  • 101. Data: 2012-11-11 12:04:46
    Temat: Re: Audiofile...
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    > To ja już wolę mój alkoholizm.
    > Przynajmniej takich bzdur nie wypisuję, ani po pijaku, ani na trzeźwo.:)

    p.M.Lacki jest recenzentem AV wiec stac go na to:)
    Ba :) moze sobie pociagnac do swojego pokoju oddzielna linie.

    cytat:
    _____________________________________
    Wracam jeszcze do kwestii elektryki. Wcześniej zostały uzgodnione
    główne ramy, czyli niezależny kabel "od słupa" 3 x 10, a następnie
    rozdział do gniazdek kablami 3 x 4. Do tego dodatkowe uziemienie dla
    tej oddzielnej linii. Na wszelki wypadek, sądząc że czasu jest
    niewiele zdecydowałem o braku ekranowania. Teraz jednak trwają
    konsultacje jak zrobić to ekranowanie dobrze. Chodzi o to, aby
    skutecznie je uziemić i jednocześnie nie zrobić pętli, która spowoduje
    buczenia z powodu łapania przez ekrany EMI.
    Wziąłem też pod uwagę sugestie odnośnie transformatorów separujących.
    Obecnie rozważana jest opcja z jednym trafem o mocy ok. 5 kVA, które
    zapewnić ma izolację galwaniczną od sieci.

    W międzyczasie wybrane zostało okno, które pomimo cichej okolicy i
    oddalenia od ulicy będzie miało współczynnik RW=42 dB, co powinno
    pozwolić na odpowiedni komfort akustyczny we wnętrzu.
    _____________________________________

    Szkoda ze nie pociagnie oddzielnej linii z elektrowni. Ja bym zrobil
    takie pomieszczenie ale 5m pod powierzchnia.

  • 102. Data: 2012-11-11 13:45:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    _____________________________________
> [...]
    >
    > Szkoda ze nie pociagnie oddzielnej linii z elektrowni. Ja bym zrobil
    > takie pomieszczenie ale 5m pod powierzchnia.

    Czytałem o takim, co zrobił w piwnicy baterie akumulatorów, oddzielnie
    do żarzenia, oddzielnie na napięcie anodowe, oddzielnie do reszty.
    W czasie odsłuchu można się całkiem odciąć od elektrobni i uniknąć
    niebezpieczeństwa przydźwięku sieciowego.

    --
    Jarek

  • 103. Data: 2012-11-11 13:46:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale tak ogolnie, czy w kwestii proporcji ?

    Przecież napisał, że *NIE* wypisuje. Więc w żadnej kwestii.

    --
    Jarek

  • 104. Data: 2012-11-11 20:00:23
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Znaczy uwazasz, ze jesli komus robi roznice to czy slucha muzyki z tzw.
    > "grundinga" vs np. powazniejszy sprzet z glosnikami za 10kpln, to wynika
    > to z jego zaburzen seksualnych?

    Za 10k to on nawet kabelka do prądu nie kupi.
    A zresztą to wszystko prawda :)
    Oczywiście wiecie jaka z tych trzech prawd ?

  • 105. Data: 2012-11-11 22:06:36
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-11 02:18, sundayman pisze:

    > Skoro go stać na "setkę tego badziewia", to czemu go nie wypieprzy na
    > śmietnik, bo 1550 zł to nie jest cena za śmieć ?
    >
    > No i jeszcze cytacik "moim cudownym BMW" - wiele to mówi o autorze...

    Ojej, chyba czyjaś iDuma została urażona. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 106. Data: 2012-11-11 22:13:01
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-09 12:39, Ghost pisze:
    > Gdzie przebiega granica miedzy sluchaniem dobrej jakosci muzyki a
    > sluchaniem sprzetu?

    Dokładnie tam, gdzie w ślepym teście audiofile polegają, a mimo poznania
    wyników testu, dalej twierdzą, że jest różnica w tym lepszym sprzęcie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    GG: 291246, skype: kenickie_PL

  • 107. Data: 2012-11-11 22:49:20
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Znaczy uwazasz, ze jesli komus robi roznice to czy slucha muzyki z tzw.
    > "grundinga" vs np. powazniejszy sprzet z glosnikami za 10kpln, to wynika
    > to z jego zaburzen seksualnych?

    Mnie np. robi.
    Byłem w stabnie z pewnego top-endowego zestawu wyłowić zwykły, ordynarny
    szum. Jakieś -80, ale wystarczy.
    Wysłyszę różnicę między MP3-320, a WAV.
    Lubię posłuchać muzyki o dobrej jakości, zwracam uwagę na jakość dźwięku, na
    każdej empetrójce coś wynajdę, jakąś skazę. Wolny jestem jednak od tzw.
    audiofilii, jeśli coś gra np. na radyjku 5-tranzystorowym w kuchni przy
    robieniu żurku (chętnie zrobię i poczęstuję), to po prostu, nie robię z tego
    tragedii. Pilnuję jedynie, by owo radyjko było poprawnie dostrojone do
    stacji. Mam średnio tanie słuchawki Philipsa SHP1900, ich ogromną zaletą
    jest, że nie męczą uszu, po nawet 6 godzinach nic nie boli (BTW. pamiętacie,
    jak narzekałem na kaszanę? Byłem na Wiktorskiej, kupiłem 3 metry kabla
    mikrofonowego, wymieniłem, miut-malyna), lubię sobie czasem wgrać coś na
    pena i posłuchać, gdy spaceruję z psem... wróć, z psami - mam dwa...
    Albowiem rzeczywiście - słucham muzyki, nie sprzętu. Słucham tego, co
    zamierzył realizator (prawidłowe kodowanie do MP3 nie niszczy tego), twórca,
    aranżer, itd, a nie jakiegoś wycyzelowanego do granic absurdu,
    surrealistycznego tworu, z oryginałem mającym niewiele wspólnego... Brzęczy
    w kącie telewizor z Boney M na ekranie? Chwała za to, cieszę się. A za 10
    minut np. wstawię w odtwarzacz dobrze zmasterowaną płytę, słuchawki za 3
    paczki, albo nawet za koła... i chyba mi czegoś będzie brakowało... Pewnie
    tych czasów, gdy słuchało się tego ze starego kaseciaka, zgranego po raz
    n-ty z kolejnego kaseciaka, a najśmieszniejsze, że... całe towarzycho
    świetnie sie przy tym bawiło, choć do oryginału to już zbyt podobne nie
    było, bo tyle straciło na kolejnych przegraniach... I na każdej prywatce to
    samo rzężenie kaseciaka, a towarzystwo w świetnych humorach, naładowane na
    kolejny tydzień/miesiąc/, czy co ile się tam spotykano...

  • 108. Data: 2012-11-11 22:56:12
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia 11 Nov 2012 12:45:18 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > W czasie odsłuchu można się całkiem odciąć od elektrobni i uniknąć
    > niebezpieczeństwa przydźwięku sieciowego.

    Jeden z przedwzmacniaczy (nie pamiętam w tej chwili firmy) posiadał taką
    funkcję fabrycznie - wbudowane akumulatory :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 109. Data: 2012-11-11 22:58:49
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Andy Niwinski" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, on raczej uważa, że jest różnica, czy się słucha muzyki, czy
    > sprzętu...

    Takowoż. Idę na prywatkę, biorę kaseciaka, cały wieczór wszyscy świetnie sie
    bawimy.
    Na przełomie 2005/6, sylwester/nowy rok u koleżanki. Mnie przypadło
    zorganizowanie muzyki, wziąłem więc starego laptopa, miałem trochę
    empetrójek, W98SE, 4 skompresowane partycje, aby ciut więcej weszło, mój
    laptop grał całą noc, koleżanka tylko zorganizowała mocniejsze głośniki,
    wszyscy świetnie się bawili. Nie było żadnego top-end, ani nawet zwykłego
    hi-fi. Nie przeszkodziło to w zabawie.

  • 110. Data: 2012-11-11 23:08:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie tam, gdzie w ślepym teście audiofile polegają, a mimo poznania
    > wyników testu, dalej twierdzą, że jest różnica w tym lepszym sprzęcie.

    powtorz