydaniach...
    Kilku różnych czy w kilku identycznych?
    Ksiądz Świetlicki uczył nas na religii, że szybciej
    małe dziecko przeleje naparstkiem cała wodę z oceanu
    do dołka wykopanego dziecięcą łopatką, niż dorosły
    człowiek pojmie problem trójjdeności Boga. Wiele lat
    później problem ów (trójjedności Boga) został
    wytłumaczony bez trudu... Jedna istota i trzy różne funkcje.

    Jak to zatem jest, że mamy i kilka, i jednocześnie jest średni?...

    I co to znaczy, że z naszego punktu widzenia wszystkie są identyczne?

    >> Dla lotnictwa zapewne ważna jest odległość od poziomu
    >> ziemi/gruntu -- a ten dosłownie faluje. ;)

    > Nie, zwykle nad poziomem morza. Wysokość nad ziemią jest zwykle
    > drugorzędna i istotna głównie podczas lądowania.

    To miałem na myśli -- i jest to oczywiste, że miałem na myśli
    lądowanie, nie zaś lot na wysokości kilku kilometrów. W czasie
    lotu odległość od gruntu nie ma znaczenia. Ale wtedy (w czasie
    lotu) nie mam mowy o dokładności metrowej, a o tej tu rozmawiamy.

    > A w ogóle to często przydatna jest wysokość pozorna,
    > z wysokościomierzami ustawionymi na ciśnienie standardowe.




    >> Inną wartością, której pożądają lotnicy
    >> jest wysokość nad poziom komina czy budynku... ;)

    > Bez znaczenia praktycznego, chyba że w locie z widocznością (z separacją
    > wzrokową). Normalnie to (minimalna) bezpieczna wysokość jest istotna.

    A ta jest uzależniona od czego? Nie jest nijak uzależniona od ukształtowania terenu?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: