  • 1. Data: 2011-03-16 19:16:25
    Temat: Audi A4 B6 8E - jaki olej syntetyk? Problem z katalizatorem...
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Witam serdecznie!

    Zastanawiam sie, aby zmienic obecny olej syntetyczny Castrol Edge
    0w-40 Sport na jakis inny, ale tez syntetyk. Czy Ktos z Szanownych
    Grupowiczow moglby mi poradzic sprawdzony, dobry i markowy olej? Auto
    ma aktualnie przejechane 170.000 km - przebieg oryginalny, silnik 2.0
    benzyna. Jednakze miedzy wymiana, czesto dolewam jeszcze olej. Nie
    chcialbym wlewac polsyntetyka, myslalem po prostu nad zmiana
    syntetycznego. Kiedys czytalem cos o olejach Motul, zastanawiam sie
    takze nad Mobil. Moze Ktos z Was uzytkuje takie auto i bedzie mogl sie
    podzielic swoimi wskazowkami, za co bede serdecznie wdzieczny.

    Druga sprawa, to maly problem z katalizatorem. Niestety bede musial go
    wymienic, gdyz kontrolna "silnika" swieci juz dluzszy czas i diagnoza
    byl uszkodzony katalizator. Myslalem, aby czyms go zastapic, jednak z
    tego co wyczytalem - w katalizatorze jest dodatkowa sonda. Wchodzi
    tylko wymiana na nowy. Jezeli macie namiary na firme, ktora wysylkowo
    zajmuje sie sprzedaza owej czesci a przy tym ma korzystne ceny, prosze
    o namiary.

    Pozdrawiam serdecznie,

    Emil.

  • 2. Data: 2011-03-16 19:57:48
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-16 19:16, koziel pisze:
> [...]
    > tylko wymiana na nowy. Jezeli macie namiary na firme, ktora wysylkowo
    > zajmuje sie sprzedaza owej czesci a przy tym ma korzystne ceny, prosze

    Istnieje duża możliwość że tą drugą sondę można zwyczajnie wyłączyć w
    ECU, podjedź do jakiegoś ogarniętego kolesia od VAG.
    Co do oleju to zmiana niewiele da, ja polecam Valvoline, do swojego leje
    VR1 5W50, przebieg 150kkm turbobenzyna, zużywa jakieś 300ml na 1000km

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-03-16 20:09:47
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Szczerze mowiac to mnie zdziwilo, ze w katalizatorze jest druga sonda
    - widac, musze jeszcze zglebiac tajniki motoryzacji :) a wracajac do
    tematu - objawy, to brak mocy i szarpanie silnika przy przyspieszaniu
    od najnizszych biegow. Jakie skutki moze miec wylaczenie tej drugiej
    sondy? Gdzies czytalem, ze ten zuzyty katalizator wystarczy
    wymontowac, "przeczyscic" i zalozyc ponownie - co prawda nie bedzie
    juz spelnial swojej funkcji. Moze to laickie pytania, ale akurat nigdy
    nie mialem problemow z kat-ami. Hmm, u mnie jednak zuzywa auto mnie
    niz 300 ml / 1000 km. Wiec moze jednak nie jest tak zle. Srednio
    wychodzi okolo 1,5-2 litry miedzy wymiana (co 15kkm). Oczywiscie wiem,
    ze kazdy samochod "bierze" olej i do tego nie mam najmniejszych
    zastrzezen.

    Dzieki za porade :)

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 4. Data: 2011-03-16 20:13:19
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-16 20:09, koziel pisze:
> [...]
    > wychodzi okolo 1,5-2 litry miedzy wymiana (co 15kkm). Oczywiscie wiem,
    > ze kazdy samochod "bierze" olej i do tego nie mam najmniejszych

    Nie w katalizatorze a za katalizatorem, to czyszczenie to wybebeszenie
    kata i powtórne jego wspawanie coby na przeglądzie się nie przyczepili.
    Praktycznie na nic nie wpływa ta druga sonda poza durną ekologią.
    Więc jeżeli bierze mniej niż 300ml to się nie liczy że coś bierze ;)
    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-03-16 22:05:48
    Od: koziel <k...@w...pl>

    O wlasnie - i takie "wybebeszenie" kata wplynie jakos ujemnie na
    silnik? Bo w sumie jak sie orientowalem, nowy kat jakies 7-8 stowek +
    wstawienie. A moze tak nie byloby znaczacej roznicy, a te pare setek w
    kieszeni zostanie. Oczywiscie uprzedzajac zgryzliwych, stac mnie na
    utrzymanie tego auta, tylko akurat ostatnio wymienialem kpl rozrzad i
    kilka paskow, wiec musze odczekac z odlozeniem $$$ na ewentualny nowy
    katalizator. Martwi mnie to szarpanie silnika, co wiaze sie ze
    "zdewastowanym" katalizatorkiem - a nie chcialbym, aby przez glupie
    zaniechanie odbilo sie to ujemnie na aucie.

    Lewis, rozumiem ze w swoim OOOO masz silnik 1.8T?

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 6. Data: 2011-03-16 22:20:33
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-16 22:05, koziel pisze:
> [...]
    > "zdewastowanym" katalizatorkiem - a nie chcialbym, aby przez glupie
    > zaniechanie odbilo sie to ujemnie na aucie.

    Przy rozwalonym kacie w silniku wolnossącym doraźnie możesz go
    wybebeszyć i będzie znacznie na plus. Z czasem możesz wspawać nowy.

    > Lewis, rozumiem ze w swoim OOOO masz silnik 1.8T?

    Nie mam Audi, mam Saaba z 2.0T na etapie wycinania katalizatorów i
    usuwania sondy (względy modyfikacyjne).
    Wcześniej miałem A6 z silnikiem 2.8V6 ACK, wycięte katalizatory (były
    rozsypane) i żadnego CEL.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2011-03-16 22:36:43
    Od: koziel <k...@w...pl>

    OK - w takim razie dziekuje Tobie za dobre rady :) Jutro postaram sie
    ruszyc temat, bo autem nie idzie juz sprawnie jezdzic.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Emil.

  • 8. Data: 2011-03-16 23:10:55
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-16, koziel <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > utrzymanie tego auta, tylko akurat ostatnio wymienialem kpl rozrzad i
    > kilka paskow, wiec musze odczekac z odlozeniem $$$ na ewentualny nowy

    Więc Cię nie stać na utrzymanie tego samochodu. Przynajmniej nie w tym
    momencie.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 9. Data: 2011-03-17 01:35:33
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" >

    > Więc Cię nie stać na utrzymanie tego samochodu. Przynajmniej nie w tym
    > momencie.

    Gdy wieczorne zgasną zorze. Zanim głowę do snu złożę. Modlitwę moją
    zanoszę. Bogu ojcu i synowi, dopierdolcie sąsiadowi. Dla siebie o nic
    nie proszę, tylko mu dosrajcie proszę. Kto ja jestem? Polak mały. Mały
    zawistny i podły. Jaki znak mój - krwawe gały. Oto wznoszę moje modły,
    do Boga, Marii i Syna, zniszczcie tego skurwysyna. Mego brata sąsiada,
    tego wroga, tego gada. Żeby mu okradli garaż, żeby go zdradzała stara,
    żeby mu spalili sklep, żeby dostał cegłą w łeb, żeby mu się córka z
    czarnym, i w ogóle żeby miał marnie. Żeby miał AIDS, zabijaka, oto
    modlitwa Polaka

  • 10. Data: 2011-03-17 08:26:39
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-17, Przemys?aw Czaja <p...@p...fm> wrote:

> [...]
    > żeby mu spalili sklep, żeby dostał cegłą w łeb, żeby mu się córka z
    > czarnym, i w ogóle żeby miał marnie. Żeby miał AIDS, zabijaka, oto

    Wróć jak zaczniesz odróżniać stwierdzenie faktu od jego oceny oraz oba
    od życzeń.

    Krzysiek Kiełczewski