    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Audiofilski hit !!
    Date: Sat, 12 Mar 2016 10:20:44 +0100
    <nbm4q9$1no7$1@gioia.aioe.org> <nbm5e4$qgp$1@dont-email.me>
    <nbm8n7$1u1u$1@gioia.aioe.org>
    <56dee157$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <nbn17u$jkm$1@node1.news.atman.pl> <nbn1af$67e$3@dont-email.me>
    <nbn508$npc$1@node1.news.atman.pl> <nbnpmj$hpq$1@dont-email.me>
    <56dfcf61$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
    <56e1749d$0$22839$65785112@news.neostrada.pl>
    <56e190ae$0$22829$65785112@news.neostrada.pl>
    <56e1b701$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <nbsjr7$gh9$1@node2.news.atman.pl> <nbt2e7$lcl$1@dont-email.me>
    <56e27261$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <56e29aae$0$22827$65785112@news.neostrada.pl>
    <nbu60p$l8k$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <56e2ca36$0$652$65785112@news.neostrada.pl> <nbun74$obq$1@dont-email.me>
    <56e30571$0$689$65785112@news.neostrada.pl> <nbv2bd$6bb$1@dont-email.me>
    <nbvaua$4vs$1@node1.news.atman.pl> <nbvirp$co1$1@dont-email.me>

    W dniu 2016-03-12 o 00:06, AlexY pisze:

    > Pojawiają się pytania i wątpliwości, bo nie jestem fizykiem ani
    > chemikiem. :
    > 1. Co to jest "covalent atomic radii".

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Promie%C5%84_walencyjn

    Jak widzisz tu są jeszcze inne dane.

    > 2. Zauważyłeś słowo "deduced" ? To jest o wnioskowaniu, należałoby
    > wnikać w metody czy analiza (bo chyba nie pomiar) jednego pierwiastka
    > była w porównywalnych warunkach do drugiego.

    Całe określanie średnic to takie trochę palcem po wodzie pisane, no bo
    co weźmiesz suwmiarkę i zmierzysz? Zobacz jakie są rozbieżności w
    różnych tabelkach.

    > 3. Jakim cudem proton jest większy od 2-ch protonów sklejonych z 2-ma
    > neutronami?

    Oj, tu coś kombinujesz i nie bardzo wiem co. Zapewne myślisz o samym
    jądrze?

    > 4. Źródło jest jakieś takie niewiarygodne dla mnie, Meksyk?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Atomic_radius

    Lepiej?
    I są tam linki do dalszych informacji. Również do "kinetic diameter" -
    nawet nie wiem czy jest polski odpowiednik tego terminu.
    W każdym razie z tymi promieniami to nie jest takie hop. A już
    wyciąganie wniosków na podstawie tylko samej zawartości jądra no to sam
    widzisz że nie takie proste. Tzn wnioski można wyciagać, ale
    niekoniecznie mają sens (chociaż mogą mieć). A które średnice mają
    znaczenie przy przenikaniu to ja nie mam pojęcia.
    Ja w każdym razie od fizyka słyszałem o tym helu i wodorze w kontekście
    sterowców, ale jak pisałem ja się na tym nie znam.
    Może lepiej byłóby zapytać na psf?

    Pozdrawiam

    DD