  • 101. Data: 2011-04-30 18:26:28
    Temat: Re: Auto dla dziewczyny - do 35-37 tys - maly kompakt
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2011-04-28 13:03, Mikołaj Jopczyński pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Napalila sie na nowego sparka - mnie sie otwiera noz w kieszeni jak
    > slysze, ze tyle kasy chce wydac na cos takiego ;)
    >
    > Co byscie polecili z malych, miejskich, kobiecych autek w tej klasie
    > cenowej ?
    >
    > Zalozenie - klima oraz 4/5d.

    Dołożyć do 42k i kupić KIA Venga ...

    --
    www.bezwypadkowy.net - zanim kupisz auto, sprawdź jego historię.

  • 102. Data: 2011-05-01 01:20:47
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Taki silnik (~70KM TDCi) do takiego auta (~1100 kg) wystarcza,
    aby pojechać bez najmniejszego problemu również w trasie.
    IMHO.

    Maksymalny moment obrotowy osiąga przy 2000 rpm.

    --
    CB

  • 103. Data: 2011-05-01 01:44:24
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-04-28 18:55, MZ pisze:
    > przedni spoiler dociska

    że się wtrącę, przedni spoiler?
    gdzie i w czym?
    bo jeśli dobrze rozumiem, Kolega w corolli czy w focusie widzi "przedni
    spoiler" tzn, że ja nie wiem co to znaczy i idę się pochlastać ;)

    pozdrawiam
    gadacz

  • 104. Data: 2011-05-01 11:13:48
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 30 Apr 2011 16:09:36 +0200, p0li wrote:

    > akurat nie czytałem nic na jego temat bo nie byłem, nie jestem i nie
    > będę zainteresowany jego kupnem - ale rozmawiałem z serwisantem w aso
    > mercedesa - generalna konkluzja: samochód dwukrotnie przewartościowany

    Tak przypuszczałem, no ale skoro masz zamiar podejmować decyzje o zakupie
    samochodu bazując na opinii jakiegoś tam jednego serwisanta, to
    gratuluję. Chociaż w takim wypadku mógłbyś chociaż ten FUD zachować dla
    siebie, bo ktoś jeszcze pomyśli że to i prawda jest.

    Ja do tej pory myślałem, że warto w takich sprawach zasięgnąć opinii
    użytkowników danego rodzaju samochodu.

    > - za 20 tys możnaby go kupić z zamiarem pojeżdżenia kilka lat i na złom
    > - bo do niczego więcej się nie nadaje - marka swatch zobowiązuje przy 80
    > tys rozpada się wszystko zaczynając od silnika (o ile ktoś w ogóle
    > dojeździ do takiego przebiegu)

    Kolego, a gdzie Ty widziałeś jakikolwiek nowy samochód za 20k pln? I nie,
    nie mówimy o Tata nano.

    Witać natomiast, że o smarcie to Ty niewiele wiesz... Pewnie głownie z
    opowieści tego serwisanta?

    Akurat silnik, to dzieło mercedesa i bynajmniej nie rozpada się po 80k.
    Najsłabsze jednostki to te najstarsze 0,6l. One w okolicy 120k km
    faktycznie wymagają remontu. 120k w warunkach miejskich to ile lat?
    Pamiętasz, że mówimy o samochodzie które z założenia miało być tym drugim?

    Zupełnie inna bajka to 0,7; 1,0 i 0,8 CDI to te bez problemów robią po
    200k i więcej to nie wiem, bo trudno zrobić drugim mieszczuchem takie
    przebiegi. W bliskiej okolicy mam jednego CDI ze 120k (7 letni) i
    drugiego też CDI ze 160k (5 letni) oba w świetnej kondycji.

    > opowiadał o takiej ilości problemów z tym autem że po prostu wszystkiego
    > nie zapamiętałem - ale na pewno były tam i felgi i hamulce i alternator
    > i zużycie oleju i zużycie paliwa, coś tam z wentylatorami klimy, coś z
    > silnikiem wycieraczek itd

    No, to ciekawe co mówisz, bo ten smarcik ze 120k km o którym pisałem
    wyżej jeździ jeszcze na oryginalnych klockach i tarczach. W tym ze 160k
    klocki zostały już wymienione. Tarcze jeszcze zostały. Spalanie w cyklu
    miejskim na poziomie 4.2 - 4.5l, w cyklu pozamiejskim poniżej 3,5l.
    Pozostałe problemy, które wymieniłeś nie występują w egzemplarzach które
    mam w okolicy. Pewnie mam niesamowite szczęście :)

    > podejrzewam (bo nie sprawdzałem) że jakby zapytać wujka googla to
    > potwierdziłby większość (jak nie wszystko) z togo co pisałem

    Tia, jak dobrze zapytasz wuja googla to potwierdzisz wszystko, nawet
    największą bzdurę.

    > no i pomijam tu kwestie komfortu, bagażnika lub bezpieczeństwa biernego
    > - których w tym "samochodzie" brak

    Doczytaj kolego chociażby to co mówi wujek google. Smart to akurat jedno
    z bezpieczniejszych samochodów w tej klasie.

    Jeśli chodzi o pojemność bagażnika do wchodzi tam uwaga -> 220l (ze
    względu na konstrukcję foteli smarta ładujesz pod sufit). Ile to będzie
    zakupów? Żarcie na tydzień, czy więcej? Dla przykładu wspominany tu Aygo
    ma 139l, Yaris 205l, Spark: 104l

    Mam niestety wrażenie, że jesteś kolejnym mitomanem powielającym jakieś
    tam zasłyszane opinie o smacie. Wiesz co zazwyczaj mówią ludzie pierwszy
    raz wsiadający do tego samochodu?

    - Cholera, ale tu jest dużo miejsca. Ja przy wzroście ponad 180cm nadal
    nie odsuwam fotela kierowcy do końca.

    Zresztą, nie jestem do końca przekonany czy wymienianie tutaj kolejnych
    zalet tego samochodu ma jakiekolwiek znaczenie - Ty zdanie (serwisanta)
    masz już wyrobione. Pewnie w przypadku auta miejskiego bajecznie niskie O/
    C, super niskie spalanie paliwa, rewelacyjna manewrowość, czy w końcu
    niewielkie wymiary (mieścisz się na długość tam gdzie reszta na
    szerokość) nie mają większego znaczenia. W końcu to smart, prawda? Kto by
    tym chciał jeździć ;)

    Tomek

  • 105. Data: 2011-05-03 10:04:52
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
    > On Sat, 30 Apr 2011 16:09:36 +0200, p0li wrote:
    >
    > Ja do tej pory myślałem, że warto w takich sprawach zasięgnąć opinii
    > użytkowników danego rodzaju samochodu.

    Może trafiłeś na wyjątkowy egzemplarz, ale moja sąsiadka miała smarta (smart
    for two) kupionego w wieku czterach albo pięciu lat, przy przebiegu zdaje
    się 77 tys. (zdaje się, bo rozmawiałem z nią jakies pół roku temu i pamiętam
    jak mówiła, że prawie 80). Skarżyła się, że palił więcej oleju niż paliwa i
    że klima nie działa tak jak powinna (nie pamiętam szczegółów). Przynaję, że
    nie znam historii auta i nie wiem, czy przebieg był prawdziwy, zapłaciła za
    niego coś w okolicach 10 tys. I już go nie ma, tj.odsprzedała. Jak ją
    spotkam, to dopytam o szczegóły, faktem jest, że pół roku temu nie była
    zachwycona.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 106. Data: 2011-05-03 12:39:14
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 03 May 2011 10:04:52 +0200, Yogi\(n\) wrote:

> [...]
    > już go nie ma, tj.odsprzedała. Jak ją spotkam, to dopytam o szczegóły,
    > faktem jest, że pół roku temu nie była zachwycona.

    Jasne, to możliwe. Tylko to działa również w drugą stronę. Może Twoja
    sąsiadka miała wyjątkowo wadliwy? Ja np. do pracy kupiłem takiego seja, w
    którego włożyłem już więcej niż kosztował. Czy to znaczy, że wszystkie są
    ostatecznie do kitu? Raczej nie, od po prostu wtopa przy zakupie i tyle.

    Tomek

  • 107. Data: 2011-05-03 16:22:28
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 29/04/2011 21:44, cbnet wrote:
    > Trzeba go sprawdzić, oczywizda, bo może być mina.
    > Jednak coś w tym rodzaju można mieć zamiast nówki.
    >
    > Na fotach wygląda, że chyba powinien być OK. ;)
    >
    > Notabene: pochodzi z Francji.
    > Dla mnie to akurat: zaleta.
    > Nie chce mi się ~tłumaczyć "dlaczego"... więc napiszę tylko
    > tyle, że te same auta z rynku PL i np francuskiego to nie
    > są te same auta.

    Francuzi czy Niemcy to nie idioci, nie sprzedają aut za bezcen. Średnie
    ceny bezwypadkowych z otomoto są wyższe, niż ceny tych samych
    "bezwypadkowych" na Allegro po sprowadzeniu, ocleniu i z marżą komisu.

    Pomyśl trochę i jak chcesz auto z francuskiego rynku, to jedź po nie do
    Francji, ale nie licz na to, że kupisz taniej.

    Kamil

  • 108. Data: 2011-05-03 16:22:50
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 03/05/2011 15:22, Kamil wrote:

    > Francuzi czy Niemcy to nie idioci, nie sprzedają aut za bezcen. Średnie
    > ceny bezwypadkowych z otomoto są wyższe, niż ceny tych samych

    nie Otomoto, tylko mobile.de i pochodnych oczywiście.

    Kamil

  • 109. Data: 2011-05-03 17:05:27
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Ale po co komu jechać, skoro ludzie trudnią się przywożeniem aut
    z zagranicy hurtem i na lawetach?

    Aby samemu sprowadzić i zaoszczędzić w taki sposób np 300
    albo 500 pln, nie licząc czasu?
    I ryzyka, że gdy najbardziej atrakcyjne sztuki pojechały lub czekają
    aby wyjechać na lawetach, wyprawa może w ogóle się nie powieść?

    Auto wystarczy sprawdzić przed zakupem.
    Nie trzeba jeździć, chyba że ktoś musi albo lubi.

    --
    CB

  • 110. Data: 2011-05-03 17:53:30
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 03/05/2011 16:05, cbnet wrote:
> [...]
    >

    > Auto wystarczy sprawdzić przed zakupem.
    > Nie trzeba jeździć, chyba że ktoś musi albo lubi.

    Sposób już mniej istotny, istotne jest to, że okazje nie istnieją.
    Chcesz zadbane auto z francji, przygotuj w portfelu więcej, niż za
    odpicowaneto grupa z alledrogo.

    Kamil