  • Data: 2011-08-23 00:03:12
    Temat: Re: Austriacki mandat w polskim sądzie :/
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

    > kraju, może jedynie poinformować sprawcę wykroczenia, że toczy się przeciwko

    > niemu postępowanie karnomandatowe w innym kraju. Obecnie nie ma jednak żadnych

    > podstaw prawnych, by egzekwować karę za czyn popełniony w innym kraju UE, np. w

    > Niemczech. To jest istotny problem praktyczny, gdyż kierowca w gruncie rzeczy

    > nie poniesie konsekwencji za wykroczenie. Jeżeli jednak wróci do tego kraju i

    > zostanie zatrzymany do kontroli drogowej, to wówczas poniesie konsekwencje

    > swojego zachowania na podstawie tamtejszych przepisów.

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/469347,mandat_
    z_zagranicy_znajdzie_cie_w_polsce.html

> [...]

    > akich pismach jest) - moze to potwierdzac tezę o braku podstaw prawnych..

    > Dyrektywa UE o której mowa w artykule jeszcze nie weszła, a do tego wg polskich

    > przepisów sprawa byłaby przeterminowana

    > tyle ze - zarzut przeterminowania nie zapada z urzędu a trzeba go podnieść w

    > sądzie - tak jest w sprawach cywilnych, mozliwe ze o wykroczenia tez tak jest

    > (stąd wogóle jest posiedzenie w sądzie)..

    > Macie pomysły na "podstawę prawną braku podstaw do ukarania za wykroczenie poza

    > PL"? Czy aby nie ma jakichś umów między PL a A które to regulują odrębnie?

    Dyrektywa o której piszesz ma całościowo rozwiązać problem mandatów. Na razie
    nie ma żadnych przeszkód żeby Austriak pozwał Cie w sądzie o kasę co mu się
    należy. To jak obywatel może to instytucja i urząd też mogą. Grzecznie poprosili
    o należną kasę. Jak się wypiąłeś to poszli do sądu. U nich też kryzys i szukają
    kasy gdzie się daje.