  • 31. Data: 2011-09-04 11:56:07
    Temat: Re: Apple świetną firmą jest
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > ja nie widzę problemu by skonfigurować Androida, WM czy Symbiana, to i
    > jakoś jego zalet nie dostrzegam.
    zalety. chcę mieć telefon dotykowy z bajerancko wyglądającym systemem.
    kupuje htc diamont z touch flo. Inny kolega chce telefon ale z często
    korzysta z internetu, wiec kupuje coś co ma duży wyświetlacz,a właściwie
    800p w poziomie, zeby nie suwać strony na boki. Kolejny kolega
    potrzebuje zdalengo dostępu do linuksa i kupuje telefon z wysuwaną
    klawiaturą. a ja chcę wszystkiego po trochę i kupuje telefon z
    klawiaturą pod ekranem. Co nas łączy? mamy pierwszorzędną nawigacje po
    polsce - płatną, ale za to mamy ja od wielu lat. Mamy kilka bezpłatnych
    nawigacji. mamy programy które przyjmują mapy garmina i UMP, a także
    pierdylion programów do opengeochaching, liczniki sportowe czy rowerowe.
    dostępne mamy słowniki języków 12stu chyba, słownik wyrazów obcych,
    encyklopedie. Nie podłączamy telefonów do PC, bo korzystamy zamieniamy
    je w serwery FTP, i "grzebiemy w pamięci" ze strony www, czy ja tam ktoś
    chce windowscomanderem. czytamy ebooki, nagrywamy rozmowy, gadamy przez
    skypa albo Voip, ogladamy filmy, słyuchamy radyjka, swiecimy latarką
    (dioda flash) przesyłamy pliki przez BT i wifi. Ksiązki telefoniczne
    edytujemy ze srtony www, przechowujemy na serwerze. To wszystko (poza
    automapą)jest w standardzie albo bezpłatne - off line. Czego brakuje?
    wyglądu? jaki jest problem? 0,8sek opóżnienia przy wybieraniu pierwszej
    cyfry telefonu albo "Wejściu" do książki telefonicznej?
    Co mi da iPhone? 50% z tego po wydaniu na niego automapy? Szybciej
    będzie reagował na co? szybciej otworzy mapę Garmina? Znajdzie w
    encyklopedii coś o co właśnie na wycieczce zapytało dziecko?
    Jasne że chodzi szybko i ma niewiele braków. Fajnie. można go porównać z
    telefonem z MM za 99zł i co wygra? tak wyglądem. a cena? z kosmosu.
    Tak wiec czekamy na kolejnego iPhona. Ja publicznie deklaruje ze go
    kupie jak tylko wygra porównanie z konkurencją. nie w Mhz procesora -
    jak tu któryś kolega pisał. takie normalne porównanie: które urządzenie
    mnie sie bardziej przyda.

    ToMasz

    PS. Ja wolno myślę, ale myślę. ostatnio kolega wybrał iPhona bo ma
    doskonałe wybieranie głosowe. zrobiłem sobie test. jak bym miał wybierać
    głosowo to jak często będę z tego korzystał? W domu nie, bo poco? mam
    telefon w ręce, klawiaturę Qwerty - 3 naciśnięcia i zielona słuchawka.
    jak zawołam" jurek" to sie poł rodziny zleci sprawdzić co mi jest. W
    parku - też nie, za dużo słuchających, a imie i nazwisko to teraz dane
    tajne. Autobus/ulica/miejsca publiczne/praca - odpadają. Zostaje..
    samochód? Co ja tam w tym aucie przez wiekszość dnia mam robić? Czy ja w
    DHL pracuje? Im mniej auta używam tym mniej mi doskwiera na stacji 4.99!
    Tak wiec funkcjonalność dla przeciętnego człowieka-minimalna
    Co do kosztów automapy. czy ktoś może mi powiedzieć ile kosztuje AM na
    iPhona i jak z aktualizacją? bo na WM to przeterminowana praktycznie za
    darmo. są telefony za 300zł z oryginalną automapą tyle ze trzeba dokupić
    autualizacje....

  • 32. Data: 2011-09-04 12:10:39
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 04 Sep 2011 13:56:07 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > iPhona i jak z aktualizacją? bo na WM to przeterminowana praktycznie za
    > darmo. są telefony za 300zł z oryginalną automapą tyle ze trzeba dokupić

    http://itunes.apple.com/pl/app/automapa-polska-ios/i
    d392945795?mt=8
    Program jest za darmo, płatna jest mapa, jako in-app-purchase, a dokładnie
    to roczny abonament na używanie mapy. Jeżeli po roku go nie odnowisz, to
    znika z telefonu. Bo tak.
    I nawet są desperaci, co to kupują.
    Za to pasjonującą lekturą są customer reviews - serdecznie polecam lekturę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 33. Data: 2011-09-04 17:01:28
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 04.09.2011 14:10, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > I nawet są desperaci, co to kupują.
    > Za to pasjonującą lekturą są customer reviews - serdecznie polecam lekturę.

    WOW program się wiesza?! Użytkownicy wieszają psy na nim?! No ja w szoku
    jestem.
    Cena 35Euro czyli norma, ale po roku trzeba zapłacić kolejne 35 euro?!
    NA WM jak widzę wystarczy 76zł przy czym można aktualizować wtedy kiedy
    sie chce!
    ToMasz

  • 34. Data: 2011-09-04 17:28:16
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 04 Sep 2011 19:01:28 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Cena 35Euro czyli norma, ale po roku trzeba zapłacić kolejne 35 euro?!
    > NA WM jak widzę wystarczy 76zł przy czym można aktualizować wtedy kiedy
    > sie chce!

    Konkurencja - np. Mapa Map sprzedaje program normalnie, bez cyrków.
    Tak samo Navigon i TomTom.
    Ale producent Automapy zawsze musi być oryginalny, równie jak Dżobs. Apple
    płaci kolejkowiczom za robienie sztucznych kolejek przed premierą i robi
    nieudolne przecieki, Aqurat robi nieudolne przecieki i publikuje wywiady
    niedorzecznika z samym sobą. W końcu niedorzecznik jest zagorzałym wyznawcą
    kościoła.
    W takiej sytuacji drobiazg, że pi-ar już dawno przekroczył umiejętności
    programistów tej firmy nikogo specjalnie nie interesuje.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na

  • 35. Data: 2011-09-04 19:03:54
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 03 Sep 2011 16:55:28 +0200, Krystek napisał(a):
    > 2011-09-03 14:48, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
    > Interesuje nas jakich "ficzerów" w porównaniu z konkurencją nie będzie
    > ten iP5 posiadał.

    I to niby ajfoniarze mają obsesję :)
    Jeszcze nie widziałem afjoniarza, który by z wypiekami na twarzy dyskutował
    o tym, jak kiepski jest najnowszy model samsunga czy nokii...

    > Wiesz, lepiej zawczasu ostrzec potencjalnych zainteresowanych smartfonem
    > i informować czego lepiej nie kupować.

    I jeszcze to poczucie misji, świętej misji... więc kto tu w końcu jest
    wyznawcą?
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 36. Data: 2011-09-04 19:51:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

    > I jeszcze to poczucie misji, świętej misji... więc kto tu w końcu jest
    > wyznawcą?

    Kontrmisji - szalenstwo kolesi z misja bezpieczniej jest jednak zatrzymywac.

  • 37. Data: 2011-09-05 01:22:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALEX" <c...@g...pl> wrote in message

    > Co najlepiej pokazałeś zupełnie nie radząc sobie z Symbianem. Jeśli ktoś
    > sobie nie radzi z czymś tak banalnie prostym to jest skazanym na iCośtam,
    > bo to typowy sprzęt dla "inżynierów".

    Znowu piszesz zbyt zawile :-)
    Skoro iPhone jest łatwym telefonem dla idiotów co nawet z prostym
    Symbianem sobie nie radzą to jak to jest, że Waldek ma tyle roboty
    z licznymi iPhone?

  • 38. Data: 2011-09-05 06:18:53
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Sun, 4 Sep 2011 20:22:09 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    naskrobał przy słoiku:
    > Znowu piszesz zbyt zawile :-)
    > Skoro iPhone jest łatwym telefonem dla idiotów co nawet z prostym
    > Symbianem sobie nie radzą to jak to jest, że Waldek ma tyle roboty
    > z licznymi iPhone?

    Target, czyli kto najczesciej dobrowolnie wybiera ten telefon - co
    patrzac po otoczeniu potwierdza sie.
    Marketing f.Apple zrobil swoje a ludzie lubia 'blyskotki' dla samego
    faktu ich posiadania, przy czym wiekszosc z nich nie potrzebuje
    funkcjonalnosci smartfona stad nie dostrzegaja ulomnosci tego
    telefonu wierzac nadal temu co uslyszeli w reklamach i na 'salonach'
    - czyli ten mechanizm sam siebie napedza.
    Przemol - dales swoimi wypowiedziami w ostatnich dniach tyle poparcia
    dla powyzszej tezy, ze nawet nie trzeba nic wiecej udowadniac ;)

    --
    AL

  • 39. Data: 2011-09-05 10:40:24
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-04, o godz. 19:01:28
    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > Cena 35Euro czyli norma, ale po roku trzeba zapłacić kolejne 35
    > euro?! NA WM jak widzę wystarczy 76zł przy czym można aktualizować

    Co gorsza nie masz możliwości przetestowania bubla bo po ściągnięciu
    "darmowej" aplikacji dowiadujesz się że jedyne co możesz to kupić mapy
    bo przetestować przed zakupem nie możesz.. Nawet jak masz licencję na
    mapy np. na WM to i tak musisz kupić drugą.

    Zdrówko

  • 40. Data: 2011-09-05 12:14:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALdroid" <a...@n...ma.takiego.adresu.pl> wrote in message
> [...]
    > co uslyszeli w reklamach i na 'salonach' - czyli ten mechanizm sam siebie

    Faktem jest, że iPhone swoją popularnością mógł popchnąć
    w stronę smartfonów ludzi, którzy wcześniej nie mieli takich
    telefonów no i mają typowe problemy ludzi którzy pierwszy
    raz stykają się z czymś czego nie używali wcześniej. Dla starych
    wyjadaczy wyglądają wtedy pociesznie i nieporadnie...
    Daleki byłbym od oceniania ich "inteligencji" na tej podstawie
    jak się zachowują przy ustawianiu e-maila. No ale jeśli niektórzy
    tu grupowicze z kompleksami małego wykształcenia chcą sobie
    w ten sposób podreperować własne ego i poprawić humor...

    > Przemol - dales swoimi wypowiedziami w ostatnich dniach tyle poparcia dla
    > powyzszej tezy, ze nawet nie trzeba nic wiecej udowadniac ;)

    Jakimi wypowiedziami? Pisałem coś tutaj o ustawianiu e-maila
    w iPhone? Nie. Właśnie mimo że iPhone nie używałem nigdy
    w życiu pierwszy raz go wziąłem do ręki i nie miałem problemów
    z niczym: w szczególności z ustawianiem e-maila, bo iPhone ma
    niezłego "wizarda" do tego celu. Dlatego właśnie uważam że
    kolega co informuje nas jak to użytkownicy iPhone nie umieją
    sobie ustawić e-maila w telefonie po prostu ściemnia - Ci ludzie
    albo w ogóle nie próbowali ustawić e-maila albo nie interesuje
    ich wcale co to POP3/SMTP i po prostu komputerami się nie
    interesują od strony "jak to działa?" tylko używają już ustawione.
    Nie ma to związku z ich inteligencją a raczej horyzontem zainteresowań.