-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Date: Wed, 28 Mar 2012 11:02:46 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 110
Message-ID: <jkur4m$itv$1@inews.gazeta.pl>
References: <jk5b94$d9k$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3V9yY3$13C@mike.oldfield.org.pl>
<jk6blr$vvg$1@news.task.gda.pl> <c1.01.3VBPSY$13G@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VBTfd$13T@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VC6T4$13d@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VChrR$13n@mike.oldfield.org.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<c1.01.3VDKWh$13r@mike.oldfield.org.pl> <jkpfbh$rfh$1@inews.gazeta.pl>
<c1.01.3VHPDq$14G@mike.oldfield.org.pl> <jkt756$45p$1@inews.gazeta.pl>
<9...@4...net>
<jkudhk$dff$1@inews.gazeta.pl> <jkuime$47h$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 212.160.173.137
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1332932566 19391 212.160.173.137 (28 Mar 2012 11:02:46 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Mar 2012 11:02:46 +0000 (UTC)
X-User: jambokoribu
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2441675
[ ukryj nagłówki ]J.F wrote:
> Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości grup
> J.F. wrote:
> >>> Zredukowałeś sobie bieg do trójki, jedziesz 50, wychylasz się, >
> lewy >>> pas, idzie ładnie, tylko debil którego wyprzedzasz - uznał
> że to >>> "obraza majestatu". Dodaje gazu.
> >>> Ciągniesz na trójce? Zrzucasz na dwójkę? Hamujesz?
>
> > > Ja tam nie wiem czy to dobry przyklad. Predkosc akurat taka ze
> > > sie juz pewnie nie oplaca na dwojke redukowac.
>
> > Zakład?
> > Na dwójce w większości aut dociągniesz do 85-90 km/h.
> > Jak jakaś honda wysokoobrotowa to i stówę zamkniesz.
>
> Ale zanim sie zorientujesz ze obrazalskiego wyprzedzasz, to juz masz
> 70 na liczniku.
Ano, i na dwójce w automacie dociągnę do 130 ;-)
Nie zapominaj że klasyczny czterobiegowy automat ma znacznie dłuższe
biegi.
Zresztą to dobry przykład... masz 70. Opłaca się zrobić redukcję?
Policzysz to w "locie"?
A jak masz 75?
Automat policzy to zdecydowanie szybciej.
Ma zaprogramowane czas trwania zmiany biegu, czas przyspieszania itd.
Nowoczesny automat już licząc uwzględni mnóstwo czynników, łącznie z
nachyleniem terenu, temperaturą itp.
>
> > Ta "nieopłacalność" w manualu wynika właśnie z czasu potrzebnego na
> > zmianę biegów, z 3 na 2 i potem przy odcięciu z 2 na 3.
> > Automat, gdy się zdecydujesz na kickdown - robi to naprawdę
> > błyskawicznie.
>
> Ale co znaczy "zdecydujesz" ? To ty wyprzedzasz wciskajac gaz
> umiarkowanie, bo moze wyprzedzany nie bedzie stawial oporu ?
Ano. Wcale nie depczę do dechy, bo nie ma takiej potrzeby. Tzn. ja nie
wyprzedzam w sytuacjach w których bym z założenia musiał aż tak deptać.
Zazwyczaj wystarcza 3/4, bo mimo masy samochodu jednak pojemność i moc
(V6 200 KM) wystarczają żeby sprawnie wyprzedzić nie wykorzystując 100%
możliwości samochodu.
>
> Roznica wlasnie w tym ze dwojke to ja moge wrzucic przed
> wyprzedzaniem, a ty masz urwane 0.5-1 s
>
>
> > W moim prościutkim automacie taka reakcja na kickdown wygląda tak:
> > depnięcie do dechy-około 0.3 sek "przeliczania" czy warto-zmiana
> > biegu jakieś 0.3. W sumie między 0.5s a 1s.
>
> Ale co to za "prosty automat", bo teraz sie tych automatow namnozylo,
Normalna hydrokinetyczna, 4 biegi. Tyle że z "tiptronikiem".
Skrzynia na bazie A602 bodajże.
>
> > > Wiec opis jest raczej taki: jedziesz sobie automatem, wciskasz
> > > buta, a samochod mysli, mysli i w koncu przyspiesza. W manualu
> > > wbijasz dwojke widzac zblizajaca sie okazje a potem wystarczy
> > > depnac.
>
> > To "myśli, myśli" to mit. Tak naprawdę tego myślenia jest bardzo
> > mało.
>
> Sekunda nawet, o ile dobrze zrozumialem poprzedni akapit :-)
Myślenia jest raptem 0.3-0.5, reszta to sama zmiana biegu - szybsza niż
w manualu.
Ciekawe byłoby takie sprawdzenie - "start", kierowca w automacie robi
kickdown, kierowca w manualu robi redukcję.
>
> >>> Dodatkowo - nie zapominaj o taki drobnym szczególe jak to że przy
> >>> ASB przez cały czas obie ręce masz na kierownicy.
> >
> > > No jak - a kto przed wyprzedzaniem przelaczy z Econo na Sport ?
> > > :-)
>
> > Nie mam takich trybów ;-)
>
> No to z D na 2 ... czy moze lepiej na 1 ? myslenie dluzej trwa niz
> zmiana :-)
A po co?
Depczesz gaz i tyle. Automat SAM robi redukcję.
Odnoszę wrażenie że nie jeździłeś nigdy automatem ;-)
Zmieniając z D na np. D3 czy 3, ręcznie wymuszasz zmianę biegu.
Po prostu w automacie pedał gazu naprawdę pełni swoją "nominalną"
funkcję - jest pedałem przyspieszenia, tzn. za jego pomocą pokazujesz
samochodowi jak bardzo chcesz przyspieszać, jak duże przyspieszenie
osiągnąć.
Mocno wciskasz - samochód przyjmuje informację, i w zależności od
potrzeby redukuje bieg albo nie.
W manualu pedał gazu mówi tylko "jak mocno otworzyć przepustnicę, ile
podać mieszanki". Nie przekłada się to wprost na osiąganie maksymalnego
przyspieszenia przy danej prędkości - o to musi zadbać kierowca, robiąc
lub nie redukcję.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.12 00:39 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 00:39 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 00:47 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 07:31 MadMan
- 31.03.12 07:57 cef
- 31.03.12 09:15 J.F.
- 31.03.12 11:14 cef
- 31.03.12 11:25 J.F.
- 31.03.12 12:00 DoQ
- 31.03.12 19:44 Massai
- 01.04.12 00:40 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 00:40 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 00:37 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 00:38 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 08:27 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=