-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Date: Tue, 22 Nov 2011 12:11:10 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 73
Message-ID: <jag00h$g37$1@news.onet.pl>
References: <4ec0e3e6$0$2195$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@1...googlegroups.com>
<7mahve5jreoz$.wwqvwjs9xq8d.dlg@40tude.net>
<6...@u...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: aacl58.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1321960273 16487 83.4.63.58 (22 Nov 2011 11:11:13 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Nov 2011 11:11:13 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <6...@u...googlegroups.com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3508.1109
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3508.1109
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2415123
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "tippyland" napisał w wiadomości grup
On 15 Lis, 08:52, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
>> > RWD w zime:
>> > - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc
>> > lekka
>> > kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
>> > czlowieka,
>
>> Nie wystarczy :-( No i ciagle trzeba byc czujnym.
>Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to
>predkosci autostradowe.
A po autostradzie to ile zamierzasz jechac - 40km/h ?
>> > - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z
>> > poslizgu,
>> Tylko ze w nie nie wpada.
>Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie
>sobie
>z tym poradzic.
Tak samo jak z RWD - jak wpadnie, to 99% kierujacych nie jest w stanie
sobie poradzic.
Tylko ze wpada znacznie czesciej :-)
>> > Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub
>> > zjazdu na
>> > przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
>> > nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa
>> > rowniez
>> > kolami kierunkowymi.
>> Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
>> Lekko :-)
>Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby
>wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i
>wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?
Troche. Jak masz poslizg podsterowny taki jak wyzej opisany, i
przednie kola nie chca skrecic, to trzeba je dociazyc.
Przy okazji predkosc spada, i latwiej sie zmiescic lub straty beda
mniejsze.
Najlepiej skreca sie recznym, ale predkosc musi byc odpowiednio mala.
>> > Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
>> > uslizgi na osniezonym placu.
>
>> O to to to ..
>Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym
>sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc.
99% kierowcow w FWD nie trenuje ... i 90% w poslizgi nie wpada :-)
>Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez
>twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku
>bezpieczniejszy.
Moze dla niego, starego kierowcy rajdowego. Zwyklego kierowce w RWD
obroci zanim zdazy prawidlowo zareagowac.
> Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne
>widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na
>sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd.
A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.11 12:15 J.F
- 22.11.11 12:41 J.F
- 22.11.11 12:45 J.F
- 22.11.11 16:36 _ąćęłńóśźż.
- 22.11.11 16:50 Wojciech Wrodarczyk
- 22.11.11 16:57 J.F
- 22.11.11 17:03 Waldek Godel
- 22.11.11 20:10 Adam Płaszczyca
- 22.11.11 20:11 Adam Płaszczyca
- 22.11.11 20:14 Adam Płaszczyca
- 22.11.11 20:15 Adam Płaszczyca
- 23.11.11 09:55 Tengu
- 23.11.11 09:51 Krzysiek Kielczewski
- 23.11.11 10:15 RoMan Mandziejewicz
- 23.11.11 10:19 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=