    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    <k0p23u$a5m$1@news.task.gda.pl> <k0p3ra$eer$1@inews.gazeta.pl>
    <k0p4s0$h1p$1@news.task.gda.pl> <k0p5gc$hvp$1@inews.gazeta.pl>
    <k0qqim$o81$1@news.task.gda.pl> <k0qsio$cgk$1@inews.gazeta.pl>
    <k0t2av$fpl$1@news.task.gda.pl> <k0t8pp$95b$1@inews.gazeta.pl>
    <k0ttv6$dia$1@node1.news.atman.pl> <k0u478$f30$1@inews.gazeta.pl>
    <50329554$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
    <k0uged$1tf$1@inews.gazeta.pl>
    <503325fa$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <k0vlto$h6i$1@inews.gazeta.pl>
    <50335ee8$0$1313$65785112@news.neostrada.pl>
    <k0vnhh$fo3$1@inews.gazeta.pl>
    <5033628b$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <k0vo41$6j3$1@inews.gazeta.pl> <k1488l$2er$1@news.task.gda.pl>
    <b...@g...com>
    <50378fad$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    Subject: Re: Aparaty - Czy ktoś to ogarnia?
    Date: Fri, 24 Aug 2012 19:41:19 +0200

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:3e356132-7a47-4da6-8ad4-0810822c4350@go
    oglegroups.com...

    >A po co opis? Pokazanie czegokolwiek jest aktem rozmyslnym i przez to
    >zdjęcie staje sie nieprzypadkowe.

    W sensie takim ze moze i zrobione przypadkowo, ale decyzja o pokazaniu
    podjeta swiadomie, bo zdaniem autora/wybierajacego to zdjecie jest
    Dzielem przez duze D ?
    OK, przyjmuje - geniusz wybierajacego owocuje dobrym zdjeciem
    pokazanym.

    >Wszystko mozna. Ale tak jak mówilem, nie chodzi o swiadomosc, że
    >mozna, tylko co dzieki temu.

    Dzieki temu otrzymamy lepsza fotografie. A jak jeszcze mozna
    kompozycje poprawiac i autor dojdzie do efektu ze kazda zmiana psuje
    efekt - to zdjecie jest idealne.

    >To samo. Co z tego, ze mozna? Gdyby ludzie mowili "to mozliwe" i na
    >tym poprzestawali...

    to co ? Bo to tez jakas filozofia zyciowa - wiesz ze mozesz cos
    osiagnac, a przynajmniej tak ci sie wydaje, jakis sredni cel, np wejsc
    na MtBlanc ... wiec nawet nie probujesz, bo wiesz ze mozesz.

    Ale ja nie o tym - skoro Cie fascynuja zdjecia z "luznej reki", to
    moze ich po prostu zrob wiecej. Na analogu kosztuje to jakies
    pieniadze, ale niezbyt duze, wiec czemu nie sprobowac ?

    >A jakbysmy sie zastanowili co to znaczy "nie pasuje"?

    Ja po prostu nie dostrzegam tej przestrzeni, energii, wychodzacej do
    nas swobody. Sorry, po prostu nie, taki nieczuly jestem :-)
    Moze widzisz lepsza rozdzielosc, moze monitor mam kiepski ... ale cos
    mi nie pasuje. Gora duzo miejsca zajmuje, a nic sie tam nie dzieje,
    dziewczyny jakos malo, calosc nie robi jakiegos dobrego wrazenia (z
    powodu rozmieszczenia). No dobra, wlaczylem pelny ekran, jest troche
    lepiej.

    Ale teraz eksperyment - skopiuj do innego pliku, obetnij 30% od gory,
    obetnij 30% z prawej, powieksz 1.5 raza. I jeszcze jedna, tylko tym
    razem wytnij z lewej.

    Na moj gust lepiej ... ale byc moze dla Ciebie to z dziela jakis
    sztampowy kicz wyjdzie :-)

> [...]
    >Napiecia to klocki, dzieki ktorym budujemy >otaczająca nas
    >rzeczywistosc i tym samym mozemy poruszac się po jakims tam gruncie.
    >Brak gruntu czyni nas bezbronnymi. No to ja się pytam. Dlaczego? Nie
    >robie tego w odniesieniu >do zycia, mowie o obrazkach. Coz jest
    >dziwnego w zdjeciu "bez kompozycji"? Co to za straszne rzeczy? Jesli
    >jestesmy tak kulturalni, swiadomi, to dlaczego nie mozemy
    >przetworzyc, ze >brak kompozycji jest opcja mozliwa do wykorzystania
    >tak samo jak wszystko inne? Moze dlatego, ze jestesmy tepi i mamy

    A nie uwazasz ze to po prostu cecha ludzkiej psychiki ? Juz starozytni
    odkryli ze sa jakies "mocne punkty" w polu widzenia, ze dzwiekow sie
    lepiej slucha jak spelniaja okreslone reguly.
    I moze to nie jest sama psychika, bo siatkowka ma (a juz czysto
    fizjologicznie to oko

    J.