-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!postnews.google.com!u9g2000vbx.googlegroups.com!not-for-ma
il
From: tippyland <t...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Date: Tue, 15 Nov 2011 00:37:26 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 60
Message-ID: <6...@u...googlegroups.com>
References: <4ec0e3e6$0$2195$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@1...googlegroups.com>
<7mahve5jreoz$.wwqvwjs9xq8d.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 195.205.243.130
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1321347153 2522 127.0.0.1 (15 Nov 2011 08:52:33 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Nov 2011 08:52:33 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: u9g2000vbx.googlegroups.com; posting-host=195.205.243.130;
posting-account=G0drRwoAAACtGmtj_skFDu68_ZxGxl68
User-Agent: G2/1.0
X-Google-Web-Client: true
X-Google-Header-Order: HUALESNKRC
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0) Gecko/20100101
Firefox/8.0,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2413318
[ ukryj nagłówki ]On 15 Lis, 08:52, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
>
> > RWD w zime:
> > - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,
>
> Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac
>
> > - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka
> > kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
> > czlowieka,
>
> Nie wystarczy :-(
> No i ciagle trzeba byc czujnym.
Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to
predkosci autostradowe.
>
> > - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,
>
> Troszcke bym polemizowal.
>
> > - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,
>
> Tylko ze w nie nie wpada.
Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie
z tym poradzic.
>
> > Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na
> > przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
> > nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez
> > kolami kierunkowymi.
>
> Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
> Lekko :-)
Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby
wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i
wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?
>
> > Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
> > uslizgi na osniezonym placu.
>
> O to to to ..
Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym
sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc. Mlotek
rowniez odskakuje po uderzeniu, a i pila nie zawsze chce ciac jak
chcemy. Wydaje mi sie jednak, ze RWD przy odrobinie checi i
poswieconego czasu jest o wiele latwiejszy w nauce i opanowaniu.
Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez
twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku
bezpieczniejszy. Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne
widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na
sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.11 11:10 RoMan Mandziejewicz
- 15.11.11 11:18 komar
- 15.11.11 12:24 RoMan Mandziejewicz
- 15.11.11 12:55 Deflegmator
- 15.11.11 13:12 RoMan Mandziejewicz
- 15.11.11 13:59 Deflegmator
- 15.11.11 14:22 kamil
- 15.11.11 14:39 Deflegmator
- 15.11.11 14:57 Tengu
- 16.11.11 00:38 scobowski
- 16.11.11 00:30 kkk
- 16.11.11 08:07 ArekM
- 21.11.11 20:46 Adam Płaszczyca
- 21.11.11 20:47 Adam Płaszczyca
- 21.11.11 20:48 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=