eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAsistance z holowaniem do domu a nie do najbliższego serwisu › Re: Asistance z holowaniem do domu a nie do najbliższego serwisu
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Asistance z holowaniem do domu a nie do najbliższego serwisu
    Date: Thu, 18 Feb 2010 16:29:10 -0600

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:hlj8ok$bn4$1@inews.gazeta.pl...
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Tobie naprawde zdaje sie, ze masz monopol na zyciowe prawdy. Jednemu to
    > zbedne, drugi placi nawet za ubezpieczenie komorki i nie interesuje go, ze
    > na ebay taka za dwiescie dolcow kupi gdyby zgubil. A kiedy juz zgubi,
    > dzwoni do operatora i za godzine odbiera druga w salonie.

    Mówisz o sobie? :-)))

    Powiedz nam, jakie jeszcze ubezpieczenia wykupiłeś?

    Ja Ci dam oferte - ubezpiecze Cie od pogryzenia przez tygrysa...
    Bedziesz mi odpalal 50zl miesiecznie a ja Cie uebzpiecze: jak Cie
    dziki tygrys w Polsce zyjacy na wolnosci pogryzie to wyplace Ci
    odszkodowanie kosztow medycznych... Co Ty na to? :-)

    Czy zastanawiales sie moze nad tym, ze byc moze masz problem
    z akceptaca ryzyka w roznych aspektach swojego zycia?
    Czy masz ubezpieczenie od oberwania cegla w drewnianym kosciele?

    > W zasadzie wszystko mozna podpiac pod kategorie zbednych wydatkow. Ile
    > przez ostatnie 10 lat wydales na dobre ciuchy, zamiast polowac na promocje
    > w outletach? Ile razy jadles na miescie, zamiast kartofli na trzy dni z
    > gory nagotowac?
    >
    > Twoj upor w udowadnianiu wlasnej zaradnosci jest godny wiekszej sprawy.

    Jest róznica pomiędzy kupowaniem czegoś do bezpośredniej konsumpcji
    a płaceniem za pokrycie jakiegoś bliżej nieokreślonego ryzyka w przyszłości.

    Ubezpieczenia mają za zadanie pomóc osobie która nie jest w stanie sama
    sobie szkody naprawić. Na przykład masz ojca, jedynego żywiciela rodziny,
    rodzina mieszka w domu z kredytem hipotecznym - jest rozsądne aby
    ojciec był ubezpieczony od wypadku/śmierci ale tylko do kwoty która da
    utrzymanie rodzinie i pokrycie kredytu na dom. W tej samej rodzinie matka,
    która nie przynosi kasy na dom - nie ma sensu dla niej ubezpieczać się na
    życie.
    Znam wiele osób którzy płacą premium za ubezpieczenie na życie które
    wypłaciłoby grube miliony odszkodowania rodzinie - jakby "nagroda"
    za śmierć, obliczona na wzbogacenie się... Jest to dla mnie niezrozumienie
    sensu istnienia ubezpieczalni i powiem szczerze trochę mnie to obrzydzeniem
    napawa myśl że ktoś mógłby się obłowić na mojej śmierci i podswiadomie
    czyhać na ten moment i marzyć sobie co by było gdyby on zginął w wypadku :-)