eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat z napędem na tył a zima .....Re: Automat z napędem na tył a zima .....
  • Data: 2011-11-15 09:37:26
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: tippyland <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 15 Lis, 08:52, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
    >
    > > RWD w zime:
    > > - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,
    >
    > Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac
    >
    > > - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka
    > > kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
    > > czlowieka,
    >
    > Nie wystarczy :-(
    > No i ciagle trzeba byc czujnym.

    Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to
    predkosci autostradowe.

    >
    > > - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,
    >
    > Troszcke bym polemizowal.
    >
    > > - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,
    >
    > Tylko ze w nie nie wpada.

    Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie
    z tym poradzic.

    >
    > > Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na
    > > przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
    > > nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez
    > > kolami kierunkowymi.
    >
    > Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
    > Lekko :-)

    Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby
    wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i
    wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?

    >
    > > Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
    > > uslizgi na osniezonym placu.
    >
    > O to to to ..

    Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym
    sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc. Mlotek
    rowniez odskakuje po uderzeniu, a i pila nie zawsze chce ciac jak
    chcemy. Wydaje mi sie jednak, ze RWD przy odrobinie checi i
    poswieconego czasu jest o wiele latwiejszy w nauce i opanowaniu.

    Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez
    twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku
    bezpieczniejszy. Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne
    widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na
    sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: