  • 1. Data: 2011-09-01 19:43:05
    Temat: odliczenie vat a rodzaj abonamentu (firma/indywid.)
    Od: cisiek <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl>

    Witam

    Dzisiaj Pan w Orange zastrzelił mnie tekstem, że jeśli wpiszę dane firmy
    do umowy indywidualnej, to nie będę mógł odliczać VAT (a przy
    abonamencie firmowym - owszem).

    Temat wziął się stąd, że Orange ma abonamenty dla firm jakieś chore, ale
    w mojej sytuacji całkiem fajnie grałaby Pantera II.

    Czy koleś bredził jak potłuczony, czy rzeczywiście tak jest, a jeśli nie
    można odliczać VAT przy abonamencie kl.ind., to dlaczego?

    pzdr
    cisiek

  • 2. Data: 2011-09-01 19:45:12
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 01 Sep 2011 21:43:05 +0200, cisiek napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy koleś bredził jak potłuczony, czy rzeczywiście tak jest, a jeśli nie
    > można odliczać VAT przy abonamencie kl.ind., to dlaczego?

    Sama umowa nie ma nic do tego, ale jeżeli wystawią fakturę bez NIP (dla
    osoby fizycznej mogą) to już nie odliczysz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 3. Data: 2011-09-01 19:58:20
    Od: cisiek <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl>

    > Sama umowa nie ma nic do tego, ale jeżeli wystawią fakturę bez NIP (dla
    > osoby fizycznej mogą) to już nie odliczysz.

    Wg wzorów na stronie Orange jest różnica jeśli chodzi o NIP Klienta
    między f-rami dla ind. i firm. Dzięx

  • 4. Data: 2011-09-01 20:04:21
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 01 Sep 2011 21:58:20 +0200, cisiek napisał(a):

    > Wg wzorów na stronie Orange jest różnica jeśli chodzi o NIP Klienta
    > między f-rami dla ind. i firm. Dzięx

    tylko nikt nie powiedział, że muszą mieć wzory faktur na stałe przypisane
    do typu umowy.
    Co więcej - przysłowiowy Jan Kowalski może sobie kupić umowę na 2 lata.
    Po 6 miesiacach zechce założyć sobie jednoosobową działalność pod nazwą Jan
    Kowalski.
    W zasadzie ma prawo zażądać zmiany faktury z tej bez NIP do tej z NIP. Bez
    zmiany czegokolwiek innego, w szczególności bez zmiany taryfy.
    Jedyną przeszkodą w tym może być bezgraniczna złośliwość tej firmy, sam
    kiedyś walczyłem z tepsą o prawidłowe wystawienie faktur VAT.
    Żeby było śmieszniej, zmienili na fakturze odbiorcę z Imię Nazwisko na FHU
    "Nazwa firmy" Imię Nazwisko, ale NIP nie wpisali. Bo tak.
    I przez następny rok - nie do przejścia. Woleli zerwać umowę, rzekomo z
    winy abonenta.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

  • 5. Data: 2011-09-01 20:31:19
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-09-01 22:04, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > "Nazwa firmy" Imię Nazwisko, ale NIP nie wpisali. Bo tak.
    > I przez następny rok - nie do przejścia. Woleli zerwać umowę, rzekomo z

    Bo masz brak zdolności koalicyjnej :-P
    Do tej pory dostaję faktury na socjalny z wpisanym NIPem :-)

  • 6. Data: 2011-09-01 20:33:31
    Od: cisiek <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl>

    > Co więcej - przysłowiowy Jan Kowalski może sobie kupić umowę na 2 lata.
    > Po 6 miesiacach zechce założyć sobie jednoosobową działalność pod nazwą Jan
    > Kowalski.

    Tak chciałem zrobić - żeby się przenieść z numerem na abonament firmowy,
    rzekomo powinienem być w dotychczasowym operatorze jako firma. I tu
    padło hasło - Pantera II.

> [...]
    > "Nazwa firmy" Imię Nazwisko, ale NIP nie wpisali. Bo tak.
    > I przez następny rok - nie do przejścia. Woleli zerwać umowę, rzekomo z

    Pracownik Orange nie sprawiał wrażenia kompetentnego do tego stopnia, by
    powiedzieć, że sprawa rozbija się o NIP, ale wyglądał na silnie
    przekonanego, że "to se ne da" (przytoczę jego argument bo był zabawny -
    to firma Orange płaci VAT :-)). Jak mam do wyboru: testować, albo bez
    stresu (?) zmienić operatora, to przy podobnych ofertach odpowiedź jest
    jedna...

  • 7. Data: 2011-09-01 20:35:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "cisiek" <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy koleś bredził jak potłuczony, czy rzeczywiście tak jest, a jeśli nie
    > można odliczać VAT przy abonamencie kl.ind., to dlaczego?

    Umowę podpisz na osobę indywidualną, a potem zmień ją na firmę, bez
    zmieniania taryfy. Ja robiłem podobny manewr i się udało. Dopytaj się jakie
    są koszty zmiany abonenta, bo w cenniku Orange było kilka niuansów
    związanych z przepisywaniem umowy. Niektóre zmiany były bezpłatne, a inne
    kosztowały około 300 zł.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2011-09-01 21:09:10
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 01 Sep 2011 22:33:31 +0200, cisiek napisał(a):

> [...]
    > to firma Orange płaci VAT :-)). Jak mam do wyboru: testować, albo bez
    > stresu (?) zmienić operatora, to przy podobnych ofertach odpowiedź jest

    Olej najemnych idiotów.
    Normalnie napisz pismo - uprzejmie proszę o zmianę z dniem .... danych
    konta abonenckiego nr ..... z dotychczasowych: .....
    na nowe: ......
    z poważaniem
    Zanieś do salonu firmowego, poproś o pokwitowanie na kopii i tyle.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

  • 9. Data: 2011-09-02 08:39:57
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-01 21:43, cisiek pisze:
> [...]
    >
    > Czy koleś bredził jak potłuczony, czy rzeczywiście tak jest, a jeśli nie
    > można odliczać VAT przy abonamencie kl.ind., to dlaczego?

    bredzil

  • 10. Data: 2011-09-02 08:40:51
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-01 21:45, Waldek Godel pisze:
> [...]

    napisal wsioku ze poda dane firmy czyli nip takze bedzie