eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat z napędem na tył a zima .....Re: Automat z napędem na tył a zima .....
  • Data: 2011-11-22 12:11:10
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "tippyland" napisał w wiadomości grup
    On 15 Lis, 08:52, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
    >> > RWD w zime:
    >> > - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc
    >> > lekka
    >> > kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
    >> > czlowieka,
    >
    >> Nie wystarczy :-( No i ciagle trzeba byc czujnym.

    >Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to
    >predkosci autostradowe.

    A po autostradzie to ile zamierzasz jechac - 40km/h ?


    >> > - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z
    >> > poslizgu,
    >> Tylko ze w nie nie wpada.

    >Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie
    >sobie
    >z tym poradzic.

    Tak samo jak z RWD - jak wpadnie, to 99% kierujacych nie jest w stanie
    sobie poradzic.
    Tylko ze wpada znacznie czesciej :-)

    >> > Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub
    >> > zjazdu na
    >> > przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
    >> > nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa
    >> > rowniez
    >> > kolami kierunkowymi.
    >> Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
    >> Lekko :-)
    >Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby
    >wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i
    >wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?

    Troche. Jak masz poslizg podsterowny taki jak wyzej opisany, i
    przednie kola nie chca skrecic, to trzeba je dociazyc.
    Przy okazji predkosc spada, i latwiej sie zmiescic lub straty beda
    mniejsze.

    Najlepiej skreca sie recznym, ale predkosc musi byc odpowiednio mala.

    >> > Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
    >> > uslizgi na osniezonym placu.
    >
    >> O to to to ..

    >Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym
    >sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc.

    99% kierowcow w FWD nie trenuje ... i 90% w poslizgi nie wpada :-)

    >Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez
    >twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku
    >bezpieczniejszy.

    Moze dla niego, starego kierowcy rajdowego. Zwyklego kierowce w RWD
    obroci zanim zdazy prawidlowo zareagowac.

    > Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne
    >widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na
    >sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd.

    A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: