  • 71. Data: 2012-03-18 23:25:11
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-18 23:08, to pisze:
    > begin megrims

    > Ale po co rezygnować z jednej z najfajniejszych rzeczy w aucie, czyli w
    > pełni manualnej, mechanicznej zmiany biegów?

    No to weź kiedyś Turbo S z PDK i się nim przejedź.
    Potem weź GT2 z ręczną skrzynią. Zmienisz zdanie.
    Turbo, AMG, M5 robi przegazówki sam przy redukcji.
    Pewnie wiele innych automatów tak ma.
    Jest to wygodne (nie przegazówki, tylko ogólnie ASB).

    Do tego jeszcze pozostaje Launch control:
    Evo z DC-SST, Turbo S z PDK i Chronosport, SLS a nawet
    prosty GOLF R z DSG mają taki wynalazek. Nie ruszysz
    tak żadnym manualem jak zrobi to ASB z Launch control.

    Inna sprawa, że jak zrobisz tak kilkadziesiąt razy, to masz skrzynie
    do naprawy :D :D :D.

    Launch control do gadżet do poszpanowania, a nie do normalnej jazdy.

  • 72. Data: 2012-03-18 23:26:07
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 23:08, to pisze:
    > begin megrims

    > Ale po co rezygnować z jednej z najfajniejszych rzeczy w aucie, czyli w
    > pełni manualnej, mechanicznej zmiany biegów?

    Żeby mieć wolną rękę do telefonu.

  • 73. Data: 2012-03-18 23:28:36
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 22:51, Krzysiek Matyasik pisze:

    > Nie wiem, nie znam się na mechanice.
    >
    > Morawski w książce "Sam Naprawiam" pewnie dobrze to opisał. Ja pamiętam
    > tylko tyle, że podczas jazdy z puszczonym pedałem gazu następuje
    > odcięcie dopływu paliwa, a poniżej 1100...1200 obr dopływ jest przywracany.

    To w moim peugeocie po odczytach z komputera widać żę jak redukujesz i
    masz 2000 na obrotomierzu i leci w dół pali paliwo, ale jak redukujesz i
    masz 3000 i leci w dół to nie dostarcza paliwa. Więc znów bez sensowna
    generalizacja.

  • 74. Data: 2012-03-18 23:30:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Mar 2012 20:44:01 +0100, MadMan napisał(a):

    > Ja też prawdę mówiąc już nie wiem. Dopóki nie miałem automatu to
    > myślałem że manual jest git, bo daje większą kontrolę nad autem i
    > sratatata. No cóż, może i daje, ale wygoda jazdy automatem wygrywa :)

    Dynamika na starych automatach tez cierpiala. Co sie znow w zasadzie
    zamienialo na pieniadze - mogles sobie kupic 1.8T zamiast 2.8.

    Co prawda bylo jeszcze to porownanie Marchla, gdzie niby 2.8 palilo tyle
    samo co 3.8 ..

    > Faktem jest że pali więcej. Nowe automaty podobno niekoniecznie. Mój nie
    > jest nowy.

    Tylko ze te nowe to nie jest automat w amerykanskim stylu, tylko bardziej
    europejska skrzynia z automatyczna zmiana biegow.

    I sie zastanawiam jak sie tym rusza, jedzie powoli (na polsprzegle) itp.
    Czyzby mial ten hydrokonwerter ?

    J.

  • 75. Data: 2012-03-18 23:31:09
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-18 23:26, ojciec pisze:

    > Żeby mieć wolną rękę do telefonu.

    no jak! przecież nie wolno!

  • 76. Data: 2012-03-18 23:33:22
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-18 22:55, ojciec pisze:

    > I znów generalizujesz. Które ASB?! DSG jestem za, hydrokinetyczne
    > sprzęgło moim zdaniem strata Energi.

    A jak się lock-up załączy to też strata energii?

    Poza tym sprzęgło hydrokinetyczne może przenieść dużo
    większy moment obrotowy niż sprzęgło cierne. Stąd
    w ciągnikach samolotów na lotniskach, koparkach,
    śmieciarkach, większości nowoczesnych autobusów miejskich
    stosuje się ASB.

    Dlaczego BMW 535d nie wychodzi z ręczną skrzynią biegów?
    Dlaczego CL (215 i 216) oraz S (220 i 221) wychodzą
    tylko z ASB.

    Nie dam się za to pokroić, ale zdecydowanie wole ASB.

  • 77. Data: 2012-03-18 23:35:45
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 23:08, to pisze:
    > begin Marek Dyjor

    > Bo Ty nie umiesz albo się boisz?

    Bo szanuje życie twojej córki i żony.

  • 78. Data: 2012-03-18 23:42:00
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.03.2012 megrims <m...@i...pl> napisał/a:

    > Fakt, że to zależy od konkretnej skrzyni i konkretnej sytuacji.
    > Manualną jest pewnie łatwiej.

    Ej, ale napisz wreszcie jak. Wrzucam "D", puszczam powoli hamulec,
    dojeżdżam do końca (zaczyna się ślizgać)... i co dalej? Hamulec?
    Przerzucam wajchę tocząc się?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 79. Data: 2012-03-18 23:42:22
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 23:33, megrims pisze:

> [...]
    > Dlaczego CL (215 i 216) oraz S (220 i 221) wychodzą
    > tylko z ASB.
    >
    > Nie dam się za to pokroić, ale zdecydowanie wole ASB.
    Megrims ty napie@#@sz marketingiem "lock-up"
    moment obrotowy niż sprzęgło cierne
    Dłuższa eksploatacja, i mniejsze obciążenie psychiczne operatora.
    Co rozumiesz pod pojęciem większego przeniesienia momentu?

  • 80. Data: 2012-03-18 23:45:27
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 23:31, megrims pisze:

    > no jak! przecież nie wolno!
    Nie wolno, to szybko!

    Ludzie w Polsce boją się być androidami(słuchawka BT w uchu), wolą łapę
    mieć zajętą telefonem.